Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt tiedä miten tosta pullasta sain muistutuksen (varmaan rasvan määrä) että mulla on ikuinen ostokielto hatsapurille =(

Kerran ostin tuoreena kun mies itse oli täällä niitä myymässä, ja voin sanoa että näin parrakkaana miesoletettuna, mikään määrä saippuaa ja/tai fairya ei saanu koiria jättää mun partaa rauhaan ton syömisen jälkeen ja muija kakoili sitä PARTAjuuston katkua viel seuraavanakin päivänä kovasta jynssäyksestä huolimatta.

Mutta joo, asiasta kukkaruukkuun, 3 viikkoa todettu aika maksimi väliksi fyssarilla käynnille että pysyy niska/kallonpohja johdannainen päänsärky pois. Vaikka toki työnantaja maksaa 50% käynnistä, niin eipä ole tarvinut ottaa yhden ainuttakaan sairaspoissaoloa yli 8kk aikana enää päänsäryn vuoksi! Nyt vähän jännittää kun lomien vuoksi venytettiin seuraava käynti 6 viikkoon. Ehkä pitää lomalla Epsanjassa käydä jollain Huliolla runnottavana välissä!
 
Meillä syödään tänään pullapohjaan leivottua mustikkapiirakkaa. Ei tosin itse tehtyä, vaan Burtsowilla oli edullisesti, niin en voinut jättää ostamatta.

Riisipuuron lisäksi viime aikoina on tehnyt mieli juustokeittoa! Ennen oli myynnissä pussikeittona, siihen kotona vesi ja kiehautus ja hyvää tuli. Nyt en löytänyt sellaista kaupasta. Oli vaan Pirkka Parhaan valmista tekelettä. Ei yhtään niin hyvää kuin jauhoversio 🙁 Ei tarvitse toiste ostaa tätä.

Onneksi on mustikkapiirakkaa jälkiruuaksi, niin ei jää paha mieli.

Tänään sain vihdoin käytyä piilolinssiasioissa optikolla. Toisen silmän hajataitteisuus on jo niin suurta, että piilolinssissäkin pitää olla korjaus 😳 Muuten ympäristö näyttää oudolta ja tasapaino heittää. Enkä edes saanut niitä heti mukaan, kun ne täytyy erikseen tilata liikkeeseen. Pigmenttikin pöllyää silmän sisällä. Kaikkea sitä. Huoh.
 
mutta tämähän on baari

IMG_0743.jpeg
 
En nyt tiedä miten tosta pullasta sain muistutuksen (varmaan rasvan määrä) että mulla on ikuinen ostokielto hatsapurille =(

Kerran ostin tuoreena kun mies itse oli täällä niitä myymässä, ja voin sanoa että näin parrakkaana miesoletettuna, mikään määrä saippuaa ja/tai fairya ei saanu koiria jättää mun partaa rauhaan ton syömisen jälkeen ja muija kakoili sitä PARTAjuuston katkua viel seuraavanakin päivänä kovasta jynssäyksestä huolimatta.

Mutta joo, asiasta kukkaruukkuun, 3 viikkoa todettu aika maksimi väliksi fyssarilla käynnille että pysyy niska/kallonpohja johdannainen päänsärky pois. Vaikka toki työnantaja maksaa 50% käynnistä, niin eipä ole tarvinut ottaa yhden ainuttakaan sairaspoissaoloa yli 8kk aikana enää päänsäryn vuoksi! Nyt vähän jännittää kun lomien vuoksi venytettiin seuraava käynti 6 viikkoon. Ehkä pitää lomalla Epsanjassa käydä jollain Huliolla runnottavana välissä!
Mä söin Latviassa semmosen aidon georgialaisen kokin tekemän hatsapurin ja ei ollut kyllä niin rasvainen ku luulis. Kesti kyl varmaan kolme päivää ennenku se tukos liikahti suolesta ulos.
 
Tälle vahva suositus. Kaikennäköstä satujumppaa ja venyttelyä erinäiset fysioterapeutit "määränny" käsivaivoihin. Kävin aku-sedällä ja jo ensimäisen kerran jälkeen huomasi, että alkaa käpälät toimimaan. Olkoot vaikka lumetta, pää asia, että ei ole jatkuvaa kipua enää.
En usko kyllä että kokonaan lumetta, mulle on tehty se hermoratatutkimus aikanaan molempiin käsiin ja se ei varsinaista akupunkiota oo, mutta huomasin että jotain sekin vapautti kehosta kun tökitään neuloilla hermoon.
 
Oletko kokeillut akupunktiota?

Itseä melkein harmittaa, kun selkä on nyt sen verran kivuton, ettei varsinaista tarvetta hakeutua pistettäväksi ole.

Olen, valitettavasti mä en saa vastetta siihen touhuun vaikka kuinka haluisin. Nykyiselle fyssarille sanoin et kävin Mehiläisessä ottaa 30min akupunktion hintaan 148€ ja totesin että ei enää koskaan. (olen siis ennenkin ollut monesti neulottavana, doesnt hjelp me)
 
En usko kyllä että kokonaan lumetta, mulle on tehty se hermoratatutkimus aikanaan molempiin käsiin ja se ei varsinaista akupunkiota oo, mutta huomasin että jotain sekin vapautti kehosta kun tökitään neuloilla hermoon.

