Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Oletko tykännyt? Vielä käymättä, mutta on to do -listalla.
Onhan tämä Sisilia iso paikka ja varmaan viihtyminen riippuu siitä mitä haluaa tehdä:

Rantalomapaikka Catania ei ole mutta täältä pääsee toki muualle helposti junalla. Esim. Taormina on kuulemma rantalomakohde.

Minä en ole rannalla makailija vaan ostan aina palveluita paikallisilta yrittäjiltä:
minusta se on kiva tapa tutustua kohteeseen ja sen kulttuuriin juttelemalla paikallisten oppaiden kanssa, kokea uutta ja usein myös kohdata ihmisiä ympäri maailman.
Kotimaassa olen varsinainen erakko mutta näillä reissuilla on kiva kohdata ihmisiä eri kulttuureista. Ostan aina palvelut TripAdvisorin kautta tai paikan päältä niin on varmasti kansainvälinen ryhmä.

Eilen olin puoli päivää street food walking -tourilla: tuli syötyä paljon sellaisia juttuja mitä en muuten olisi maistanut. Samalla näki kaupunkia ja kuuli tarinoita ruokien syntyperästä ja kaupungin historiasta.

Tänään olin patikoimassa Etnalla ja tietysti opin paljon myös Catanian ja Etnan yhteisestä historiasta.

Reissuun kuului myös Etnan ympäristössä tehtävien oliiviöljyjen, viinien, hillojen ja liköörien maistelua. (Liköörit 17-70 prosenttisia, edustin Suomea ja kiskaisin vahvimmankin ykkösellä alas irvistelemättä, Max olisi ollut ylpeä!)

Huomenna ajattelin vain kierrellä Cataniassa ja erityisesti viettää aikaa löytämässäni puistossa. Jätin huomiselle sen miettimisen käynkö lähellä olevissa kylissä vai kokeilenko mahtuisiko vielä veneretkelle, joka vie snorklaamaan (vai molemmat).

Voisin palata Sisiliaan mutta seuraavaksi Palermoon, siellä olisi omat juttunsa. Catania valikoitui Etnan takia ja olen jo oppinut ja nähnyt niin paljon, että sinänsä kaupunki on jo nähty mutta kyllähän täällä näkemistä on jos vain haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö toi ole sitä 'hota pulveria'? Kuullut juttua lähipiiristä kenellä sukulaisia ollut sodassa jotka koukuttui aitoon tavaraan ja tota ne sitten veti korvikkeena. Kuulemma posti toi tota tasaisin väliajoin ja sitä odotettiin ku kuuta nousevaa vaikkei se edes toiminut.

Intiaanipulveri tehoaa tautiin kuin tautiin.
 
Syy ja seuraus, meillä stadissakin on kesäisin paljon porukkaa joka viettää aikaansa puistossa! :hyper:
Seuraus oli kuitenkin migreeni. Piti lähteä ulos syömään muttei pysty.
Kyllä minun vahvojen alkoholien juominen jää vain näihin harvoihin kertoihin kun pitää maata edustaa.
 
Rovanperä hälyytettiin pikakomennukselle ku Ogier törttöili onnettomuuden (nokkakolarin) nuotituksessa, mestaruutta haikailleella Evanssilla sylttäs kasetti ja Rovanperä vei koko viikonlopun.

Seuraisit moottoriurheilua nii ei tarttis selitellä tämmösiä selkeitä.
Lienee doc luuseppä tarkoittaneen päivän vormulaa ja Maxtapin ajoa.
 
Itsekin Japanin reissun aikana ekan kerran kunnolla tutustuin noihin tripadvisorin tarjontoihin. Ehkä kun oli yksin reissussa niin pub crawl osakassa ja pari ilmaista kaupunkikävelyä Kiotossa missä mahtavalle oppaalle sitten lopussa vapaaehtoinen lahjoitus yms.

Nyt tulevaan reissuun löytyi aika vähän tarjontaa etukäteen mutta sentään jotain jo vilkuiltu!
 
Seuraisit moottoriurheilua nii ei tarttis selitellä tämmösiä selkeitä.
IMG_0982.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom