Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Jos jaksaa tilata jenkeistä ja mahdollisesti odottaa hetken niin voin suositella. https://keskustelu.pakkotoisto.com/threads/mistä-hieno-lompakko.77233/post-5739983 5 vuotta ollu nyt, ei mitään moitittavaa. Samalla tekijällä toki muitakin malleja.
Vähän ehkä sama ongelma kuin noissa Ridgeissä, että tuolta saa nyt sitten ilm. kaivaa kaikki kortit esiin ja penkoa sieltä tarvitsemansa..

Alan kääntyyn tähän vanhan tyyliseen, joka nostaa mekanismilla niitä kortteja pikkaisen esille ja siitä nappaat vaan sen, mitä tarviit. Olkoonkin, että nää mekanismit menee varmaan ajan kanssa herkemmin paskaks.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän ehkä sama ongelma kuin noissa Ridgeissä, että tuolta saa nyt sitten ilm. kaivaa kaikki kortit esiin ja penkoa sieltä tarvitsemansa..

Alan kääntyyn tähän vanhan tyyliseen, joka nostaa mekanismilla niitä kortteja pikkaisen esille ja siitä nappaat vaan sen, mitä tarviit. Olkoonkin, että nää mekanismit menee varmaan ajan kanssa herkemmin paskaks.
Mulla on neljä korttia "pikataskuissa" siinä molemmilla ulkosivuilla 2/puoli, 99% ajasta riittää. Käytännössä siis maksukortti, booonuskortti, pari id korttia. Loput neljä (pari muuta maksukorttia, ajokortti ja sellasta mitä vaan pitää olla mukana) on siinä keskellä, joiden kaivaminen on vähän perseestä, mutta ei tartte kaivaa joka kuukausikaan. Keskellä myös muutama viiskymppinen.
 
Vähän ehkä sama ongelma kuin noissa Ridgeissä, että tuolta saa nyt sitten ilm. kaivaa kaikki kortit esiin ja penkoa sieltä tarvitsemansa..

Alan kääntyyn tähän vanhan tyyliseen, joka nostaa mekanismilla niitä kortteja pikkaisen esille ja siitä nappaat vaan sen, mitä tarviit. Olkoonkin, että nää mekanismit menee varmaan ajan kanssa herkemmin paskaks.

Tämmönen oli pitkään, vanha kului loppuun, ostin uuden, mutta jäi tuon BB:n jälkeen käyttämättä, sama idea kuin muissakin, mutta tuo design tekee sen keskiosan kaivamisen selvästi helpommaksi. Ilmeisesti ei tehdä enää, mulla on käytännössä käyttämätön jossain laatikon perällä jonka voin myydä jos innostuu.
 
Mulla on neljä korttia "pikataskuissa" siinä molemmilla ulkosivuilla 2/puoli, 99% ajasta riittää. Käytännössä siis maksukortti, booonuskortti, pari id korttia. Loput neljä (pari muuta maksukorttia, ajokortti ja sellasta mitä vaan pitää olla mukana) on siinä keskellä, joiden kaivaminen on vähän perseestä, mutta ei tartte kaivaa joka kuukausikaan. Keskellä myös muutama viiskymppinen.
Joo, siis 99% ajasta tarvii kolmea korttia. Pari pankkikorttia, joista toisella bonuksetkin ja päälle henkilökortti, missä henkkaria tarttee. Sit on jotain jokereita, kuten Jelmun (paikallinen kulttuurijärjestö) pahviläpyskä, jolla alet ja narikat keikoilta, joka pitäs saada matkaan ja pari harvemmin tarvittavaa korttia..

Kela-korttia ei varmaan tarvii enää missään, kun se viivakoodi käsittääkseni ihan sama tuossa henkilökortissa..

Mut pitää vähän katella vielä. Peruutin Ridgen.
 

Tämmönen oli pitkään, vanha kului loppuun, ostin uuden, mutta jäi tuon BB:n jälkeen käyttämättä, sama idea kuin muissakin, mutta tuo design tekee sen keskiosan kaivamisen selvästi helpommaksi. Ilmeisesti ei tehdä enää, mulla on käytännössä käyttämätön jossain laatikon perällä jonka voin myydä jos innostuu.
Hmm, joo, tää vois olla välimalli, joka kyllä täyttäs tarpeen.

Palataas tähän, kun kerkeän vähän vielä tuumaamaan. Vois mahdollisesti kyllä kiinnostaa.

muoks. mulla on siis ollu malliltaan tämmönen: https://jamesdixon.com/products/pur...ng-vegetable-tanned-leather-swiss-made-wallet

Vähän tuo siihen suuntaan lipsuu, että oisko vaan helpoin ostaa samanlainen, mitä on tottunu käyttään..
 
Kela-korttia ei varmaan tarvii enää missään, kun se viivakoodi käsittääkseni ihan sama tuossa henkilökortissa..
Viivakoodi on sama, kela-ajo-henkilökortissa, kelakorttiin tulee koodeja jos on dosetissa tavaraa kuin sylvillä jolloin muut ei sitä korvaa. Jokku privalääkäriasemat voi käsittääkseni vaatia myös kelakorttia kelan korvauksia varten mitä laskuista voi saada.
 
Alan kääntyyn tähän vanhan tyyliseen, joka nostaa mekanismilla niitä kortteja pikkaisen esille ja siitä nappaat vaan sen, mitä tarviit. Olkoonkin, että nää mekanismit menee varmaan ajan kanssa herkemmin paskaks.
Tuota, mikä siinä lompsassa on tärkeää? Joku tietty design tai että sen saa tilata ulkomailta? Pitääkö olla metallinen kotelo? (Se voi raapia vieressä olevaa puhelinta, siksi vaihdoin siitä aikoinaan pois.)

Ihan vain vähän hölmönä kysyn, koska

bgks4tU.png


2TSSVEe.png


1WbxVaL.png




Nahkaa. Prismasta. Muistaakseni 12.90 €.
 
Tuota, mikä siinä lompsassa on tärkeää? Joku tietty design tai että sen saa tilata ulkomailta? Pitääkö olla metallinen kotelo? (Se voi raapia vieressä olevaa puhelinta, siksi vaihdoin siitä aikoinaan pois.)
Varmaan se tosiaan alkaa kääntyyn siihen, että ois tota samanlaista mallia, mikä on ollutkin ja mitä on tottunut käyttään.

Metallinen ois hieno, mutta tosiaan tuo ei oo hyvä, että raapii luuria, jos on samassa taskussa, että se pitänee unohtaa joka tapauksessa.

Kannattaako maksaa toista sataa, niin en minä tiedä.. rahaahan se vaan on :D ja menee kuitenkin tuollaiseen aktiivikäytössä olevaan kamppeeseen.
 
Tuota, mikä siinä lompsassa on tärkeää? Joku tietty design tai että sen saa tilata ulkomailta? Pitääkö olla metallinen kotelo? (Se voi raapia vieressä olevaa puhelinta, siksi vaihdoin siitä aikoinaan pois.)

Ihan vain vähän hölmönä kysyn, koska

bgks4tU.png


2TSSVEe.png


1WbxVaL.png




Nahkaa. Prismasta. Muistaakseni 12.90 €.
En voi ottaa kantaa kuin omaan, mutta omalla kohdalla lähinnä se että ainakin jossain vaiheessa housumallit muuttui slimmimpään suuntaan eikä perinteistä 10cm paksua iskälompakkoa vaan pystynyt kantamaan mukana, joten koolla on on väliä. Ja kun kortteja kertyy mullakin se kahdeksan + ne muutamat setelit...niin tuollanen joka kortti erikseen+setelit, niin kätevä kuin onkin, on yht'äkkiä aika paksu ja epämukava kantaa mukana. Kun ei kehtaa vyölaukkuakaan ottaa. Ja pienen, omaan käyttöön sopivan (helposti saatavat eniten käytössä olevat kortit + muut) ja silmää miellyttävän disainin löytäminen...
 
Kannattaako maksaa toista sataa, niin en minä tiedä.. rahaahan se vaan on :D ja menee kuitenkin tuollaiseen aktiivikäytössä olevaan kamppeeseen.
Joo, nää on näitä makuasioita! 😄 Ja hyvin kun itselleen perustelee, voi ostaa vaikka mitä. (Mulla on kohta synttärit, omat lahja-asiat on tässä mietinnässä.)
 
