Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ulkona +28C niin hyvä tähän kohtaan värkätä jonkin sortin tsili con carne ja pitää uuni päällä neljä tuntia.
IMG_5948.webp
 
Kohta on kaasareita ja kansia kaikkialla jos tätä ajatusta ei kunnolla kuoppaa hetimiten.

Eiköhän pari vuotta mene pelkkään hitsaamiseen että pääset noin pitkälle.

Nopeasti laskettuna olen itse about varttimiljoona km viettänyt aikanaan Saabien ratin takana ja aika vitun monta tuntia niiden alla. Pitäisi joskus tehdä oikein lista hienoimmista kokemuksista noiden helvetinkoneiden kanssa. Mm. kerran piti nopeasti vaihtaa ng-kolkkiin alatukivarsi ja kiinnitysruuvi tuli ulos takerrellen ja metallipaskaa kierteissä. Tuli heti kylmä hiki, koska se kiinnittyy apurungon sisällä olevaan kiinteään korimutteriin ja momenttiin vetäessähän jengat korkkasivat heti lopullisesti. Oli ilta ja kiire saada auto seuraavaksi päiväksi ajoon, joten hitsasin ruuvin kannan parilla täpällä kiinni apurunkoon ja totesin että siinä on, vittu ihan sama. Hyvin kulki, kunnes seuraavassa katsastuksessa katsuri totesi että hieman väljää, vähän oudon tuntuisesti mutta varmaan pusla menossa. Nyökyttelin päätä että joo niin varmaan ja arvasin, että sinne totaalipaskana olleiden kierteiden puolelle on lähtenyt tärinästä kehittymään väljää. Niin oli, ja se kantakin oli kiinni enää yhdellä täpällä ja pyhällä hengellä. Sitten metsästin "uuden" apurungon jostakin ja jumppasin sitä paikoilleen pari iltaa, oli kivaa. Toki tästä episodista voi yhtä lailla kiittää edellistä asentajaa joka oli vetänyt ruuvin väärille jengille kuin suunnittelijaa.

Kuitenkin, joskus kun on taas aikaa ja harrastebudjettia hankin vielä syöksysämpylän.
 
No en oo oikeesti ees hönössä.
Tänään tuli puoli vuotta täyteen peman voimalla, toteutin joutessani sen pitkäaikaisen ajatuksen kokonaan korkin kiinnilaitosta.
En nyt tiedä onko syy-seuraus vai sattuma suhde mutta myös tavoitepaino tuli just saavutettua.

Pitäskö nyt alkaa sitten taas ryyppää ja rällää niin on asioita mitä vois tavoitella?
No en kans enää, kun sai syötyä. Nyt sitten perinteisesti jälkkärillä.

20240726_171915~2_copy_1258x1209.webp


Ai niin. Taimen oli taivaallista ja affenistakin tuli tällä kokeilukla oikein hyviä. Halsterin täydeltä housuleikattuja affenfileitä ja lopuksi uitin voi-öljy- mausteseoksessa. Nam.

E. @doownek mikä on pema? Perunaa ja maissia pelkisteen?

E2. Kannattaa. Tai ei ryypätä, vaan naatiskella elämästä.
 
Tohon johonkin takaterassilla lojuneeseen multapussiin tehny ilm. anssi ampiainen kavereineen pesän. Pitäs varmaan koittaa huomenna hävittää. En tietääkseni millään muotoa allerginen, mutta jos ei kuulu huomisen jälkeen, niin oon varmaan nyrjähtäny sit ampiaisten pistoihin.

Pitää ehkä vähän tutkiskella, miten tuon tuosta sais fiksuiten matkaan ja kantaa tuonne mettään..
 
No en kans enää, kun sai syötyä. Nyt sitten perinteisesti jälkkärillä.

katso liitettä 265195

Ai niin. Taimen oli taivaallista ja affenistakin tuli tällä kokeilukla oikein hyviä. Halsterin täydeltä housuleikattuja affenfileitä ja lopuksi uitin voi-öljy- mausteseoksessa. Nam.

