Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, en tiiä halvasta. Luomut on, sähköt ei enää oikein ole. Tai riippuu tietty lompsasta, mutta noi sähkömaasturitkin äkkiä sen 5-6 kiloa, niin omassa lompuukissa jo tuntuu.

Itekin miettiny (taas), että pitäskö tuollainen luomugraveli kaveriksi sähkölle.. just jollain 1,5-2k€ budjetilla.
 
Mötivation konttori hommissa minimaalinen, katsellut viimeisen tunnin ikkunasta pihalle ja suunnitellut esim pensasaidan leikkuuta kauniissa puolipilvisessä kelissä. Menee minuutti ja tulee kaatamalla vettä. Sinne meni sekin vähäinen mötiväissön, syksy eli talvi tulee.
 
Kumpi noista? Työsuhde-etuna jälkimmäinen on 1000e halvempi. Kahtelin että sama runko samat kiekot, mutta tonnilla sais sähkövaihteet, hydrauliset jarrut ja hissitolppa. Ja 50g kevyempi ja omaan silmään hienompi väri. 50g voin pieraista ennen lähtöä, mut onko sähkövaihteet ja hydraulijarrut ja tolppa tonnin arvosia? En lähde kisaamaan, saati pyörillä hulluilemaan. Hyötyajoa ja satunnaisia lenkkejä kun aika sallii. Lenkkeihin käytetty aika nousee vuosi vuodelta kun skidit kasvaa.
Jos hintaluokka on tuo, niin ostaisin varmaan Canyonin Grizlin, SL kutosen. Taitaa olla tällä hetkellä tarjouksessa piirun alle 2300 euroa ja kokojakin löytyy. Grizlissä on kuitenkin jo kuiturunko ja -keula, vaihteet ja jarrut samaa Sramin Apex-sarjaa mitä noissa Trekeissä vissiin oli. Hissitolpalle en kyllä ihan heti keksi gravel-pyörässä oikein käyttöä, en ainakaan itse ole koskaan tarvinnut. Mtb-puolella sitten toki.

Sähkövaihteet on kyllä käytössä erittäin mukavat, napsuu kivasti & nopeasti kohdalleen. Jos on käytössä 2x -sarja, niin niihin saa ohjelmoitua aika hyvät välityskaaviot. 1x -sarjat toki huollon kanssa helpommat ja jos ajo on suht tasaisella, niin joku 1x11/12 on ihan ok. Nuo Sramin Apexit on tosin entry-level -luokan settiä, mutta en tiedä tarvitsetko parempaa osaa - tuskin. Ja hydraulijarrut myös kannattaa valita. Jos Canyon ei nappaa ja sähkövaihteiden sijaan mekaaniset on ok, niin saattaisin katsoa esim Rosen Backroad -malleja. Niissä taisi olla Shimanolta jo aika paljon laadukkaampaa palikkaa ja hinnat jossain noin 3 kilossa.

Sram vs Shimano -vertailu on omasta mielestä ihan turhaa. Molemmilta löytyy oman lompsan mukaan hyviä vaihtoehtoja. Vähän sama kuin ikiaikainen mäkki vs pc, ei jaksa.
 
Jos hintaluokka on tuo, niin ostaisin varmaan Canyonin Grizlin, SL kutosen. Taitaa olla tällä hetkellä tarjouksessa piirun alle 2300 euroa ja kokojakin löytyy. Grizlissä on kuitenkin jo kuiturunko ja -keula, vaihteet ja jarrut samaa Sramin Apex-sarjaa mitä noissa Trekeissä vissiin oli. Hissitolpalle en kyllä ihan heti keksi gravel-pyörässä oikein käyttöä, en ainakaan itse ole koskaan tarvinnut. Mtb-puolella sitten toki.
Canyoneissa on kyllä yleensä hyvät komponentit hintaansa nähden. Vois argumentoida, että saa samaan rahaan kertaluokkaa parempaa osaa kuin muilta valmistajilta.

Noita ei vaan sit pääse oikein koeajamaan missään. Turussa on joku toimipiste, jos sinne asti jaksaa lähteä, mutten tiedä, mitä niillä on siellä esillä.
 
Canyoneissa on kyllä yleensä hyvät komponentit hintaansa nähden. Vois argumentoida, että saa samaan rahaan kertaluokkaa parempaa osaa kuin muilta valmistajilta.

