Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneksi on niin iso nenä ettei näe mitä suusta tulee pihalle. Ja sieltähän tulee.
 
Valtavirrasta poikkeavilla mielipiteillä ja näkemyksillä ei oikein aina jaksa osallistua aktiivisesti keskusteluun ja hyvin harvan kanssa se filtteri puuttuu.
Niin, tuntuu monesti turhalta inttää jostain turhanpäiväisestä asiasta, varsinkin kun nykyään keskustelukulttuuri on amerikkalaistunut ja tosi monella on vahvat ideologiat joista ei voi luopua mistään hinnasta. Sit se keskustelu on sitä et hyökätään vain toisen persoonan kimppuun ja yritetään sillä tavoin "voittaa" keskustelu vaikka mitään argumenttia ei enää oliskaan. Semmoisessa keskustelussa kukaan ei opi uutta ja siten ne on minun mielestä kaikki häviäjiä.
 
Niin, tuntuu monesti turhalta inttää jostain turhanpäiväisestä asiasta, varsinkin kun nykyään keskustelukulttuuri on amerikkalaistunut ja tosi monella on vahvat ideologiat joista ei voi luopua mistään hinnasta. Sit se keskustelu on sitä et hyökätään vain toisen persoonan kimppuun ja yritetään sillä tavoin "voittaa" keskustelu vaikka mitään argumenttia ei enää oliskaan. Semmoisessa keskustelussa kukaan ei opi uutta ja siten ne on minun mielestä kaikki häviäjiä.
Aika hyvin pätee toi useampaan ketjuun pakkiksellakin. Ei paljoo nappaa osallistua. Raskasta jo lukeakin niitä...
 
Niin, tuntuu monesti turhalta inttää jostain turhanpäiväisestä asiasta, varsinkin kun nykyään keskustelukulttuuri on amerikkalaistunut ja tosi monella on vahvat ideologiat joista ei voi luopua mistään hinnasta. Sit se keskustelu on sitä et hyökätään vain toisen persoonan kimppuun ja yritetään sillä tavoin "voittaa" keskustelu vaikka mitään argumenttia ei enää oliskaan. Semmoisessa keskustelussa kukaan ei opi uutta ja siten ne on minun mielestä kaikki häviäjiä.
Ideologiatkin tunnutaan usein imettävän ameriikanmailta kyseenalaistamatta vaikka olisivatkin kaukana meidän kulttuurista ja niitä julistetaan totuuksina, usein juurikin hyökkäämällä jos ei purematta niele kaikkea väitettyä.
 
Voiko olla mahdollista että oon juonut itseni irti pepsimaxista?
Tuo maistuu laimealta elähtäneeltä colalta 🤔

Minulle on kuluneen vuoden aikana tapahtunut yllättävä PepsiMaxista luopuminen. Ei siis tietoisesti, vaan ihan itsestään, koska maku ei vaan enää ole miellyttänyt. Epäilen, että tämä on joku hormonaalinen vaihdevuosiin liittyvä juttu 🤔
Nyt jos ostan limpparia, se on sokeriton Sprite tai Jaffa. Ihmeellistä.
 
Mua vähän sapettaa ständimyyjät (etenkin sähkösopparien myyjät) ja monen hyvin vittumainen provosoiva myynti taktiikka joilla sitten käyvät vanhusten ja monen muun kimppuun tuolla ostoskeskusten käytävillä. Hyvä ettei seuraa ulko-ovelle asti. Yksi pappa sanoi myyjälle menevänsä vessaan niin samalla suupaltti seuraa perässä. Sitten toinen mummo alkoi vähän empimään ja oli lähdössä pois, niin nuori parikymppinen myyjä alkaa tivaamaan miksi hän on lähdössä pois.

Ei vittu. Työtänsä tekevät ja palkka pitää saada, mutta onko tommonen hyökkäävä myyntitaktiikka oikeasti se paras tapa?
 
Työtänsä tekevät ja palkka pitää saada, mutta onko tommonen hyökkäävä myyntitaktiikka oikeasti se paras tapa?
Minua ottaa ne päähän niin paljon että en edes vilkaise vaikka kuinka koittavat morottaa ja houkutella juttelemaan. Hyväksi havaittu taktiikka turistihelvettien toreilla, toimii myös suomessa. Ei. Mitään. Reaktiota. Vaikka kuinka huutelevat.

Vähän ehkä töykeää, mutta sitä saa kun (yrittää) käyttää töykeitä myyntikonsteja.
 
Minua ottaa ne päähän niin paljon että en edes vilkaise vaikka kuinka koittavat morottaa ja houkutella juttelemaan. Hyväksi havaittu taktiikka turistihelvettien toreilla, toimii myös suomessa. Ei. Mitään. Reaktiota. Vaikka kuinka huutelevat.

Vähän ehkä töykeää, mutta sitä saa kun (yrittää) käyttää töykeitä myyntikonsteja.
Tuo ei minun mielestä oo sillälailla töykeällä tavalla töykeää, sähän oot siinä ikäänkuin vain peilinä. Tietynlaisella käytöksellä saa tietynlaisen vastauksen. Oon tehnyt samaa aina, kävelen vain ohi.
 