E. @doownek mikä on pema? Perunaa ja maissia pelkisteen?
Pepsi Max

Itseasiassa mun pitäs kohta vierottaa itteni siitä, enhän mä ennen niitä juonut ollenkaan ja nyt menee ainakin sixpäkki viikossa.
 
Eikä se sitä sano että sekoilu olisi jotenkin vähentynyt, eilenkin olin asuntonäytössä yhden pirkon kanssa.
Oonhan mä nähnyt sen kolme kertaa aiemmin. (nekin ihan ei romanttisissa merkeissä)

No ei niin dramaattista kuin vois kuvitella, ihan vain olin toisena silmäparina mutta oli meillä oikeasti hauskaa kun välittäjä esitteli kuin pariskunnalle taloa
:barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
Takasivuilla mainittu bodaus tauon jälkeen, niin itekin käynyt nyt pari jumppaa tekemässä ja varmaan yli 2kk oli taas taukoa. Paskaahan tuo on, mutta pitäs nyt noiden olkapäiden takia ainakin vähän käydä kiertäjiä tekeen ja vahvistaa tota olka- / hartiaseutua. Ja toki muutenkaan haittaa, jos pitäs vähän lihaksistostakin huolta. Nyt kyllä pysty ihan tekeen punnerruksiakin, että ehkä parempaan päin taas nuo olkapäät.

Mut tosiaan ei voi sijainnin piikkiin taas laittaa salille menoa, kun muutti tohon alas, mihin laskettelee varmaan sen kolmisen minuuttia tästä fillarilla. Pikku loppuveryttelyn saa, kun kipuaa takas himaan.
 
Tohon johonkin takaterassilla lojuneeseen multapussiin tehny ilm. anssi ampiainen kavereineen pesän. Pitäs varmaan koittaa huomenna hävittää. En tietääkseni millään muotoa allerginen, mutta jos ei kuulu huomisen jälkeen, niin oon varmaan nyrjähtäny sit ampiaisten pistoihin.

Pitää ehkä vähän tutkiskella, miten tuon tuosta sais fiksuiten matkaan ja kantaa tuonne mettään..
Omakohtaisia kokemuksia löytyy Raidilla höyrytyksestä, painepesurilla rikkomisesta, jätesäkkiin tiputtamisesta ja sitten pari huonompaakin rikkomista, mutta niistä ei enempää. Vähän riippuu paikasta, miten lähestyä. Ajallisesti paras kummiskin myöhään illalla/yöllä.

E. Pari kertaa ollut katolla tai välikatolla motskavermeet päällä teipattuna, kun ollut pakkorako (koirat). Semisti lämmintä kesäkuumalla 😄
 
Omakohtaisia kokemuksia löytyy Raidilla höyrytyksestä, painepesurilla rikkomisesta, jätesäkkiin tiputtamisesta ja sitten pari huomompaakin rikkomista, mutta niistä ei enempää. Vähän riippuu paikasta, muten lähestyä. Ajallisesti paras kummiskin myöhään illalla/yöllä.
Joo, tuo mulla oli ekana mielessä, että saisko kelkottua nopsaan johonkin suljettuun astiaan, missä kantais poies.. mutta taitaa olla sen verran iso tuo säkki, että jätesäkin kanssa voi tulla kiirus, ennen kuin on parvi kimpussa..

Painepesuria ei oo.. mut joo, jahka jaksan, niin pitää vähän ihmetellä ja tarvittaessa kysellä, kai tuon jotenkin saa hoidetuksi.
 