Noita ei vaan sit pääse oikein koeajamaan missään. Turussa on joku toimipiste, jos sinne asti jaksaa lähteä, mutten tiedä, mitä niillä on siellä esillä.
En tiedä missä päin palstalaiset asustelee, mutta ainakin Helsingissä on Pelotonilla aika hyvä setti Canyonin eri pyöriä koeajettavana. Eri runkokokojakin löytyy kivasti ainakin noista gravel-pyöristä, Grizlistä ja Grailista
 
En tiedä missä päin palstalaiset asustelee, mutta ainakin Helsingissä on Pelotonilla aika hyvä setti Canyonin eri pyöriä koeajettavana. Eri runkokokojakin löytyy kivasti ainakin noista gravel-pyöristä, Grizlistä ja Grailista
Katos, tällaisesta ei oo ollu itellä tietoa. Näähän mainostaa olevansa huoltoliike, mutta miten tuo fillarien myynti toimii, kun minusta koko Canyonin liikeidea on perustunut siihen, että niillä ei ole mitään jälleenmyyjiä vetämässä välistä, kun fillarit tilataan suoraan heiltä? Ja siis virallinen liike minusta vaan Turussa..

Kysyjä Porista.

muoks. vai siis myykö nuo ollenkaan Canyonin pyöriä vai onko niillä vaan jotain siellä koeajettavina?
 
mites tä?

voisi Porissakin erottua Joukosta


 
Katos, tällaisesta ei oo ollu itellä tietoa. Näähän mainostaa olevansa huoltoliike, mutta miten tuo fillarien myynti toimii, kun minusta koko Canyonin liikeidea on perustunut siihen, että niillä ei ole mitään jälleenmyyjiä vetämässä välistä, kun fillarit tilataan suoraan heiltä? Ja siis virallinen liike minusta vaan Turussa..

Kysyjä Porista.
Peloton on Suomen ainoa "Canyon Experience Partner" tjsp. Eli sieltä löytyy aika hyvin eri Canyonin malleja testattavaksi, voi vuokrata niitä ja tietty myös virallinen huoltoedustus siellä. Eivät siis myy fillareita suoraan tuolta ulos vaan pyöräostokset sitten Canyonilta itseltään. En tiedä tuosta Turun toimipisteestä, kai sielläkin varmaan on jotain testattavia malleja, luulisin?
 
Viimeksi muokattu:
Peloton on Suomen ainoa "Canyon Experience Partner" tjsp. Eli sieltä löytyy aika hyvin eri Canyonin malleja testattavaksi, voi vuokrata niitä ja tietty myös virallinen huoltoedustus siellä. Eivät siis myy fillareita suoraan tuolta ulos vaan pyöräostokset sitten Canyonilta itseltään. En tiedä tuosta Turun toimipisteestä, kai sielläkin varmaan on jotain testattavia malleja, luulisin?
Onkohan se jollain Canyon Showroom -nimellä tuo Turun mesta.. en oo varma. Mut ymmärtääkseni on joo sielläkin koeajettavina pyöriä.

Mutta joka tapauksessa hyvä tieto tuo, että kanjoneita on tuollakin koeajettavana. Ei tarvii missään harrasteryhmissä alkaa huuteleen, että ei kellään ois paikkakunnalla koeajettavaksi jotain mallia, mitä kanssa ilm. tehdään..
 
eikö polkupyörä kuitenkin ole vähä sama kun golffifehkeet?

vaimoa lainataan mieluummin kun niitä

Minun pyörää ei ainakaan kukaan saisi lainata! #tarkkatavarasta
 
Saksastakin kajahtaa komia graveli:

schindelhauer_wilhelm_gravel1.jpg



Ois pitänyt aikanaan tuollainen ottaa, eikä sähköartturia - artturilla en etes juuri koskaan aja sähköllä, eikä ole oikein talvipyöränä mihinkään.
 
Paljon maksaa kissa

Ihan tavallinen.

Ei mikään kermapersekissa
Maksaako nuo välttämättä mitään, jos jostain eläinsuojeluyhdistysten kautta ottaa? Elleivät sitten jotain pienimuotoisia käsittely-, rokotus- tmv. maksuja ota.

Rotukissathan kai äkkiä jotain nelinumeroista.
 
Back
Ylös Bottom