Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä tuosta uuden kämpän sijainnista tekee huonon? Onko se Porissa tms?
Vantaan Hiekkaharjussa. Edellinen lähempänä tikkurilan palveluja. Hieman turhan kaukana kaikesta (kauppa, juna-asema jne). Mulla ei siis autoa ole. Työmatka nyt 45min, aiemmin 35min...ei toki mahdoton ero ja saatan kyllä vaihtaa duunia vuoden sisällä, jos parempi mesta löytyy.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...osas ottaa niin kovaa että tuntu, teki semmosia juttuja mitä oli aiemmin ruukannu tehä kaks miestä yhessä, mutta hällä oli semmonen kosketus, että se ei silti sattunu.

Pidän hänestä jo nyt.


Harmi ku muutti sitte vähä turhan kauas.

Just olin jo soittamassa hänelle, että ottaisiko hän minut oppisopimukselle, mutta harmi, kun muuttanut kauas.


:LOL:
 
Vantaan Hiekkaharjussa. Edellinen lähempänä tikkurilan palveluja. Hieman turhan kaukana kaikesta (kauppa, juna-asema jne). Mulla ei siis autoa ole. Työmatka nyt 45min, aiemmin 35min...ei toki mahdoton ero ja saatan kyllä vaihtaa duunia vuoden sisällä, jos parempi mesta löytyy.
Kuvailit edellistä kämppää termillä "homeinen yksiö", joten ehkä nyt ois hyvä vaan pysyä siinä uudessa ja katella ainakin jonkun aikaa miltä se alkaa maistua.
 
Näkisin @Laardi n tuon kulkineen komentosillalla.

 
Uutta päin, vaikka vähän pelottaisikin.

Voit katsella kaikessa rauhassa paremmalla sijainnilla olevaa, ei homeista, kivaa ja viihtyisää asuntoa, jos vielä parin kuukauden totuttelunkin jälkeen tuntuu, että haluttaa muuttaa.





(y)
Näin se kait on. Kyllähän tuossa edellisessä asunnossa oli sisäilmaongelmia melko selkeästi. En oireillut pahasti, mutta jonkin verran kuitenkin.

Katselin alueen vuokratarjontaa ja lähempänä palveluja olisi melkein samaan hintaan suht hyviä ja uusia tarjolla. Voipi olla, että muutan sitten parin kk päästä samankokoiseen, mutta lähemmäs palveluita.

Kait se on vähän asennekysymys miten tätä lähestyy. Jaksoin kuitenkin asua tuossa vuokramurjussa 4 ja puoli vuotta ja muutenkin elin aika minimalistisesti tuon ajan. Säästöjä kertyi reilu 50k tuona aikana. Kai sitä rahaa voi välillä tuhlatakin ja panostaa viihtyvyyteen. Omistusasuminen myös kiinnostaisi, mutta yksin asuvana joutuu ottamaan aika hurjan lainan. Toisaalta pidemmän päälle ei ole hyvä maksella 800e/kk vuokranantajan taskuun.

Ei ole helppoa suht pienituloisen elämä pk-seudulla yksinasuvana...
 
:unsure:

"Lappalaiset-...
vanhojen kirjallisten lähteiden

Kävin kirjahyllyllä tarkistamassa faktat.

20240826_203902.webp
 
Vantaan Hiekkaharjussa. Edellinen lähempänä tikkurilan palveluja. Hieman turhan kaukana kaikesta (kauppa, juna-asema jne).
Nää on aina niin huvittavia kommentteja.
1000053224.webp


Näin se kait on. Kyllähän tuossa edellisessä asunnossa oli sisäilmaongelmia melko selkeästi. En oireillut pahasti, mutta jonkin verran kuitenkin.
Pysy erossa tuommosista. Oireet ei ikinä tuu helpottamaan, päinvastoin voivat kroonistua, eikä sitte enää puhdaskaan ympäristö auta.
Säästöjä kertyi reilu 50k tuona aikana.

Ei ole helppoa suht pienituloisen elämä pk-seudulla yksinasuvana...
Öö, täh?
 
Kävin kirjahyllyllä tarkistamassa faktat.

iu

Muistelen, että kirkonkirjoissa olisi saattanut olla viitteitä 1600-luvun savoon, josta siis ajansaatossa jostain syystä hivuttauduttu pohjoisemmas.
Eskimoa ja mongoleja voisin kuvitella itsessäni olevan kovin niukalti, kun olen paperiakin kalvakampi... mutta toisaalta... kun en aivan mahdottoman hujoppikaan ole, niin...



View: https://www.youtube.com/watch?v=1AXlVZRpweI
 
Nää on aina niin huvittavia kommentteja.
katso liitettä 265824


Pysy erossa tuommosista. Oireet ei ikinä tuu helpottamaan, päinvastoin voivat kroonistua, eikä sitte enää puhdaskaan ympäristö auta.

Öö, täh?
Kieltämättä nyt ehkä huomaa miten vääristynyt ajatusmaailma itsellä toisinaan on. Tai melkein joka asiassa. Ihmetyttää, miten tämä on tullut vasta iän myötä kun 30v lähenee. En mä muutama vuosi sitten stressannut tai murehtinut juuri mistään. Ainakaan näin pienistä jutuista jotka paisuu omassa päässä aivan liikaa. Mikähän lie yliajattelugeeni aktivoitunut. Voi olla, että muutaman vuoden päästä haihtuu itestään pois. Toivotaan.

Olispa taas 24v. Kävi töissä, treenasi ja jahtasi naisia. Ei paljoa tullut ajateltua muuta.
 
Minä tarvitsen akupunktiota. Huono laskeutuminen heitosta. Mahdollisesti jymähdys dokumentoitui seismisiin mittauslaitteisiin.
Huomenna ei pää käänny mihinkään eikä alaselkä taivu. Nyt Sirdaludia ja kipulääkkeitä.
Huoh.
Masa-kissa voisi tulla viekkuun nukkumaan.
 
@habaton ajattelitko sinä, että alkuvuoden työpaikan vaihdoksen aiheuttama harmi neutralisoituu uudella asunnolla? Selkeästi sinulla oli tyytymättömyyttä myös siihen asuntoon, kun muutit sieltä pois, puhumattakaan siitä, millä sanoin sitä kuvailit.

En usko, että asiat helpottavat, vaikka muutat takaisin. ❤️
 
Nää on varmaan niitä öitä, kun Masa-kissa sit oksentaa matolle.

Ei oksentanut!!! Mutta pienen viihdetuokion piti.
20240827_075626.webp


Itsellä ilmeisesti jonkinasteinen tulipalo niskassa/hartiassa - sen verran polttelee. Onpa harmi, jos tästä nyt tulee pidempi raihnausjakso. Tällaista se on, kun siellä nuoret pahoinpitelee wanhaa naista 😟 Tai ei oikeasti. Ihan puhtaasti oma moka.
 
Ihmetyttää, miten tämä on tullut vasta iän myötä kun 30v lähenee. En mä muutama vuosi sitten stressannut tai murehtinut juuri mistään.

Eivät ne puheet eri tasavuosikymmenten kriiseistä tule tyhjästä. Vaikka sillä iällä itsessään ei olisi väliä, niin siinä tasavuosien korvilla ihminen kuitenkin alkaa helposti tekemään, ehkä huomaamattaankin, tilannekatsausta siitä, missä elämässään on, missä haluaisi olla ja minne on päätymässä. Kolmenkympin korvilla usein iskee ajatus siitä, että pitäisi olla jo esim. hyvä positio työelämässä, omistusasunto, elämänkumppani ja ehkä lapsiakin. Eikä "pitäisi" tarkoita, että kyse olisi vain joistain ulkoa otetuista paineista vaan enemmän siitä, että huomaa olevansa jälkijunassa oman elämänsä toiveiden ja tavoitteiden kanssa. Ja tuntee, että aikaa sen oman näköisensä elämän rakentamiseen ei olekaan enää loputtomiin. Tuossa iässä asiat tapahtuvat vielä nopeasti, sillä 25-vuotiaanakin voi vielä tuntea olevansa tosi nuori ja kaikki edessä, mutta 5 vuotta lisää niin onkin jo "oikeasti aikuinen" jolla elämän pitäisi olla jo radallaan.

Jotain tuon kaltaista olen havaitsevinani pohdintojesi takana, mieti itse voisiko siinä olla jotain mistä saisit kiinni.

Itselläni 30v oli aikanaan tosi paha, koska se oli itsellenikin ollut merkkipaalu, johon mennessä olin ajatellut elämän olevan jo pitkällä master planin implementaatiovaiheessa, mutta eipä ollut ja siinä alkoi heräämään isoja kysymyksiä, tuleeko se ikinä olemaankaan. Neljäkymppiä ei sitten tuntunut missään, koska silloin hommat olivat pääosin hyvällä mallilla, vaikka se master plan olikin tietysti hieman muokkautunut matkan varrella. Nyt kun 50 on jo lähempänä kuin 40, niin huomaan asettavani jo merkkipaaluja, jotka täytyy siihen mennessä saavuttaa; olen esim. asennoitunut niin, että muutaman vuoden jaksan töissä nykymenollakin, mutta viidenkympin jälkeen haluan jo hyvän tasapainon työn ja elämän välille enkä halua enää venyä niin, ettei siitä edes kiitosta saa. Toivoa on, mutta jos ei suunnitelmat pidäkään ja täytyy pahimmillaan alkaa vielä uranvaihtoa miettimään, niin kyllä siitä vielä puolen vuosisadan kriisin voi saada aikaiseksi, vaikka vanheneminen itsessään ei sinänsä ole se ongelma.

Kuudenkympin tavoitelistalla on sitten jo se oma pieni vuohitarha, mutta sen miettiminen tosissaan alkaa vasta kun eräitä käytännön edellytyksiä elämässä saa ensin järjestymään.
 
Back
Ylös Bottom