Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli muutettua uuteen asuntoon. Vuokra nousi aika paljon, mutta nyt uusi ja viihtyisä kaksio. Aiempi oli homeinen pikkuyksiö. En tiedä, mutta kaduttaa nyt tämäkin aika paljon. Asunto on kiva, mutta sijainti aika huono ja rahaa palaa nyt enemmän. Työmatka piteni muutaman minuutin, muttei toki sen enempää. Kauppa kaukana ja salikin tulee nyt vaihtumaan.

Tuli tämäkin päätös tehtyä aika impulsiivisesti pari kuukautta sitten. En ymmärrä miksei ihminen opi koskaan ajattelemaan. Aika kova muutosahdistus iski jälleen. Ei pitäisi tehdä päätöksiä tässä tilassa, missä nyt olen. Alamäkeni alkoi siis tuosta irtisanoutumisesta alkuvuodesta. Sen jälkeen menty alamäkeä ja melko lujaa. Tärkeintä nyt kaiketi olisi yrittää rauhoittaa oma mieli. Ruokaa on jääkaapissa, rahaa riittävästi, vakituinen työ ja elämässä kaikki periaatteessa ihan okei.
Vuokrakämpässähän positiivista, että niistä pääsee aina suht nopsaan veks ellet nyt tehny jotain vuoden kahden määräaikaista sopimusta. Muuttaminen ja kamojen kanto nyt aina vituttaa, mutta siitäkin selviää vaikka rahalla, jos ei ite huvita kantaa.

Itekseen asuvana sijainti kyllä aikanaan ihan ykkönen, kun kämppää katoin. Tein siihen aikaan vielä baarihommia ja ei ois tullu mitään, jos ois pitäny aamuyöstä duunien jälkeen lähteä raahaan itteensä toiselle puolelle kaupunkia. Versus puolitoista korttelia, mikä meni vaikka ryömien, jos otti pari rentouttavaa töiden päälle. Salikin oli suunnilleen kadun toisella puolella, kun salilla vielä aktiivisemmin ramppas, niin ei jääny sinnekään menemättä sen vuoksi, että ois liian hankala lähteä.

Mut kyllä tuo tilakin itelle viihtyvyyttä nostaa. Ei kaadu niin helpolla seinät päälle, kun kääntyilee siinä samassa yksiössä versus tilava kaksio, johon pystyy jo rakentamaan paremmin vaikka ny etätyöpistettä, oleskelutilaa, makkari on erikseen jne. Tilava keittiökin kannustaa ainakin itellä paremmin sapuskan tekoon kuin joku yksiöiden pieni keittonurkkaus, jossa mahdu tekeen mitään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tul ajettua n 1300 kilumetriä to-la välisenä aikana. Hyvä tolla on ajaa, vaikkei pitkänmatkan auto olekkaan. Max lataus mitä otti oli 80kwh. Ka lataus lienee 60kwh paikkeilla, mut silti ei tarvinnu odotella latautumista, vaan latasin sen verran mitä muutoinkin pysähdyksissä ja nyppäsin irti kun sain kättelyt tehtyä tai leivän haettua.
 
En ole rekisteröinyt päässäni, että verottajalta saa ihan soittamalla udella tuloverotietoja. Olen luullut, että se vaatii väkisin käynnin verotoimistossa.

Sen verran olen utelias, että yksi tieto pitää nyt tarkistaa.
 
En ole rekisteröinyt päässäni, että verottajalta saa ihan soittamalla udella tuloverotietoja. Olen luullut, että se vaatii väkisin käynnin verotoimistossa.

Sen verran olen utelias, että yksi tieto pitää nyt tarkistaa.
Sylvi taitaa soitella sinne ihan viikoittain kun selvittelee sulhasehdokkaiden likviditeettia.
 
Eiks oo ihan normaalia, että jos joku tarjoaa töitä niin kysellään rekryävän esinahan verotettavat tulot ja kolleegoiden tulot. Tietää osviittaa mitä pyytää ja toisaalta jos qusista tuloa niin voi saman tien pyytää reilusti, ettei tarvi vaivautua.
 
missä kaksiossa halvemmalla?


thumbnail_Näyttökuva 2024-08-26 kello 9.58.57.webp
 
Jos nyt laskee, että vuokra olisi 800€/kk ja sitten tuon nykyisen kämpän arvon laittaisi veivikassaan, niin kyllä sieltä verojen jälkeen tulisi tonni käteen kuussa. Eli 200€ tulisi "säästöä" kuukaudessa. Se on jännä juttu, mutta ei ole euroakaan noussut 10 vuodessa asunnon arvo. Eipä paljoa laskenutkaan. Varmaan eri homma Stadissa.
 
HeH. Ennen sitä nuorena luuli, että omistus kämpässä asuminen olisi halvempaa, mutta niin se vain taitaa fakta olla, että vuokrakaksiossa asumalla "säästyisi" enemmän rahaa mitä omassa kämpässä asustellessa.

