Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
^ nää on sitten ihan oma lukunsa, jos on isoja summia suorissa osakesijoituksissa ja mikä noiden riski on. Ei liity minusta enää tähän vivulla ostamiseen, vaan enemmän kai siihen oman sijoitussalkun hallintaan, että siitä sais jotain tasasta tuottoa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä kun taas pelkästään rahastoja toistaiseksi, niin eikös osinko makseta per osake.. tuohan ois taas oma laskunsa ja arvioimisensa, että mitä vaikuttaa pidemmän aikavälin osinkotuottoihin, jos realisoit jonkun hyvin osinkoa maksavan firman osakkeita :D

Mut kuten sanottua, niin turha näistä on täällä väitellä, kun näitähän voi jokainen ite laskea, kun tietää omat summansa ja tietää, miten haluaa taloutensa järjestää.
 
tuohan ois taas oma laskunsa ja arvioimisensa, että mitä vaikuttaa pidemmän aikavälin osinkotuottoihin, jos realisoit jonkun hyvin osinkoa maksavan firman osakkeita :D

Minulla pääsääntö ollut jo 35vuotta: osta ja unohda

&tunnustus: henkilöauton välirahaa kerrytän seligsoniin, osakkeisiin en koske siinä hankinnassa
viime vaihdossa siis möin siitä potista silloin puolet pois ja se oli 100% lussalla silloin

Minulle itselle jäi tästä huomattavasti rahoituksella ostamista parempi mieli
 
osingot: niistä Minä nautin eniten elmässäni

huhtikuu on mahtava kuukausi!

Tämä on aivan totta, mutta olen yrittänyt itseäni pakottaa ostelemaan ej-osinko osakkeita. Jännä miten sitä hannailee ostaa menestyviä tulevaisuuden firmoja jos ei ole osinkoa. Vaikka isommat tuotot aina siitä arvonnoususta tulee, jos asiat hyvin menee.
QT:tä on vielä salkussa!
 
nyt kun niin kamalasti ollut tuotteista puhe niin tuli pakottava tarve ostella jotain

hankin ensimmäiset eft:t!

thumbnail_IMG_2169.webp
 
A) säästät ja ostat sitten
B) ostat ja maksat velkaa sitten

Ja sitten menee työpaikka. Kummassa ahdistaa vähemmän?
Niin. Toinen skenaario varmaan esim. sellainen, että oot realisoinut ison osan käteispuskuria tai realisoitavia sijoituksia ja sit hajoaa kämpästä joku vanha putki ja tulee isompi remontti, mitä ei vakuutusyhtiö korvaa. Tai joku muu vastaava, yllättävä tilanne. Sitten varmaan otat siihen tarkoitukseen sen lainan, kun ei olekaan enää omaisuutta mitä realisoida.

Ei näissä varmaan ole yhtä ja oikeaa ja muuttujia on paljon nettotuloista työpaikan vakauteen, korkotason muutoksiin ja niin edelleen.
 
oot realisoinut ison osan käteispuskuria tai realisoitavia sijoituksia ja sit hajoaa kämpästä joku vanha putki ja tulee isompi remontti, mitä ei vakuutusyhtiö korvaa.

eiköhän tuossa tapauksessa, jos vakuutusyhtiö pääsee kun koira veräjästä, talonyhtiö ota sen lainan

& Minä en ainakaan ymmärrä esinmerkiksi henkilöauton välirahan säästämistä siten että siihen säästöön pannaan kaikki ylimääräiset rahat
emmä, vaan pistän vaan senverran kun tarvis ja rahaa jää "säästöön" muutakin tarvetta varten, esinmerkisi osakkeisiin

voi säästää montaa eri kohdetta yhtäaikaa
 
eiköhän tuossa tapauksessa, jos vakuutusyhtiö pääsee kun koira veräjästä, talonyhtiö ota sen lainan
No ei varmaan ainakaan silloin, jos asuu omakotitalossa. Enkä oo varma yhtiömuotoisessakaan asumisessa, esim. joku rivari, että miten noi vastuut menee. Ite noi kai pitää hoitaa, jos vaikka nyt joku astianpesukone falskaa ja parketti paskana.
 
Mut sen ymmärrän, jos esim. hesoissa närästää ottaa ylimääräisiä lainoja, jos kaikilla on puol miljoonaa asuntolainaa, että saa jonkun ihmisten asumuksen. "Hieman" karrikoiden toki.
 
Viimeksi muokattu:
^ Aina välillä tulee mieleen, että pienempi asumus olisi parempi. Ei mahtuisi niin paljon turhaa kamaa ja vähemmän siivottavaa.

Toki ei-hesalaisille mun 52m2 olisi varmaan koirankoppi.
 
Minä yllätyin noiden kellojen hinnoista.

Kynppitonnin tiuku ranteessa jokatoisella offarin jäsenellä.

Kelloista kun mitään tajua eikä kinost, ajattelin Rolexin olevan ehkä muutama tonni. Mutta KYMMENEN?!

Heatseekkerikin vois vaan ostaa ilmatyynyaluksen eikä mitään perkkeleen kelloa...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom