Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä nettitilauskauppa huolii maksun käteisellä? Joku erikoisliikemiesten virma?

ääsjoki on niin suuri citi, että täälä on omenan kivijalka

sinne vaan jonotuslistalle niin soittelevat sitten kun tuotteita on saapunut ja piisaa Minulle asti
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ymmärtääkseni ainakin jossain määrin on sitä palkkaeroakin suht samaa hommaa tekevillä, ja kun niitä palkkaportaita aletaan sorvaamaan ja asettelemaan ihmisiä niille, niin siinähän ihmetellään.
Kyllä se palkkaus aika taulukkomaista on ollut aina, ainakin niin kauan kuin minä olen näitä hommia tehnyt, samojen hommien sisällä siis. Jotku porukat on saanu jotain neuvoteltua jotain paremmin kuin toiset, mutta ei siinä mitään hirveän isoa eroa kumminkaan ole ollut, enemmän niitä eroja tulee ihan työtunneissa, päivystävä ala = enemmän työtunteja ja palkkaa

Harmonisaatiostahan minä en tiedä miten muut kuin yksi työnantaja sen porrastuksen on tehnyt ja se ratikaisu on ollut puhtaasti "palvelusvuosiin" perustuva. Ei väliä oletko aktiivisesti opetellut harvinaisia taitoja tai olet ollut puolet vuosistasi vanhenpainvapaalla tms. Vuosia on tämän verran ja palkkaluokka on tämä, riippumatta...noh mistään.
 
Toistan jäsen O:n kysymyksen. Miksi tehdä niitä kahta, jos toisessa viihtyy?
En mä ihan tota tarkoittanut, mutta ammattilaisista tuli mieleen

IMG_3222.webp
 
En mä ihan tota tarkoittanut, mutta ammattilaisista tuli mieleen
Et niin, mutta jos tohtori on julkisellakin tienannut parit porkket ja kaapillisen rolexeja, ja yksityisellä nykyään tienaa ja viihtyy paremmin ja julkisella vtuttaa, niin miksi edelleen siellä julkisella hengaa. Ennymmärrä?

Toki mahottoman hyvä asia yhteiskunnalle, että puree hammasta ja tekee uusia huippuleikkausten aikaennätyksiä siellä.
 
Et niin, mutta jos tohtori on julkisellakin tienannut parit porkket ja kaapillisen rolexeja, ja yksityisellä nykyään tienaa ja viihtyy paremmin ja julkisella vtuttaa, niin miksi edelleen siellä julkisella hengaa. Ennymmärrä?

Toki mahottoman hyvä asia yhteiskunnalle, että puree hammasta ja tekee uusia huippuleikkausten aikaennätyksiä siellä.
Mä varmaan tylsistyisin yksityisellä. Haastavat asiakkaat lähtis julkiselle, eikä riittävästi keinoja käytössä privassa.
 
Lisätietoa?
Esim. haastavammat työkykyarviot, kuntoutuskeissit päätyy julkiselle erikoissairaanhoitoon. Ja yksinkertaisemmatkin haastavat, mikäli työterveyssopimukseen ei kuulu asia X. Omalla alalla ammattitaito heikentyisi ja kaventuisi pelkän privatyön myötä.
Sen vähäisen määrän, mitä oon privassa tehnyt niin aikaa simppeleitä tapauksia käynyt arviossa eivätkä olisi edes arviota tarvinut. Ja rahalla saa mitä haluaa, vaikka olisi minun mielestä täysin turhia tutkimuksia. Tälleen linjat suoriksi vetäen sanottuna.
 
Tota yhtä kuvantamislaitettakaan ei oo yhdelläkään yksityisellä, millä toi mun kihtidiagnoosini saatiin sit lopulta kauheen veivuun jälkeen varmistettua.

Mutta tulin lähinnä postaan tän, kun kohtuu epätodellinen pomppu ollu Holmilla..

 
Miksi tehdä niitä kahta, jos toisessa viihtyy?
1. Koska eepeen nopeimpana, haluan ensisijaisesti työkseni heiluttaa puukkoa. Julkisessa sairaalassa olen puukon varressa sanotaan 3-4pv/vko, kun privassa hyvä jos olisi edes joka viikko leikkauspäivää.

2. Mitä kajsna sanoi alla, ensimäisen tuhannen olkapääskopian jälkeen siitä saa aika vähän mitään kiksejä ja kun ne oikeasti haastavat keissit, vaikka ne kuormittaa niin se puukon ja poran kanssa suhaaminen, se vaihe niistä tuo jotain pientä iloa. Vähän niinku seekkerin ammattitaidollla hakattais klapeja.

3. Nuoret tohtorit. Privassa ollaan varsin yksin, kopissa potilaan kanssa suurin osa ajasta. Nuorempia tohtoreita opetettavaksi eijjole, niitä on ihan kiva opettaa, neuvoa ja antaa pikkuhiljaa tehdä temppuja, he ovat vielä niin ihanan innoissaan. (vanhempien pierujen samojen huonojen juttujen kuuntelu ei enää tässä vaiheessa kinosta)
Mä varmaan tylsistyisin yksityisellä. Haastavat asiakkaat lähtis julkiselle, eikä riittävästi keinoja käytössä privassa
Lisätietoa?
Meikäläisen alalla esim lähes kaikki murtumapotilaat, kyllä nyt teoriassa jotain voi privassa hoitaa, mutta tuolla kuntatyönantajalla on yhtä iso varasto pelkästään murtuman ehjäystavaraa kuin kaupungin yksityissairaaloissa on leikkaussalien pinta-alaa. Ei privasairaalassa mitään oikeasti vaativaa kirurgiaa voi tehdä. Sellaista missä potilas vaatii ehkä useamman päivän seurantaa sairaalassa, saati jotain tehohoitoa. Jossain oikeasti vaativassa murtumahommassa tarvittavia kuvausmahdollisuuksia ei ole privasairaaloissa kuin ehkä yhdessä koko suomessa.

Tai niinkin "yksinkertainen" asia kuin vaikka tahdistin (tai joku muu päristin kropassa) potilas joka tarvisi mri kuvausta. Ei taida monessa privasairaalassa onnistua tahdistimen kanssa mri meneminen, saattaa olla taas että jossain yhdessä tai kahdessa tässä maassa.

On tietyssä määrin vähän semmonen ammatillinen itsemurha siirtyä puhtaasti privapelleksi, voi esittää kaikkien alojen asijantuntiaa, mutta ihan oikeasti vaikeat/haastavat jutut jää kyllä hoitamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Arvostan suuresti lääkäreitä, jotka pysyvät julkisella. Eihän se ole kenenkään yksittäisen lääkärin vika, että systeemi on kriisissä, monin osin toimimaton ja julmetun sekavassa tilassa ja tämä sitten tarjoaa mahdollisuuden tehdä tiliä keikkailemalla julkisella. Hyvä että tekevät, muutenhan oltaisiin kokonaan ilman lääkäreitä monissa paikoissa. Toisaalta - yhteiskunta tarjoaa hyvin kalliin koulutuksen maksutta ajatuksena se, että pidetään julkinen terveydenhuolto pyörimässä. Sekin on huutava vääryys, että pitkän työkokemuksen omaava julkisen puolen lkr häviää palkassa sille ostolääkärille, joka tekee osa-aikaisesti duunia samassa paikassa.

Hallituksen neronleimaus siitä, kuinka 30-50€:n nostolla Kela-korvauksiin saadaan ihmisiä siirtymään julkiselta yksityiselle. Onko ne vetäneet kaikki Sylvin lääkkeet ja Maxin viinat kerralla? Missä todellisuudessa ne elävät? Ei nimittäin tule toteutumaan. He, keillä ennenkin on ollut varaa yksityiseen, saavat sitten muutaman kympin lisää taskunpohjalle. Paitsi että eiköhän Marjapalatsit ja Kärpäset nosta käsittely-, toimisto- ja ovenavausmaksujaan varsin vikkelään. Heille, joilla ei ole pätäkkää yksityisen palveluihin nyt, tuolla korotuksella ei ole mitään vaikutusta. Mukaanlukien minä (Perinnöllä pääsi plastiikkakirurgille blefaroplastiaan 😍).
 
Jos firman liksat ei oo markkinoilla kilpailukykyisiä, niin siinähän ei oo työntekijän kannalta kahta sanaa, etteikö kannata kilpailuttaa liksansa. Noista tosin kannattaa keskustella ensin ihan avoimesti ennen päätösten tekemistä, niin on selkeä peli molemmin puolin.

Joo pidinkin palsun pomon kanssa ennen irtisanoutumista ja kerroin tuosta tarjouksesta.

Mutta jos sääkin tuossa toteat heti perään, että voisit vaihtaa heti takas tai jonnekin muualle, missä vaan maksetaan taas pikkaisen enemmän, niin tuollaisessa palaa ennen pitkää sillat. Esim. tuo sun tuleva mesta ei todennäköisesti kato kauhean hyvällä, jos loikit sieltä kauhean nopsaan taas liksan perässä muualle.

No tietenkin kannattaa aina vaihtaa, jos palkka nousee huomattavasti. Kyllä jokainen ymmärtää sen, että jos sinulle tarjotaan huomattavaa palkankorotusta, niin silloin työpaikkaa tulee vaihdettua vaikka olisikin ollut vain hetki sitten aloittanut työpaikalla. Joskus vain työelämä menee noin. Enkä sanonut edes, että vaihtaisin heti tai varmasti, vaan että tuo isopomo sanoi, että toivoi palkkaavansa minut tulevaisuudessa takaisin palkankorotuksen kera ja että parin vuoden sisällä tuo voisi olla hyvä juttu, että saisi taas palkkaa nostettua. Tuo on vain pohdintaa ja mitään konkreettista ei ole pöydällä.
 
saa nähdä joutuuko kytkeä sähköpatteritkin jo tässä kuussä päälle, kuinka äkkiä känppä jähtyy, aamulla oli enää 20,68astetta

mennyttä on taas se aika, kun kotona ei tarvinnu mitään muuta vaatetusta kun L-kupin pikkuhousut
 
sängynlämmittäjän tarvisi talveksi löytyä! ja sassia!

viikonloppuöiksi siis max, ei missään nimessä arjeksi
 
No tietenkin kannattaa aina vaihtaa, jos palkka nousee huomattavasti. Kyllä jokainen ymmärtää sen, että jos sinulle tarjotaan huomattavaa palkankorotusta, niin silloin työpaikkaa tulee vaihdettua vaikka olisikin ollut vain hetki sitten aloittanut työpaikalla. Joskus vain työelämä menee noin
Sulla ei taida kauhean montaa vaihtoa olla vielä takana? Jossain vaiheessa on varmasti musta pekka kädessä, jos meet joka paikkaan vaan sokeasti rahan perässä, kun loppuviimein, ainakin minusta, paljon suurempi merkitys on sillä, että hommat on mielekkäitä, porukka mukavaa ja pääsee kehittämään omaa osaamistaan. Ja raha ei merkkaa mitään, jos hommat vituttaa nonstoppina.

Mut kokeile tuossa uudessa, että lähdet muutaman kuukauden päästä taas liksan perässä muualle ja toteat, että joskus tää menee vaan näin. Ja kuulostelet perään, että tarviiko enää ainakaan samaan taloon kysellä takas.
 
Heille, joilla ei ole pätäkkää yksityisen palveluihin nyt, tuolla korotuksella ei ole mitään vaikutusta. Mukaanlukien minä (Perinnöllä pääsi plastiikkakirurgille blefaroplastiaan 😍).
En tiiä moniko yksityisessa terveydenhuollossa omaan laskuunsa edes juoksee.. versus paljonko työterveyden ja vakuutusten kautta. Yksityisessä hammashoidossa kyllä käyn ja maksan ite, kun ei jaksa jonotella julkiselle, mutta ei kestäis perse hoidattaa omaan laskuun itteään yksityisellä, vaikkei mikään pienituloinen olekaan. Sen verran on hyvät hinnat.

Aihetta sivuten: satun seuraamaan yhtä jenkkiläistä somemimmiä (ei mikään fitness-kissa / persuksen levittelijä toim. huom.), joka pukkas just vaavin. Lasku jenkkisairaalasta synnyttämisestä 35k€. Tai sairastut syöpään, niin pitää laittaa joku gofundme-kampanja, koska itellä ei rahaa hoitoihin. Että kohtuu hyvin täällä on kuitenkin vielä toistaiseksi asiat minusta verrattuna moneen muuhun maahan, vaikka hankalassa tilanteessahan tuo julkinen terveydenhuolto on.
 
Minä en kyllä tajua niitä jotka tuntee jotain lojaaliutta varsinkaan isoja yrityksiä kohtaan. Niiden ainoa syy olemassaololle on tuottaa voittoa omistajilleen, joten ihan rehtiä kapitalismin henkeä jos työntekijänä kokee haluavansa tuottaa mahdollisimman paljon rahaa itselleen.

Pitäs alkaa yrittäjäksi 🤔
 
Sulla ei taida kauhean montaa vaihtoa olla vielä takana? Jossain vaiheessa on varmasti musta pekka kädessä, jos meet joka paikkaan vaan sokeasti rahan perässä, kun loppuviimein, ainakin minusta, paljon suurempi merkitys on sillä, että hommat on mielekkäitä, porukka mukavaa ja pääsee kehittämään omaa osaamistaan. Ja raha ei merkkaa mitään, jos hommat vituttaa nonstoppina.

Millä tavalla musta pekka jää käteen? Jos kiinnostavia tarjouksia ei tule, niin silloinhan sitä pysyy nykyisessä työpaikassa vain. Kyllä minusta työuralla pitää pyrkiä eteenpäin ja tarttua mielekkäisiin tarjouksiin.

Mut kokeile tuossa uudessa, että lähdet muutaman kuukauden päästä taas liksan perässä muualle ja toteat, että joskus tää menee vaan näin. Ja kuulostelet perään, että tarviiko enää ainakaan samaan taloon kysellä takas.

Varmasti siellä suututtaisiin, jos sanoisi noin ylimielisesti. Jos taas sanoisi rehellisesti, että haluttiin takaisin taloon ja tarjottiin reilu palkankorotus ja mielenkiintoinen työtehtävä, niin silloin sen kyllä ymmärtäisi. Kuitenkin rahan takia käydään töissä ja miksi sitä jättäisi rahaa pöydälle?

Siinä mielessä olen kyllä samaa mieltä, että koko ajan pienten korotusten perässä juokseminen firmasta toiseen ei ole hyvä asia. Mutta niin kauan kun palkka nousee kunnolla vain firmaa vaihtamalla sitä firmaa kannattaa vaihtaa. Se on pelin nimi ja kyllä se ymmärretään. Se on esimiehen epäpätevyyttä, jos siinä suuttuu, kun työntekijä ei jää pienemmällä palkalla taloon lojaaliuden takia.
 
Back
Ylös Bottom