Eläimillekin (koirat/hevoset) käytetään akupunktiota. Onhan akupunktioa tutkittu länsimaisenkin lääketieteen parissa nimenomaan kivun hoidossa ja migreenissä ja siitä on kehitetty kuivaneulausmenetelmä.
Minulle on ollut iso hämmästys se, kuinka kolmen kerran piikitykset poistivat vuosikausien kroonisen alaselkäkivun. Toki selkä kipeytyy ajoittain milloin mistäkin, mutta se ainainen jäytävä peruskipu on poissa ja alueen liikkuvuus on normalisoitunut. En uskoisi, jos en olisi itse kokenut 😃

Lisäys. Tätä todistusta lukiessa on hyvä muistaa, että henkilö kuuntelee Piporadiota päivittäin. Tänään (tälläkin hetkellä) on soinut hyvin matalalta ja epäselvästi mumistu pätkä laulusta Kankaan kaunis Katriina!
 
"Suomi muutti linjaansa muiden maiden Nato-joukoista Suomessa: nyt sotilaita toivotaankin tänne. Yhdysvaltojen joukkoja varten suunnitellaan jo Lapin teiden ja siltojen korjauksia."

Johan ne kerran on korjattu saksalaisten jäljiltä! Ei ollut paljoa Rovaniemestäkään pystyssä, kun Sylvi emännöi siellä kenttäkeittiötä. Siinä ei kuulkaa forkut kipeytyny eikä jännetupet tulehtuneet kuten nykyisillä riisinkeittäjillä, vaikka hernerokkaa ja luusoppaa hämmennettiin joka päivä.
 
Johan ne kerran on korjattu saksalaisten jäljiltä! Ei ollut paljoa Rovaniemestäkään pystyssä, kun Sylvi emännöi siellä kenttäkeittiötä. Siinä ei kuulkaa forkut kipeytyny eikä jännetupet tulehtuneet kuten nykyisillä riisinkeittäjillä, vaikka hernerokkaa ja luusoppaa hämmennettiin joka päivä.


No mutta ku arktisissa olosuhteissa tulee routavaurioita ja sen semmosta, eikä ne sillat kestä nykyajan sotakaluston painoa, niin häätyyhän niitä korjata. Itse asiassa on jo korkea aika, kun ollaan oikeastaan aika lailla myöhässä.

Asiaan löyhästi liittyen. Näin huonolla huumorintajulla varustettua ihmistä naurattaa tämä kyltti. Tokihan tämä ei muutenkaan pysy salassa, kun sitä on jouduttu käyttämään ja seuraavalla kerralla tultaneen tarvittaessa niitä kohta korjattuja siltoja pitkin, mutta silti. :sneaky:
 

Liitteet

  • 20240521_074418.jpg
    20240521_074418.jpg
    263,8 KB · Katsottu: 69
"Suomi muutti linjaansa muiden maiden Nato-joukoista Suomessa: nyt sotilaita toivotaankin tänne. Yhdysvaltojen joukkoja varten suunnitellaan jo Lapin teiden ja siltojen korjauksia."

Johan ne kerran on korjattu saksalaisten jäljiltä! Ei ollut paljoa Rovaniemestäkään pystyssä, kun Sylvi emännöi siellä kenttäkeittiötä. Siinä ei kuulkaa forkut kipeytyny eikä jännetupet tulehtuneet kuten nykyisillä riisinkeittäjillä, vaikka hernerokkaa ja luusoppaa hämmennettiin joka päivä.
Mutta mietippä sitä kun väläyteltiin notta Mikkeliin saataisiin jonkunlainen Naton esikunta. Vanhaan Päämajakaupunkiin saatana!

Siellähän toimiikin toki Maavoimien esikunta ja ko. esikunnan ja paikallisen lentokentän välillä on vain noin 5min matka.

Mieti Sylvi mitkä fasiliteetit!
 
Päätin käydä vielä myös Taorminassa ja se oli kyllä ehdottomasti kaunein paikka!

Jos lähtisin uudelleen itäiseen Sisiliaan ottaisin majoituksen Taorminasta - okei, se on kallis mutta silti. Siellä on kuitenkin aivan upeat maisemat joka puolella vs. Catania, jossa ei ole mitään katseltavaa. Taormina on myös Cataniaa siistimpi ja rauhallisempi.
Vietin Cataniassa vain kaksi päivää joista toisen kierrellen puoli päivää street food tourilla ja loppupäivän yksin, ja toisen päivän vietin puistossa: se oli riittävästi Cataniassa.
Syrakusa ja Ortigia on myös nähty ja kierretty, parasta oli meren läheisyys.
Se pitää sanoa, että Taormina on kukkulalla ja siellä tulee käveltyä koko ajan ylös- tai alaspäin (mietin monta kertaa kivirappusia kävellessä, että mitenköhän kauan reissun jälkeen tämä tuntuu polvissa?).

Parasta itäisessä Sisiliassa oli tietenkin Etna ja sen vuoksi voisin tulla uudelleenkin.
 
Back
Ylös Bottom