Mua vähän sapettaa ständimyyjät (etenkin sähkösopparien myyjät) ja monen hyvin vittumainen provosoiva myynti taktiikka joilla sitten käyvät vanhusten ja monen muun kimppuun tuolla ostoskeskusten käytävillä. Hyvä ettei seuraa ulko-ovelle asti. Yksi pappa sanoi myyjälle menevänsä vessaan niin samalla suupaltti seuraa perässä. Sitten toinen mummo alkoi vähän empimään ja oli lähdössä pois, niin nuori parikymppinen myyjä alkaa tivaamaan miksi hän on lähdössä pois.

Ei vittu. Työtänsä tekevät ja palkka pitää saada, mutta onko tommonen hyökkäävä myyntitaktiikka oikeasti se paras tapa?
Heidän palkkausmalli on todennäköisesti provisiopainotteinen. Siitä se epäeettinen käytös johtuu. Joka on siis ihan hirveää. Mun omat vanhemmat ei enää sovi mistään ennenkuin katson mitä ollaan myymässä ja millä ehdoin.
 
Noista myyjistä pitäis valittaa kauppakeskuksiin ja marketteikin, että ei ole ok että vuokraavat tilojansa tuollaiseen asiattomaan kaupusteluun. Jonkun vanhuksen jallittaminen varsinkin. Mutta kenelläpä viitseliäisyys riittää...
 
Minä aina pyrin mahdollisimman kohteliaasti sanomaan ei kiitos, mutta välillä meinaa noussa vitutuskäyrä, kun pyritään tulla suoraan naaman etteen estämään ohi kävely.
 
Minä aina pyrin mahdollisimman kohteliaasti sanomaan ei kiitos, mutta välillä meinaa noussa vitutuskäyrä, kun pyritään tulla suoraan naaman etteen estämään ohi kävely.
Kannattaa olla tatuoitu ja vittumaisen näköinen, harva kehtaa kävellä eteen blokkaamaan 😁 toki näytän myös persaukiselta joten aivan kaikkee ei kantsi kaupustellakaan.
 
Kannattaa olla tatuoitu ja vittumaisen näköinen, harva kehtaa kävellä eteen blokkaamaan 😁 toki näytän myös persaukiselta joten aivan kaikkee ei kantsi kaupustellakaan.
Jos meinaa tulla, voi murahtaa "menisit sieki oikeisiin töihin".

Onneksi täälläpäin nuo aika vähissä nykyään, vissiin palkanmaksajat todennu, ettei kannata. Oisko paikalliset prise ja sittari todennu kans, että ei tartte meiän aulassa meiän asiakkaita häiriköidä...
 
Minä en yleensä vastaa mihinkään enkä katso kohti. Jos sattuisi jotenkin lipsahtamaan keskusteluun, niin voisin todeta, että edunvalvojani hoitaa tämmöiset sähkö- ja puhelinliittymäasiat.

Toki on toisaalta epäkohteliasta olla vastaamatta tervehtimiseen, mutta epäkohteliasta on myös huudella "moikka moi" tuntemattomille ja pyrkiä tyrkyttämään jotain. Sitäpaitsi, mitä hittoa se nuorelle jannulle kuuluu, minne minä sähkölaskuni maksan. Yksityisasia.

Järjestöjen feissarit hävisivät korona-aikaan ja eivät ole tulleet takaisin. Järjenköyhä idea tuommoinenkin.
 
Minulle on kuluneen vuoden aikana tapahtunut yllättävä PepsiMaxista luopuminen. Ei siis tietoisesti, vaan ihan itsestään, koska maku ei vaan enää ole miellyttänyt. Epäilen, että tämä on joku hormonaalinen vaihdevuosiin liittyvä juttu 🤔
Nyt jos ostan limpparia, se on sokeriton Sprite tai Jaffa. Ihmeellistä.
Mulla on nyt parissa viikossa tullut tää ongelma. Pitää kokeilla maistuuko Jaffa.
 
Mua vähän sapettaa ständimyyjät (etenkin sähkösopparien myyjät) ja monen hyvin vittumainen provosoiva myynti taktiikka joilla sitten käyvät vanhusten ja monen muun kimppuun tuolla ostoskeskusten käytävillä. Hyvä ettei seuraa ulko-ovelle asti. Yksi pappa sanoi myyjälle menevänsä vessaan niin samalla suupaltti seuraa perässä. Sitten toinen mummo alkoi vähän empimään ja oli lähdössä pois, niin nuori parikymppinen myyjä alkaa tivaamaan miksi hän on lähdössä pois.

Ei vittu. Työtänsä tekevät ja palkka pitää saada, mutta onko tommonen hyökkäävä myyntitaktiikka oikeasti se paras tapa?
Tuntuu siltä (samoin kuin puhelinmyyjien kohdallakin), että noille annetaan pikakurssina perusopit jostain vanhasta kunnon boiler room-myyntitaktiikasta ("always be closing!"), palikkamainen myyntiskripti kouraan ja sitten asiakkaan kimppuun.
 
Back
Ylös Bottom