En voi ottaa kantaa kuin omaan, mutta omalla kohdalla lähinnä se että ainakin jossain vaiheessa housumallit muuttui slimmimpään suuntaan eikä perinteistä 10cm paksua iskälompakkoa vaan pystynyt kantamaan mukana, joten koolla on on väliä. Ja kun kortteja kertyy mullakin se kahdeksan + ne muutamat setelit...niin tuollanen joka kortti erikseen+setelit, niin kätevä kuin onkin, on yht'äkkiä aika paksu ja epämukava kantaa mukana. Kun ei kehtaa vyölaukkuakaan ottaa. Ja pienen, omaan käyttöön sopivan (helposti saatavat eniten käytössä olevat kortit + muut) ja silmää miellyttävän disainin löytäminen...
Joo, tuollaiselle mun lompakolle tulee paksuutta kuuden kortin + parin setelin kanssa 2 cm. Silti se on ulkomitoiltaan liian iso pieneen laukkuun esim. dinnerille. Näihin tilanteisiin ei juurikaan ole sopivaa lompakkoa, koska en tykkää kannella isoja laukkuja. No, ehkä sellainen vanha pankkien muovitasku, johon tunkisi pari korttia.. 😄
Tuollaisissa tilanteissa otan mukaan vain ajokortin ja kaksi maksukorttia pikkulaukun vetoketjulliseen taskuun.
 
Joo, tuollaiselle mun lompakolle tulee paksuutta kuuden kortin + parin setelin kanssa 2 cm. Silti se on ulkomitoiltaan liian iso pieneen laukkuun esim. dinnerille. Näihin tilanteisiin ei juurikaan ole sopivaa lompakkoa, koska en tykkää kannella isoja laukkuja. No, ehkä sellainen vanha pankkien muovitasku, johon tunkisi pari korttia.. 😄
Tuollaisissa tilanteissa otan mukaan vain ajokortin ja kaksi maksukorttia pikkulaukun vetoketjulliseen taskuun.
Minua katsotaan kieroon jos otan pikkulaukun joten sama lompakko aina mukana. 8 korttia+4seteliä 1,6cm

e: no on mulla pari muutakin lompakkoa, mutta ne on lähinnä ulkomaanreissuille missä kannetaan ja käytetään käteistä aktiivisemmin, siihen tää normi on ihan :kakka:
 
Minua katsotaan kieroon jos otan pikkulaukun joten sama lompakko aina mukana. 8 korttia+4seteliä 1,6cm
Mulla on tuommonen nahkainen man bagi, jota kyllä pidän täälläkin, jos siltä tuntuu :D Ostin kroatiasta joitain vuosia sitten. Tuonne menee kuitenkin aurinkolasikotelot, puhelimet, kortit, avaimet, käteistä ja jos vähän asettelee, niin luuritkin, jos tarvii olla jossain reissun päällä.

Mulle riittää puhelinkotelo.
Ihan saatanan isoja jo nää nykyluurit itessään, niin sitten tuo nahkakortonki vielä ympärille, niin ei tarvii ainakaan housujen taskussa enää pitää luuria.. ts. ite ei oo pystyny noihin tuollaisiin koteloihin, kun mieluummin pitäs tota puhelinta jotenkin järkevän kokoisena kuorineen.

Mut nää on näitä, jokainen tekee, miten toimii parhaiten.
 
Stop bashing the papa wallet!
Oma camel active vajmolta lahjaksi saatu on tosi hyvä pehmoista siloista nahkaa. Ihan ohkanen pehmonen lituska se on jos laittaa vaan pari korttia sisään, ei näitä sil viistein voi verrata että toisessa setelit, kolikot, kasa kuitteja ja kymmenen korttia ja toisessa vaan pari korttia, vaan samoilla sisuksilla. Tokihan se on ohkasempi missä on vähempi ominaisuuksia. Mutta papa lompsakin on ohkanen, pehmonen ja kevyt jos laittaa vaan pari korttia. Eihän tuo itsessään ole kuin n 1cm paksu, ehkä siitä kohden missä kolikkotaskun vetskarin vedin tulee parin millin lisäys.
 
Mulla on tuommonen nahkainen man bagi, jota kyllä pidän täälläkin, jos siltä tuntuu :D Ostin kroatiasta joitain vuosia sitten. Tuonne menee kuitenkin aurinkolasikotelot, puhelimet, kortit, avaimet, käteistä ja jos vähän asettelee, niin luuritkin, jos tarvii olla jossain reissun päällä.
Mulla on reppu.
 
Mulla on reppu.
Epäkäytännöllistä :D Tarvii ottaa selästä, kun tarvii jotain sieltä repusta. Tuommosen man bagin etutaskusta vaan käteistä tai korttikoteloa, kun tartti reissussa maksaa jossain.

Mut joo, käytän minä itekin reppua joillain lyhyemmillä reissuilla tai jos on enemmän kannettavaa.
 
Back
Ylös Bottom