Onhan tämä Sisilia iso paikka ja varmaan viihtyminen riippuu siitä mitä haluaa tehdä:Oletko tykännyt? Vielä käymättä, mutta on to do -listalla.
Rantalomapaikka Catania ei ole mutta täältä pääsee toki muualle helposti junalla. Esim. Taormina on kuulemma rantalomakohde.
Minä en ole rannalla makailija vaan ostan aina palveluita paikallisilta yrittäjiltä:
minusta se on kiva tapa tutustua kohteeseen ja sen kulttuuriin juttelemalla paikallisten oppaiden kanssa, kokea uutta ja usein myös kohdata ihmisiä ympäri maailman.
Kotimaassa olen varsinainen erakko mutta näillä reissuilla on kiva kohdata ihmisiä eri kulttuureista. Ostan aina palvelut TripAdvisorin kautta tai paikan päältä niin on varmasti kansainvälinen ryhmä.
Eilen olin puoli päivää street food walking -tourilla: tuli syötyä paljon sellaisia juttuja mitä en muuten olisi maistanut. Samalla näki kaupunkia ja kuuli tarinoita ruokien syntyperästä ja kaupungin historiasta.
Tänään olin patikoimassa Etnalla ja tietysti opin paljon myös Catanian ja Etnan yhteisestä historiasta.
Reissuun kuului myös Etnan ympäristössä tehtävien oliiviöljyjen, viinien, hillojen ja liköörien maistelua. (Liköörit 17-70 prosenttisia, edustin Suomea ja kiskaisin vahvimmankin ykkösellä alas irvistelemättä, Max olisi ollut ylpeä!)
Huomenna ajattelin vain kierrellä Cataniassa ja erityisesti viettää aikaa löytämässäni puistossa. Jätin huomiselle sen miettimisen käynkö lähellä olevissa kylissä vai kokeilenko mahtuisiko vielä veneretkelle, joka vie snorklaamaan (vai molemmat).
Voisin palata Sisiliaan mutta seuraavaksi Palermoon, siellä olisi omat juttunsa. Catania valikoitui Etnan takia ja olen jo oppinut ja nähnyt niin paljon, että sinänsä kaupunki on jo nähty mutta kyllähän täällä näkemistä on jos vain haluaa.
Viimeksi muokattu: