Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Stadionilla juostaan Coopereita.

Minkälainen tragikoominen esitys olisi Offarin oma Cooper-karnevaali?
Näkisin, että siinä kilpailtaisiin ennemmin, kuka pysyy 12 minuuttia pystyssä ja liikkeessä. Kännissä. 2-pyöräisellä moottoriajoneuvolla. Kontrolloiduissa olosuhteissa toki. Ei siinä sivullisia vaaranneta.

Promillekertoimet siten, että 2 on baseline ja sillä target 12 min. Veikkaan, että Sniffari vetäisi PV:llä voittoon. Joskin Max voisi sähköpyörällä olla kova luu. Seekeriin ei tässä olisi Diavelilla luottoa.
 
En ole koskaan odottanut marraskuuta niin paljon kuin odotan nyt.

Kyllä se vaan niin on, että pitkä irtisanomisaika on kyllä myös aikamoista myrkkyä. Voi ihan eri tavalla alkaa rutista, kun ei ole ilmeisesti enää ns. menetettävää.
 
Näkisin, että siinä kilpailtaisiin ennemmin, kuka pysyy 12 minuuttia pystyssä ja liikkeessä. Kännissä. 2-pyöräisellä moottoriajoneuvolla. Kontrolloiduissa olosuhteissa toki. Ei siinä sivullisia vaaranneta.

Promillekertoimet siten, että 2 on baseline ja sillä target 12 min. Veikkaan, että Sniffari vetäisi PV:llä voittoon. Joskin Max voisi sähköpyörällä olla kova luu. Seekeriin ei tässä olisi Diavelilla luottoa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=Q_MZawCX1Is
 
Tuntuu yleiseltä nykyään et irtisanoudutaan ja sit ollaan saikulla irtisanomisaika. Sopimusrikkomushan se on jos vaan käy sanoo et en tuu huomenna töihin. Mutta rahalla siitäkin pääsee. Joillakin aloilla niin kova kysyntä pro tason tyypeistä että uusi työnantaja suostuu maksaa kaikki kulut.

Itse viimeksi firmaa vaihtaessa sain ihan juteltua viikon lyhyemmän irtisanomisajan kun ehdin siihen kouluttaa hyvin tyypin jo ennen irtisanoutumista ni varsinaisesti ei TA jäänyt "kuseen" niin se oli sillai sylkäsy kämmenelle ja näillä puheilla.
 
mutta eikö tuokin ole ihan sovittelu kysms, että saa lähteä heti jos niin haluaa

no ei se valitettavasti ole, kun nimenomaan on pidempi aika sopimukseen kirjattu siksi, että tehtävää ei voi parin viikon varoajalla oikein jättää.
 
Huominen vielä kotona. Olisi ollut mukava päästä harrastamaan käsitöitä töihin, mutta torstaina sitten (toivottavasti).

Tänä vuonna oon lukenut/kuunnellut 17 kirjaa. Viime vuonna 37. Pitäs alkaa tehä taas kolmen tunnin treenejä nii tulis kuunneltua enemmän kirjoja.
 
no ei se valitettavasti ole, kun nimenomaan on pidempi aika sopimukseen kirjattu siksi, että tehtävää ei voi parin viikon varoajalla oikein jättää.

kyllä Minä ainakin olen ajatellut, että jos itsellä tulisi mitta täyteen eikä enää huvittaisi niin kysyisin, mitä maksaa, että en enää huomenna tule

uskoisin, että rahalla selviää, linnaan ei joudu?
 
kyllä Minä ainakin olen ajatellut, että jos itsellä tulisi mitta täyteen eikä enää huvittaisi niin kysyisin, mitä maksaa, että en enää huomenna tule

uskoisin, että rahalla selviää, linnaan ei joudu?

Eiköhän, ja kuten ylempänä todettiin, niin kepuleimmat hakee saikkulappua.
 
kyllä Minä ainakin olen ajatellut, että jos itsellä tulisi mitta täyteen eikä enää huvittaisi niin kysyisin, mitä maksaa, että en enää huomenna tule

uskoisin, että rahalla selviää, linnaan ei joudu?
No varmasti selviää rahalla. En tiiä, jos puhutaan ihan perus työntekijän sopparista, että häviäiskö tuossa muuta kuin korkeintaan irtisanomisajan palkan. Jos siis ite rikot työvelvoitteesi ja työnantaja vaan keskeyttää sen johdosta palkanmaksun.

Mutta varmaan minusta mieluummin koittaa neuvotella ja useimmiten minusta tavataan kyllä pitää jotain rästilomia ja siivotaan vaan hissukseen pulpettia, kuin että ilmoittauduttais millekään motivaatiosaikuille.. tai mun tuttavapiirissä ei oo tommoisia. Enkä itekään viittis siltojani polttaa tuommoisilla, jos ei ihan vatipäinen ois työnantaja.
 
Jep, ja lisäksi esim. uusiin juttuihin/projekteihin ei toki oteta lähtijää enää mukaan, kun tarkoitus on ns. ajaa hommat alas. Toki siitäkin sitten joku suuttuu, että miksi hänelle ei enää kerrota.
 
Ulkomailla IT-hommissa kuuluu välistä olevan niinkin, että lakkaa tunnarit toimimasta hyvin pienellä viiveellä siitä, kun irtisanomis- tai irtisanoutumislappu on toimitettu vastaanottajalle. Silloin ei ainakaan tarvii hirveästi enää töitä tehdä.

Ei ole omalle kohdalle sattunut, kun olen lähdöstä ilmoittanut, vaan ihan on joutunut / saanut päätyyn saakka tehdä hommia ja siivoilla häntiä, mutten ehkä ihmettelis, jos vaikka ny joku Tieto tai vastaava ilmoittelee isommista YT:istä, niin siinä vaiheessa, kun lähtijät on selvillä, vetästäs tunnarit kiinni, ettei kukaan pääsis vittuillessaan tekemään mitään källejä..
 
kyllä Minä ainakin olen ajatellut, että jos itsellä tulisi mitta täyteen eikä enää huvittaisi niin kysyisin, mitä maksaa, että en enää huomenna tule

uskoisin, että rahalla selviää, linnaan ei joudu?

Ei kait siitä mitään joudu maksamaan.
"Jos työntekijä ei noudata irtisanomisaikaa, hän on velvollinen maksamaan työnantajalle irtisanomisajan palkkaa vastaavan summan vahingonkorvauksena." Ymmärrän niin että tässä oletetaan että työantaja maksaa kuitenkin palkan ja työntekijä ei tullut työpaikalle, ja työnantajalla on sitten oikeus penätä perusteeton palkka takaisin. Käytännössä jätetään palkka vaan maksamatta. Varastomiäs kun halusi lähteä pikana ennen ansiosidonnaisen muutospäivää, niin ainakin tällä tavoin normijärkisesti toimittiin. Heikotti kyllä maksaa normiliksan päälle pitämätön 2vko kesäloma rahana, pitämättömiä päiviä muutama ottamatta jätetystä lomarahasta ja tämän kauden puolella kertyneet lomapäivät. Viistonnia lapaseen ja vuori työnantajamaksuja siihen päälle sitten, kyllä polvet notkui ja heikotti!
 
Back
Ylös Bottom