Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistäs se riippuu tuleeko kesä?

Vai *kesäheila*?

Ainakin hieman riippuu siitä, että onko minulla sama ympäristö ja päivän ohjelma kuin talvi-, kevät- ja syyskuukausina.

Näkeehän sen toki kalenterista mikä vuodenaika on, mutta ei se tunnu samalta jos sitä ei omin aistein aisti.
 
Näillä puheilla johonkin isoon kampaamoon tai vaikka raflaan esimieheksi parille kymmenelle kaikenikäiselle naiselle. Ja toki kundit päälle.

Sit uudet kommentit perään :D (toisen noista ite nähnyt ja toisesta kuulee aika läheltä)
Juu ei kiitos 😁. En tosin tiedä mihin se kommentti siitä muuttuisi. Kai sitä kärsivällisyyttä sitten tarvitaan paljon. Vai onko kärsimättömyys enemmän hyödyksi?
 
No, esimieshommissa nyt vaan tarvii vähän kärsivällisyyttä. Toki ihmiset on erilaisia ja jotkut ihan vaan vaikeita, mutta joskus täytyy yrittää nähdä valituksen takaa se oikea oire. Aina se ei oo sama kuin mistä valitetaan.

Olen tästä kiusallisen tietoinen. Kääntäisin ehkä vielä enemmän siihen suuntaan, että esihenkilötehtävissä tarvitaan suodatin, jossa olennainen jää haaviin ja muu saa valua läpi vaan. Sellainen ihmiskaatopaikka tässä saa olla, että pakko oppia ohjaamaan sontaa suoraa putkea eteenpäin johonkin muualle tai oma jaksaminen loppuu äkkiä.

Valitettavasti juurisyy lienee ainakin osin sidoksissa siihen, että olen nuorempi ja minulla on se hattu, jonka hän haluaisi.
 
Saatana ja Alicia vois mennä kimpassa istuun alasti kusiaispesään. Yks tuttu sen tempas joitain vuosia sitten.

Minä en ole masokisti. Tai jos olen, niin se johtuu vain siitä, että en osaa olla kärsimättä, mutta oikeasti en saa nautintoa kärsimyksestä ja siksi haluankin minimoida kärsimyksen määrän elämässäni.


Varmaan sopivassa havumetsässä saa ne hyttysetkin mukaan.
Pari viikkoa viel malttaa, niin sit johonkin sopivan kosteikon viereen ja kavereina ois vielä paarmat ja mäkäräiset. Ai että, siin ois kyl kesän riemua.

Tämä ei nyt kyllä oikein ollut sellaista kesän omilla aisteilla aistimista mitä minä ajattelin. Tokihan tuo tavallisesta arjesta erottuu, mutta... :cautious:

#marjastustraumat
#pistävätjapurevatötökät
 
Olen tästä kiusallisen tietoinen. Kääntäisin ehkä vielä enemmän siihen suuntaan, että esihenkilötehtävissä tarvitaan suodatin, jossa olennainen jää haaviin ja muu saa valua läpi vaan. Sellainen ihmiskaatopaikka tässä saa olla, että pakko oppia ohjaamaan sontaa suoraa putkea eteenpäin johonkin muualle tai oma jaksaminen loppuu äkkiä.

Valitettavasti juurisyy lienee ainakin osin sidoksissa siihen, että olen nuorempi ja minulla on se hattu, jonka hän haluaisi.
Firman henkilöstöpolitiikka, työkuorma, ihmisten henkilökohtaisen elämän kuormittavuus… Esimerkkinä noihin ei jokainen esimies pysty juuri vaikuttamaan, mutta jos noista tai muista syistä porukka ei ole työssä tyytyväisiä, niin ongelmia löydetään kyllä joka paikasta ja joustavuus alkaa olla nollissa.
 
Firman henkilöstöpolitiikka, työkuorma, ihmisten henkilökohtaisen elämän kuormittavuus… Esimerkkinä noihin ei jokainen esimies pysty juuri vaikuttamaan, mutta jos noista tai muista syistä porukka ei ole työssä tyytyväisiä, niin ongelmia löydetään kyllä joka paikasta ja joustavuus alkaa olla nollissa.

