Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
muutenkin tykkään enemmän mekaanisista levyjarruista, hydrauliset on niin vaikeat, jopa mahdottomat, säätää

puolimilliä suuntaansa väärässä asennossa satula niin kitajaa

mekaanisissa suuremmat toleransssit -> ei kitaja
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HEI. Tällä palstalla kun kirjoitteli useampi seksuaali niin kysyn:


Kumpi noista? Työsuhde-etuna jälkimmäinen on 1000e halvempi. Kahtelin että sama runko samat kiekot, mutta tonnilla sais sähkövaihteet, hydrauliset jarrut ja hissitolppa. Ja 50g kevyempi ja omaan silmään hienompi väri. 50g voin pieraista ennen lähtöä, mut onko sähkövaihteet ja hydraulijarrut ja tolppa tonnin arvosia? En lähde kisaamaan, saati pyörillä hulluilemaan. Hyötyajoa ja satunnaisia lenkkejä kun aika sallii. Lenkkeihin käytetty aika nousee vuosi vuodelta kun skidit kasvaa.
No jaa. Varmaan nää tuolla halvemmallakin pärjäisit ihan hyvin. Jos et metsässä ja hankalammilla reiteillä juuri ajele, niin en keksi mitä teet hissitolpalla. Hyvät hydrauliset jarrut voi kai puraista vähän paremmin ja olla kevyemmät käyttää, mutta pysähtyy se pyörä perusajossa täysin riittävästi tavallisellakin levyjarrulla. Sähkövaihteet voi kanssa vaihtaa vähän jouhevammin, mutta jossain normijampan perusajossa paljoa väliä.

Varmaan noilla eniten merkitystä just jossain kisa-ajossa, mutta siis jos on tonni löysää, niin kyllähän nuo varmaan kivat on olemassa olla. Fillarointikin kuitenkin oiva laji ylivarusteluun :D
 
Oon parikertaa sanonu irtisanoutuvani kun on nimetty avainprojekteihin kun tullu fiilis että firma ei selviä ilman allekirjoittaneen kontribuutiota. On korvattu avokätisesti jäänti! Ilman siis aikomusta irtisanoutua mutta motin vuoks korvausta edes kohtuulliseen päin.

Joo oon kuullu tuollaisesta itsekin. Uusi homma olisi tosi kiinnostava myös, niin tämä on aika win-win tilanne, kun kumpikin vaihtoehto sopii kyllä minulle.
 
HEI. Tällä palstalla kun kirjoitteli useampi seksuaali niin kysyn:


Kumpi noista? Työsuhde-etuna jälkimmäinen on 1000e halvempi. Kahtelin että sama runko samat kiekot, mutta tonnilla sais sähkövaihteet, hydrauliset jarrut ja hissitolppa. Ja 50g kevyempi ja omaan silmään hienompi väri. 50g voin pieraista ennen lähtöä, mut onko sähkövaihteet ja hydraulijarrut ja tolppa tonnin arvosia? En lähde kisaamaan, saati pyörillä hulluilemaan. Hyötyajoa ja satunnaisia lenkkejä kun aika sallii. Lenkkeihin käytetty aika nousee vuosi vuodelta kun skidit kasvaa.
3 k€ alumiinirungosta, wtf? Tolla rahalla saa kuiturungon joltakin toiselta merkiltä ja shimanon osat. Eli molemmat paskoja, osta jonkumuunmerkkinen pyörä.
 
muutenkin tykkään enemmän mekaanisista levyjarruista, hydrauliset on niin vaikeat, jopa mahdottomat, säätää

puolimilliä suuntaansa väärässä asennossa satula niin kitajaa

mekaanisissa suuremmat toleransssit -> ei kitaja
Just olin tulossa sanomaan, että pelkästään toi ero jarruissa saisi ottamaan ton kalliimman. Ei kai kukaan halua mekaanisia levareita.

Silloin kun vielä pyöräili ei koskaan ollut tarvetta säätää hydr levareita. Kunhan muistaa laittaa sen muoviläpyskän paikoilleen jos pitää vanne irroittaa. Ettei siis vahingossa paina jarrukahvaa kun vanne irti > jarrulevyt kiinni toisissaan ja sitten joutuu säätämään.
 
Hydrauliset jarrut on kyllä kivat, miellyttävämpi huoltaa ja ylläpitää kuin vaijerilliset.

