Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta että kokkaamista ilman kokkia voitelevaa 😯
Myönnettävä, että oon ylipäänsä tosi huono käyttämään alkoholia ruokajuomana himassa, niin ei sitä tule kokatessakaan oikein lipitettyä. Onnistuu ruoat paremmin tai tulee ajoissa pois uunista, kun ei vedä kahtatoista carillopiimää siinä sivussa :D

Mutta pitäs kuulemma tuossa naapurissa mennä käymään ja ottaa kuohuvaa mukaan. Kai tuon litran ouzonkin voi ottaa, jos lähtee maistumaan.
 
Myönnettävä, että oon ylipäänsä tosi huono käyttämään alkoholia ruokajuomana himassa, niin ei sitä tule kokatessakaan oikein lipitettyä. Onnistuu ruoat paremmin tai tulee ajoissa pois uunista, kun ei vedä kahtatoista carillopiimää siinä sivussa :D

Mutta pitäs kuulemma tuossa naapurissa mennä käymään ja ottaa kuohuvaa mukaan. Kai tuon litran ouzonkin voi ottaa, jos lähtee maistumaan.
Itellä on, silloin kun tekee ns. kunnolla ruokaa, aika perinteistä ottaa pari. Esim. Jos pataruoka, johon punkkua, niin pari lasia menee kokatessa. Valkkaria, jos sitä ruoan kanssa tai parit bisset grillatessa. Toki en nyt kyllä perus-keskiviikon kanalaatikkoa vääntäessä naukkaile.

E. Mitenhän ois sellainen skumppa-Ouzo jäillä keäsjuomana
 
3 h

iu



:coffee:

Miten sie pääsit käsiksi minun kotialbumin kuviin?
 
Itellä on, silloin kun tekee ns. kunnolla ruokaa, aika perinteistä ottaa pari. Esim. Jos pataruoka, johon punkkua, niin pari lasia menee kokatessa. Valkkaria, jos sitä ruoan kanssa tai parit bisset grillatessa. Toki en nyt kyllä perus-keskiviikon kanalaatikkoa vääntäessä naukkaile.

E. Mitenhän ois sellainen skumppa-Ouzo jäillä keäsjuomana
Joo. Itelläkin siis jotain poikkeuksia, kun oon paistanut ihan pihvit emännälle ja ostanut jotain asiaan kuuluvaa viiniä kylkeen, niin kyllä siinä on pitäny ruokaa tehdessä maistaa, ettei tullu ihan hutia viinin kanssa tmv., mutta tosiaan melko harvinaisia nuo. Pitäs ehkä tehdä enemmän ihan ajatuksella ruokaa himassa..

Kai tuo skumppa-ouzo vois toimia jollain sitruunan siivulla.. jotain sprizereitä näytetään ainakin tehtävän. Tonicilla tai sourina vois noin niinku omaan suuhun olla ehkä pykälän varmempi, mutta noihin ei oo nyt kaapissa oikein aineksia.

Tuollai drinkkeinä ei varmaan humaltuis niin helposti, kuin pienellä vesitilkalla vaan jatkettuna ja sit vetää samaa vauhtia kuin keskiolutta.
 
Minun isovanhemmat vetivät kalakukkoa ihan urakalla koko ikänsä! Mummo kuoli 82-v ja ukki 90-v.

Kala ja ruis ovat terveysruokaa. Ne tasapainottavat kalakukon sisältämän suolamäärän sekä sianläskin rasvat.

Savolaiset olisivat kuolleet jo sukupuuttoon, jos kalakukko olisi turmiollista.
Totta. Sitä vaan, että kun tässä meinasi henki jo lähteä, niin kehtaako niitä suonia tuolla laardilla taas tukkia.

Menen nyt kuitenkin tuolla kala+ruis > laardi -linjalla. 🫡
 
Back
Ylös Bottom