Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kuulkaa tapahtui jotain todella outoa.
Leivinpaperi syttyi palamaan uunissa.
Sammutin liekit lasillisella vettä.
Eihän tämmöistä tapahdu..?katso liitettä 264741
Et varmaankaan viisaana naisena uudelleenkäyttänyt vanhaa rasvaista leivinpaperia, joten veikkaan että paperin joku kulma on käpristynyt vastuksia päin. Itse sain kerran aikaan pienen lieskan tuolla tavalla, kun pellin takanurkassa paperin reuna oli päätynyt kiinni vastukseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et varmaankaan viisaana naisena uudelleenkäyttänyt vanhaa rasvaista leivinpaperia, joten veikkaan että paperin joku kulma on käpristynyt vastuksia päin. Itse sain kerran aikaan pienen lieskan tuolla tavalla, kun pellin takanurkassa paperin reuna oli päätynyt kiinni vastukseen.

Paperi oli kerran käytetty, mutta ei rasvainen, siinä oli vaan lämmitetty pari voileipää. Vastuksia ajattelin, mutta pelti oli niin alhaalla, ettei paperi ole oikein voinut ulottua ylös. Eikä ole kiertoilmauuni, jossa paperi voisi lepattaa. Täysi mysteeri. Toinen paistoyritys (uudella paperilla) sujui normaalisti 🙂
 
Paperi oli kerran käytetty, mutta ei rasvainen, siinä oli vaan lämmitetty pari voileipää. Vastuksia ajattelin, mutta pelti oli niin alhaalla, ettei paperi ole oikein voinut ulottua ylös. Eikä ole kiertoilmauuni, jossa paperi voisi lepattaa. Täysi mysteeri. Toinen paistoyritys (uudella paperilla) sujui normaalisti 🙂
Ryssien sabotaasia. Dronella ruiskuttanu sytytysnestettä paperiin kun käänsit selän
 
Ryssien sabotaasia. Dronella ruiskuttanu sytytysnestettä paperiin kun käänsit selän

Saamari! Missä oli kotimainen ilmapuolustus silloin, kun tarvetta oli???

Itseasiassa mietin, olisinko voinut sotkea siihen jotain syttyvää ainetta, mutta ei. Ei kai minulla ole keittiössä mitään sellaista ja leivinpaperi on ollut valmiina pellin päällä uunissa eikä missään avoimessa paikassa.

Ehkä ne olivat Saatanan helvetin lieskat, mutta ilmaantuivat väärään osoitteeseen. Saatana varmasti liekittää ruokaansa usein.
 
Vähän samantyyppinen läheltä piti uunipalaminen sattui minulle viikonloppuna. Eli se oli ryssät käynyt täälläkin 🤔

20240703_221831.jpg
 
Käsittääkseni rapsakka ragusa on tuttua kovin monelle muullekin offarilaiselle.
Täytyy sanoa, että oliski.

Tupakansavun poistuttua anniskelutiloista, ei oo rappea näkyny eikä kuulunu. Arkisin ku on iänkaiket heränny ajoissa, niin viikonloppuisin viimeistään kasilta sitä on kahvinkeitossa, oli sitte käyny (kerran vuoteen keskimäärin nykyään) "viihteellä" tai ottanu poikien kesken sajnakaljaa salkun mieheen aamuyöhön asti.

Sen verran alkaa ikä painaa, että saattaa tuommoset vähä huokailuttaa ja hikoiluttaa, mutta ei edelleenkään estä aamuverkoille tai pöllimettään lähtöä.

Tokihan mie en ruukaa ryypätä, nää on tämmösiä maisteluiltoja, vs:

Lapin mies kysy kaverilta: lähetäänkö ryyppään?
Kaveri: emmie ny joua.
LM: jos ei olla ko viikko?
K: jaa no sitte...
 
Siinä sitä onkin korjattavaa. Sinällään hassua, että sotilaskalusto vaatii tasaiset tiet ja viimosen päälle sillat, että pääsee etenemään. Vissiin on ameriikan hessuilla niin lelut vehkeet, että ei niillä ole asiaa suomen teille, maastosta nyt puhumattakaan. Noh, tavan kansalaiset kiittää, kun pohjoisenkin infraan löytyy muutama euro rahaa.
Ootko millon viimeksi ajellu VT21:stä, eli yhtä koko euroopan pääväylää E8 välillä Muonio-Kilpisjärvi?

Tai edes ajatellu, minkälainen huoltovarmuusriski sen huono kunto on, jos vaikka Ison-Beltin silta vaurioituu ja sulkee meriyhteyden Atlantilta Itämerelle, ihan siviilionnettomuuden myötä, kuten Baltimoressa vasta?

Ja joo, on siellä tähänkin astI 2,55m leveä raskas kalusto pärjänny keskenään hyvin 6m leveällä asfaltilla, vaikka litilateja (pitkäkilpisiä, LT, LV jne.) kalarekkoineen onkin talvella penkat pullollaan. NiiEn 2,3m leveiden kiimaliitereiden
 
Mulla vikat vapaat ennen vikaa työkiertoa ja loma! Tytärkin on saapumassa itäsuomesta kotiin ja aletaan treenailee mopokorttia varten. Kirjallisia mun luona ja äidin luona landella saa ajella sit ajoharjoituksia itsekseen. Vielä ehtii vähän rauhassa hakkaa Elden ringiä ja käydä salilla, vai... oliskohan ehkä järkevämpää tehdä toi toisessa järkässä ettei vaan havahdu et taas 4 tuntia tuijottanut ruutua.
 
Puuh, vähän huonot unet ollut alla tässä pidemmän tovin. Inhoan kyllä kesää ihan pahuksen paljon tästä syystä. Gymille silti, sitten jos pienet tirsat ehtisi ennen työvuoroa.
 
Back
Ylös Bottom