Takasivuilla mainittu bodaus tauon jälkeen, niin itekin käynyt nyt pari jumppaa tekemässä ja varmaan yli 2kk oli taas taukoa. Paskaahan tuo on, mutta pitäs nyt noiden olkapäiden takia ainakin vähän käydä kiertäjiä tekeen ja vahvistaa tota olka- / hartiaseutua. Ja toki muutenkaan haittaa, jos pitäs vähän lihaksistostakin huolta. Nyt kyllä pysty ihan tekeen punnerruksiakin, että ehkä parempaan päin taas nuo olkapäät.

Mut tosiaan ei voi sijainnin piikkiin taas laittaa salille menoa, kun muutti tohon alas, mihin laskettelee varmaan sen kolmisen minuuttia tästä fillarilla. Pikku loppuveryttelyn saa, kun kipuaa takas himaan.
Itellä saanut olkapään (kiertäjäkalvosin) pari kertaa kuntoon (tai paremmaksi ainakin), kun ensin huilia ja pelkkää nauhajumppaa ja sitten vaan kivun rajoissa leukoja/punttia. Vittumaisia vaivoja kyllä, enkä toki tiedä, mikä sun olassa pielessä.
 
Joo, tuo mulla oli ekana mielessä, että saisko kelkottua nopsaan johonkin suljettuun astiaan, missä kantais poies.. mutta taitaa olla sen verran iso tuo säkki, että jätesäkin kanssa voi tulla kiirus, ennen kuin on parvi kimpussa..

Painepesuria ei oo.. mut joo, jahka jaksan, niin pitää vähän ihmetellä ja tarvittaessa kysellä, kai tuon jotenkin saa hoidetuksi.
Jos ei oo väliä, jäävätkö henkiin, sitten vihreetä muovipressua marketista ja ankkuroi siihen päälle ja pullollinen amppari-Raidia perään. Illalla mielellään, ettei oo paljoa liikkujia. Tietty, jos säkki vittumaisesti tuo voi olla no can do.
 
Takasivuilla mainittu bodaus tauon jälkeen, niin itekin käynyt nyt pari jumppaa tekemässä ja varmaan yli 2kk oli taas taukoa. Paskaahan tuo on, mutta pitäs nyt noiden olkapäiden takia ainakin vähän käydä kiertäjiä tekeen ja vahvistaa tota olka- / hartiaseutua. Ja toki muutenkaan haittaa, jos pitäs vähän lihaksistostakin huolta. Nyt kyllä pysty ihan tekeen punnerruksiakin, että ehkä parempaan päin taas nuo olkapäät.

Mut tosiaan ei voi sijainnin piikkiin taas laittaa salille menoa, kun muutti tohon alas, mihin laskettelee varmaan sen kolmisen minuuttia tästä fillarilla. Pikku loppuveryttelyn saa, kun kipuaa takas himaan.
Meikäläinen tehnyt kuin pieni apina kohta vuoden ja hyvältä maistuu, nyt sattumalta työrintamalla rauhallista niin ehtii vähän liikaakin.
Keväällä tein vähän extrahommia ja aamulla olin 7-13 ensin töissä jonka jälkeen salille ja toisiin hommiin 16-22 (21-23 vaihteli), pakko sanoa että siinä vähän välillä aamulla tuntui jokseenkin kankealta olo kun nousi ylös.
 
Itellä saanut olkapään (kiertäjäkalvosin) pari kertaa kuntoon (tai paremmaksi ainakin), kun ensin huilia ja pelkkää nauhajumppaa ja sitten vaan kivun rajoissa leukoja/punttia. Vittumaisia vaivoja kyllä, enkä toki tiedä, mikä sun olassa pielessä.
Varmaan vaan ikä ja könöttää liikaa työnkin puolesta olkapäät edessä tuossa koneella. Mitään jäätynyttä olkapäätä ts. oikeaa vaivaa ei pitäs olla, mitä kävin työterveydessä näyttämässä.

Huili on joo jeesannu ja pitäs tota nauhajumppaa tehdä, kun vermeet on himassa. Ei oo vaan saanu nyt taas aikaiseksi.
 
Back
Ylös Bottom