Minulla täysin erilaiset kokemukset

ensimmäinen levyjarrupyöräni(japan), mekaanisilla, niin en paljoa valehtele jos sanon, että jarrut menivät koskematta ensimmäiset 10v, ei siis tarvinnut kertaakaan etes säätää mitään
sitten vaihdoin jarrutuspalat niihin, euron/pala, eli 4e kustansi palat eteen ja taakse

ensimmäinen polkupyöräni taas hydraulisilla(usa): ensimmäisenkerran piti säätää jarrua 26km ajon jälkn! kun rupesin vinkumaan, eli pala hinkkaamaan levyä

toinen pyöräni makaanisilla(saksa), ollut Minulla nyt kuusi vuotta(muistaaksni) jarruihin ei ole tarvinnut koskea

toinen pyöräni hydraulisilla(usa), pahin vika: mitä enemmn pakkasta, sitä enemmmän puristaa paloja, alle 20asteen pakkasella ei rullaa vapaalla etes kuhtalaista alamäkeä kun jarru laahaa inin kovasti

kutiskuuko letkut pakkasessa vai mikähän sielä aiheuttaa painetta? tuskin mineraaliöljy kuitenkaan laajenee pakkasella?
 
kokemukseni siis amerikkalaisista polkupyöristä ei ole mairitteleva


saksalainen cube ehtottomasti paras polkupyöräni mitä on ikinä ollut
 
Säätää? Mulla on 10vuot vanha crescent jossa hydrauliset levyjarrut. En oo koskaan säätäny, ei laahaa, tehokkaat, pysää.

pahin vika: mitä enemmn pakkasta, sitä enemmmän puristaa paloja, alle 20asteen pakkasella ei rullaa vapaalla etes kuhtalaista alamäkeä kun jarru laahaa inin kovasti

kutiskuuko letkut pakkasessa vai mikähän sielä aiheuttaa painetta? tuskin mineraaliöljy kuitenkaan laajenee pakkasella?

Pakkasella pyörä pysyy lämpimässä tallissa odottelemassa plussakelejä.
 
Minulla täysin erilaiset kokemukset

ensimmäinen levyjarrupyöräni, mekaanisilla, niin en paljoa valehtele jos sanon, että jarrut menivät koskematta ensimmäiset 10v, ei siis tarvinnut kertaakaan etes säätää mitään
sitten vaihdoin jarrutuspalat niihin, euron/pala, eli 4e kustansi palat eteen ja taakse

ensimmäinen polkupyöräni taas hydraulisilla: ensimmäisenkerran piti säätää jarrua 26km ajon jälkn! kun rupesin vinkumaan, eli pala hinkkaamaan levyä

toinen pyöräni makeenisilla, ollut Minulla nyt kuusi vuotta(muistaaksnie) jarruihin ei ole tarvinnut koskea
Varmaan riippuu miten sillä ajelee, mut kyl mä oon vuosittain huoltanut jarrut ja rasvannu/vaihtanut kaikki vaijerit että pysyy semmosena uuden tuntuisena. Hydraulisessa ei tartte miettiä vaijereita, senkun vaan ilmaa systeemit ja kovaa ajoo.
 
Eli mikä pyörä ja malli? En tiedä noista vittuakaan. Ainoa mitä koeajanu on toi checkpoint alr 5.
Elä osta netistä sokkona mitään, vaan käy koeajamassa ne kiinnostavat, jos vaan mahdollista. Et tee mitään superosilla tai hiilikuiturungoilla, jos se fillarin koko tai geometria on sulle huono ajaa. Eli ihan ekana minusta tuo, että on oikeasti sopiva koko ja mukava ajoasento.
 
Elä osta netistä sokkona mitään

ei tietenkään sokkona vaan täysin ulkonäön perusteella

ommeinaa niin mukavan aina päästellä, kun pyörä miellyttää omaa silmää täydellisesti, mikään ei häiritse

jos vaikka pysähtyy johonkin niin voi vaan ihailla omaa pyörää siinä istuskellessa

siinä vasta täydellistä vastinetta rahalle
 
Joo, toki joku monen tonnin fillari ihan säkällä, millanen sattuu oleen ajaa. Noita käyräsarvisiakin ollu semmoisia, ettei pysty ite ajaan puolta tuntia, kun niin vittumainen ajoasento, niin lämmittäs mieltä ostamisen jälkeen.

Totta kai ulkonäkö merkkaa itellekin, mutta ei sitä kattomista varten osteta vaan ajamista, niin kannattaa se minusta käydä testaan, millainen mikäkin pyörä on oikeasti ajaa.
 
jos vaikka pysähtyy johonkin niin voi vaan ihailla omaa pyörää siinä istuskellessa

#ihailemassa
#täydellinenpolkupyörä

niinno, juomapullo saisi olla musta

IMG_4876.webp

2.webp
3.webp
4.webp
 
Back
Ylös Bottom