Kyllä, tottakai. Enkä missään tapauksessa väheksy sitä, että oikeat ongelmat on oikeita ongelmia ja pitää tietenkin ratkaista. On se vaan niinkin, että jos sanoo jonkun ongelman olevan olemassa, niin kyllä siitä pitää pystyä jotain konkreettisempaa esimerkkiä antamaan. Nyt viitaten esim siihen, että väittää olevansa palkkakuopassa suhteessa muihin, mutta ei osaa perustella, että mihin tämä mutu-väite perustuu (kehen hän peilaa, onko tämä palkka joku oletus tai verokoneesta miten sattuu laskettu). Minun on vaikea silloin tarjota hänelle vastauksena mitään muuta kuin se, että palkka on linjassa muiden kanssa.
 
Hieno tunnelma oli yotassa.
On siinä jotain hienoa kun miehet matkaa lava-autolla erämaassa, lava täynnä sidukkaa.

brokeback-mountain-1024-1-d3f18c9fc245415ca6e44d35381428a9.jpg
 
Tämä ei nyt kyllä oikein ollut sellaista kesän omilla aisteilla aistimista mitä minä ajattelin. Tokihan tuo tavallisesta arjesta erottuu, mutta... :cautious:

#marjastustraumat
#pistävätjapurevatötökät
No mutta onhan tuo nyt aika olennainen osa suomalaista kesää ja lopulta kuitenkin tuota riemua kestää vain muutamia viikkoja ja täydessä loistossaan vain paikallisesti. Sopivan sakeasti kun sattuu pörriäisiä, niin muutamassa minuutissa saa koko kesän edestä aisteille ärsykettä, varsinkin kun on nenä/suu/silmät/korvat täynnä mäkäräisiä sekä hyttysiä ja sit muutama paarma vielä niskassa näykkimässä.

Tuon jälkeen se vastaleikatun nurmikon tuoksu ja lämpöinen kesätuulen vire laiturin nokassa pihasaunan lämpeämistä odotellessa tuntuu jo maagiselta.
 
No, nyt on semmonen ilppi tulossa. Toshiba SeyiaPlus 13:sta onnistuin arpoon päivän googlaamisella ja kuulemma asiallinen peli, mitä myyjäliikkeen kaveri soitteli tarjouspyynnön perään. Kokokin ilmeisesti natsas vahingossa kämppään, vaikken tullu kattoneeksi, monenko neliön asuntoihin tuo oli tarkoitettu.

Ja asennuksenkin sai parin viikon päähän, niin jospa ei tarvis tänä kesänä enää sit hikoilla, vaikka sattus vahingossa taas hommaankin pienen darran.
 
kuulemma asiallinen peli, mitä myyjäliikkeen kaveri soitteli tarjouspyynnön perään
Ylläri, että myyjän mielestä hyvä.
Itselläkin oli varmaan sama :).

No eipä se, itse olen nyt kolmeen taloon laittanut yht. 6 Toshiba ILPiä ja erittäin tyytyväinen olen ollut.
 
Ylläri, että myyjän mielestä hyvä.
Itselläkin oli varmaan sama :).
Tää oli oikein asiallinen kaveri, ettei koitettu vaan myydä jotain millä tahansa paskapuheilla.

Pyysin ite siis tarjouksen tuosta kyseisestä pelistä asennuksineen, kun eka googlailin tekkipalstoja, että mikä vois olla hyvä kone. Totesi, että on muitakin hyviä koneita, mutta tuossa ilm. sellainen ominaisuus, että osaa kuivatakin ittensä, niin ei rupea haisemaan vanhalle tiskirätille, kun kerää ajan kanssa pölyä sisäänsä. Tyypillisimmät huoltopyynnöt kuulemma liittyy tuohon, että asiakkaat valittaa haisevasta sisäilmasta.
 
Back
Ylös Bottom