Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Onpa törkeä tuo thaimaalaisten marjanpoimijoiden juttu. Syytetyt voisi passittaa sinne suorittamaan vankeusrangaistuksen - käsittääkseni Thaimaassa olot poikkeavat suomalaisesta systeemistä. Harmi kunnollisia yrittäjiä, joilta jäi tänä vuonna poimijat saamatta näiden paskaläjien perseilyn vuoksi.
Työolot kuntoon niin löytyisikö poimijat lähempääkin? Ennenvanhaan Suomalaiset opiskelijat ja nuoret saattoi noilla marjatiloilla käydä jokusen viikon duunissa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Työolot kuntoon niin löytyisikö poimijat lähempääkin? Ennenvanhaan Suomalaiset opiskelijat ja nuoret saattoi noilla marjatiloilla käydä jokusen viikon duunissa.
Paljonkohan nykyteinille pitäis maksaa, että se irrottautuisi kännykästä jonnekkin marjametsään?
 
Kohta ois viimeiset 24h lähinnä vituttanut. Aamulla jo hetken vaikutti paremmalta, mut sit piti alkaa töitä tekeen. Se on jännä, et kerran kaks vuodessa tulee näitä kesto vitutuksia jolloin vituttaa kaikki. Oiskohan tää se alkavan syksyn merkki ja startti talveen:unsure:
 
Mulle tulee tästä vuodesta töiden suhteen melkeinpä välivuosi, on niin kuollutta.
Toisaalta jotenkin tätä tarttee mutta just tänään pohtinut että nyt ois aika keksiä jotain muuta, ensi vuonna tulee 30v täyteen yrittäjänä ja näitä nykyisiä hommia tässä muodossa painanut 16v.
Vieraalla on vaan se huono puoli kun pitäs noudattaa jotain työaikoja ja kaikenlisäksi aivan paskat liksat, toi mun insta stara urakaan ei ihan tarpeeksi vielä tuota.
 
Onpa törkeä tuo thaimaalaisten marjanpoimijoiden juttu. Syytetyt voisi passittaa sinne suorittamaan vankeusrangaistuksen - käsittääkseni Thaimaassa olot poikkeavat suomalaisesta systeemistä.
Mikä homma? Sylvillä unohtu taas laittaa lähdelinkki...
Harmi kunnollisia yrittäjiä, joilta jäi tänä vuonna poimijat saamatta näiden paskaläjien perseilyn vuoksi.
Ketä ne o? Tuolla alalla?

Vasta oli uutinen, että marjat ei jäis mettään ja poimijoita riittäis ihan kotimaassa, jos siitä maksettais asiallinen korvaus.
 
Screenshot_20240812_173915_Gallery.webp
#luontokuva
 
Vasta oli uutinen, että marjat ei jäis mettään ja poimijoita riittäis ihan kotimaassa, jos siitä maksettais asiallinen korvaus.
Niin mikä sit on asiallinen korvaus? Jos sen ämpärillisen hinta on 50e myytynä, niin ei siitä määräänsä enempää jää varaa maksaa palkkaa. Ja kun niitä vois verovapaasti myydä tohon hintaan kuka vaan, niin tuntuu vähän cityvihreeltä haihattelulta se asiallisesta korvauksesta puhuminen.
 
On tämä nyt helvettiä, että MINUN rappukäytävässä tapellaan, huudetaan ja hakataan ovia 😠 Siinä muuten tuli aika vikkelään pirautettua virkavalta paikalle ja sitten selvisikin, että samasta asiasta oli tullut myös naapureilta ilmoitukset jopa viereisestä rapusta, kun myös siellä oli riehuttu. Kissakin säikähti 🤬 Naapurin rouva oli saanut puhelimella videota porukasta, kun olivat riehuneet pihalla ja ilmeisesti toinen poliisipartio oli saanut näköhavainnonkin, kun porukka paineli lähipöpelikköön. Kaikenlaista.

Onneksi sentään on aina miellyttävää asioida salskean univormupukuisen poliisin kanssa, jolla on hallussaan Cock 17 ihan virkansa puolesta 💙
 
Aina ihmettelen niitä uutisten marjanpoimijoita, joilla ikää 80v, poimii 100+ ämpäriä vuodessa, kulkee polkupyörällä jne.

Kauhia urakka itelle saada etes 1 ämpäri. Enimmillään kai 6 ämpäriä poiminu vuodessa mustikkaa, kun oli paljon.

Mutta että 100. Tai olkoot vaikka 50.

Meneekö nuo tarinat jotenkin yli, vai olenko sitten vain itse paska..? Selkä hajoaa jo siinä parissa ämpärissä.
 
Aina ihmettelen niitä uutisten marjanpoimijoita, joilla ikää 80v, poimii 100+ ämpäriä vuodessa, kulkee polkupyörällä jne.

Kauhia urakka itelle saada etes 1 ämpäri. Enimmillään kai 6 ämpäriä poiminu vuodessa mustikkaa, kun oli paljon.

Mutta että 100. Tai olkoot vaikka 50.

Meneekö nuo tarinat jotenkin yli, vai olenko sitten vain itse paska..? Selkä hajoaa jo siinä parissa ämpärissä.
Somessa seurannut yhtä kahelia, vetelee hiton monta ämpäriä päivässä ja päivästä toiseen.
Itse kävin yhden ämpärin mustikoita keräämässä ja siihen meni 1,5h, paikka oli hyvä ja erinomainen perse minkä perässä vaelsi niin saahan sitä aikaan.
Mutta se kyllä riitti tälle vuodelle, molempia.
 
Somessa seurannut yhtä kahelia, vetelee hiton monta ämpäriä päivässä ja päivästä toiseen.
Kai se on sitten uskottava, että ennen olivat rautaa ihmiset. Selkä ainakin.
Vai poimiikohan nuo sitten niillä varrellisilla poimureilla, ja putsaa marjat koneellisesti jotenkin :unsure:
paikka oli hyvä ja erinomainen perse minkä perässä vaelsi niin saahan sitä aikaan.
1,5h....Oletko varma, ettei se erinomainen puo hidastanut vähän poimintaa..?
 
Back
Ylös Bottom