Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Kai se on sitten uskottava, että ennen olivat rautaa ihmiset. Selkä ainakin.
Vai poimiikohan nuo sitten niillä varrellisilla poimureilla, ja putsaa marjat koneellisesti jotenkin :unsure:

1,5h....Oletko varma, ettei se erinomainen puo hidastanut vähän poimintaa..?
Ainakin ne thaikut poimii varrellisella, lisäksi kun menee teollisuudelle niin ei ne niitä putsaile.
Ne imurilla toimivat putsaimet on halpoja ja vissiin aikasta tehokkaita, itsellä meni kauemmin niiden marjojen putsaukseen kuin keräämiseen ilman apuvälineitä.

No enmä nyt kokoajan sitä kehannut tuijotella, tosin yksin oisin varmaan vetänyt 2 ämpäriä samassa ajassa mutta yksin en ois sinne mennyt.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aina ihmettelen niitä uutisten marjanpoimijoita, joilla ikää 80v, poimii 100+ ämpäriä vuodessa, kulkee polkupyörällä jne.

Kauhia urakka itelle saada etes 1 ämpäri. Enimmillään kai 6 ämpäriä poiminu vuodessa mustikkaa, kun oli paljon.

Mutta että 100. Tai olkoot vaikka 50.

Meneekö nuo tarinat jotenkin yli, vai olenko sitten vain itse paska..? Selkä hajoaa jo siinä parissa ämpärissä.
Mun ei tarvi ku kykkiä puoli tuntia niin oon saanut puoli litraa mustikoita ja jalat ei enää kanna ja mut saa kantaa pois metsästä
 
Äsken puolukkapiirakkaa vaniljajäätelöllä. Ihan hyvää sen, mitä makuaisti jo pelaa. Ihan ei 100 pinnaa ole vielä.

Kissanpaskan löysi jo nenä päivemmällä, kun toinen kävi tiputtelee perus kunnon ydinjätteen laatikkoon.
 
Kun tuo lyhyt kesäloma meni lähennä juoksennellessa ympäsi Suomea niin tarvitsisin toisen loman, että voisi vain maata sohvalla.
 
Aina ihmettelen niitä uutisten marjanpoimijoita, joilla ikää 80v, poimii 100+ ämpäriä vuodessa, kulkee polkupyörällä jne.

Kauhia urakka itelle saada etes 1 ämpäri. Enimmillään kai 6 ämpäriä poiminu vuodessa mustikkaa, kun oli paljon.

Mutta että 100. Tai olkoot vaikka 50.

Meneekö nuo tarinat jotenkin yli, vai olenko sitten vain itse paska..? Selkä hajoaa jo siinä parissa ämpärissä.
Entisessä työpaikassa yks työkaveri keräsi yhtenä vuonna 240 kiloa mustikkaa, 80 kiloa hillaa, ja puolukat päälle. Siinä sivussa, ku oli päivät töissä, ei mikään joutilas eläkeläinen.

Toiset vaan on hulluja.
 
Kestäisköhän bemarin m54b30 vakio sisuksilla 300hp 🤔 sata heppaa per litra, aika varovaista viritystä kumminki vielä. Pienellä remmiahtimella sais varmaan helpoiten. Projektin hinta-arvio lähtee jonninverran laukalle jos meinaa kasata moottorin uusilla palikoilla.
 
Kestäisköhän bemarin m54b30 vakio sisuksilla 300hp 🤔 sata heppaa per litra, aika varovaista viritystä kumminki vielä. Pienellä remmiahtimella sais varmaan helpoiten. Projektin hinta-arvio lähtee jonninverran laukalle jos meinaa kasata moottorin uusilla palikoilla.
Mutulla kevyesti.

E vääntö sen koneen porsii jos mikä mutta onhan noita tehty avaamattomaan moottoriin.
 
Back
Ylös Bottom