Varmaan aika palijo muuttujia tossa. Että milläkö aikavälillä, mihinä, minkä kokonen, tarviiko vipua ja millasta vipua, onko kallis vai halapa vuokra, mihinkä asuntojen hinnat menöö ja onko tarkotus myydä vai pitää lopun ikää.

Vähänku liisinki auto vs omistus.
 
Minusta tossa korkojen noustessa oli joku laskelma, että korkojen noustessa n. kuuteen prosenttiin kääntyisi niin päin, että vuokralla asuminen olisi kannattavampaa.

Tuo ei tosiaan ihan natsaa jokaisen tilanteeseen, että löytyy maksettu kämppä myytäväksi, vois sijoittaa kaikki ja asua vuokralla..
 
En ole rekisteröinyt päässäni, että verottajalta saa ihan soittamalla udella tuloverotietoja. Olen luullut, että se vaatii väkisin käynnin verotoimistossa.

Sen verran olen utelias, että yksi tieto pitää nyt tarkistaa.
En rekisteröi itekään, että minkä ihmeen takia siellä on jonkun työnkuvassa vastailu tyhjänpäiväisiin tiedusteluihin muiden tuloista..
 
Mulle ei tuu mitään ennakkoajatuksia asuinmuodosta. Oon itse asunut vuokralla, asossa rivarissa, omistuskämpässä ja lapsena omakotitalossa. Kaikissa puolensa ja sopii erilailla erilaiseen elämäntilanteeseen.

Itse mietin et pitäiskö huvikseen pistää työhakemus vetää firman sisällä täysin erilaiseen hommaan ja ilman koulutusta. En kyl keksi mitä mä sen rustaamisessa häviäisin. Korkeintaan tuhlaan rekry porukan aikaa
 
Mulle ei tuu mitään ennakkoajatuksia asuinmuodosta. Oon itse asunut vuokralla, asossa rivarissa, omistuskämpässä ja lapsena omakotitalossa. Kaikissa puolensa ja sopii erilailla erilaiseen elämäntilanteeseen.

Itse mietin et pitäiskö huvikseen pistää työhakemus vetää firman sisällä täysin erilaiseen hommaan ja ilman koulutusta. En kyl keksi mitä mä sen rustaamisessa häviäisin. Korkeintaan tuhlaan rekry porukan aikaa
Kyllä kannattaa. Mitään ei saa jos ei kysy ja näyttää ainakin halukkuutensa jos ei muuta. Seuraavissa rekryissä voi olla jo paremmat asemat jos ei nyt tärppää.
 
Milloinkahan sitä oppii virheistään, laitoin viimeisen auton romun pihan perältä nettiautoon myyntiin ja näin 30min myöhemmin jo kaduttaa saatanasti. Ois pitäny vaan soittaa suoraan romu-ukko hakemaan tuo kottero.

Saiskohan puhelimeen jonkun äpin, joka osaa kertoa, et onko soittaja heimolaisia. Säästyis noilta tarjoan 100€ jos tuot helsinkiin puheluilta.
 
En rekisteröi itekään, että minkä ihmeen takia siellä on jonkun työnkuvassa vastailu tyhjänpäiväisiin tiedusteluihin muiden tuloista..

Niin, siksi kai tästä hämmästyin. :barefoot: Mutta helpotti tämä sitä, että ei tarvinnut lähteä verotoimistolle. Pysyn tuottavampien asioiden (kuten pakkis) parissa sitten muuten tämän päivän.
 
Milloinkahan sitä oppii virheistään, laitoin viimeisen auton romun pihan perältä nettiautoon myyntiin ja näin 30min myöhemmin jo kaduttaa saatanasti. Ois pitäny vaan soittaa suoraan romu-ukko hakemaan tuo kottero.

Saiskohan puhelimeen jonkun äpin, joka osaa kertoa, et onko soittaja heimolaisia. Säästyis noilta tarjoan 100€ jos tuot helsinkiin puheluilta.
Appi suodattais just verotietojen perusteella soittajat ja jos viime vuoden verotettava tulo alle auton arvon niin kääntää puhelun suoraan työvoimatoimistoon. 🤔
 
Milloinkahan sitä oppii virheistään, laitoin viimeisen auton romun pihan perältä nettiautoon myyntiin ja näin 30min myöhemmin jo kaduttaa saatanasti. Ois pitäny vaan soittaa suoraan romu-ukko hakemaan tuo kottero.

Saiskohan puhelimeen jonkun äpin, joka osaa kertoa, et onko soittaja heimolaisia. Säästyis noilta tarjoan 100€ jos tuot helsinkiin puheluilta.
Onneksi se kottero häipyi jo tunti sitten pihasta ja sain vielä sen mitä pyysinkin. Nyt sinne pihan perälle mahtuis jenkkiavolava :unsure::whistle:
 
Back
Ylös Bottom