Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se tunne, kun treenin jälkeen menet hikisenä parvekkeelle, istut lepotuoliin nauttimaan kesäisestä iltapäivästä... tuopissa vastakaadettu kylmä olut...


...ja maistaessa huomaat että tuoppiin on jäänyt viime pesun jäljiltä astianpesuainetta.
Tämän takia tuopit huuhdellaan kuumalla vedellä aina heti käytön jälkeen, ei koskaan fairya tms pasketta.
 
Kyllä kai tuopit voi koneessa pestä.. melkein pitääkin, kun esim. safkaa jotain tai vetää sipsejä siinä kaljapäissään, niin ei se karsta millään kahden promillen vesipesulla lähde :D

Mutta voihan niitä huuhtaista vähän vedellä ennen käyttöä, niin kuin olutravintoloissakin ennen käyttöä, että lähtee pölyt tai mahdolliset pesuainejäämät.

Tyylitietoisen dokaajan keittiössä ois toki tää pesuri:

1716400636185.png


Tuossa huljauttaa vaan lasin ennen käyttöä ja sen jälkeen nielua auki.
 
Ketsuppia JA savutsiliä.

Emmänytiiä onko niiden amerikan pettereiden ruuissa niin kehumista. Makaronia ja juustoa...anteeksi..."juustoa".

Ameriikassa taitaa eines mac and cheese olla jonkinlainen saarioisten pizzan vastine. Paljon vetävät. Ilman lihaa hyi. Sitten ne koti/ravinteli reseptit aika hyvän tuntuisia, kaikenmaailman juustot ja creamit seassa ja lihan kanssa niin jees varmasti.
 
Treeneissä haisikin selvästi pieru. Se en ollut minä.

Alkaakahon uuden missen mukana taas tuoksahtaa reilu kissanpaska kotona 🤔 Lauantaina menehtynyt pikkukaveri teki niin pieniä ja kuivia papanoita, ettei ne edes haisseet kunnolla. Yksi kisu teki aina sen verran reilut ja löysähköt kasat, että haju tuntui rappukäytävässä, jos eteisen sisäovi oli jäänyt auki. Se ei myöskään oikein peitellyt niitä, vaan ryntäsi älytöntä vauhtia hiekkalaatikolta pois. Jos oli ikkuna tai parvekkeen ovi auki, niin ulos asti. No kukapa sellaisessa lemussa haluaisikaan olla yhtään pidempään kuin oli välttämätöntä.
 
Ameriikassa taitaa eines mac and cheese olla jonkinlainen saarioisten pizzan vastine. Paljon vetävät. Ilman lihaa hyi. Sitten ne koti/ravinteli reseptit aika hyvän tuntuisia, kaikenmaailman juustot ja creamit seassa ja lihan kanssa niin jees varmasti.
Niin kyllä meilläkin tehdään säännöllisesti versiota mac&cheesestä, mutta loppupeleissä jos aattelee niin ei ole paljoa amerikan petterillä sanomista, ei sieltä mitään kovin ihmeellistä kotiruokaa tule, turha urputtaa jostain makaroonilaatikosta.

e: yksi asia mitä jenkkilässä haluaisin käydä ihan vaan syömässä on bbq, ribsit, brisketit ja sellaset, tietää mitä ite pystyy tekemään, mutta ei mitään hajua mitä "oikea" bbq voi olla e2: muuten mitä siellä nyt sen muutaman kerran on käyny niin ei kyllä mitään kovin säväyttävää oo ruokapuolelta löytynyt
 
Eikö se tuoppi kastella, niin veden epäpuhtaudet tekevät olueen enemmän vaahtoa.
En minä kyllä tuommoisesta ole kuullu.. itse oluen makuun kyllä kuuleman mukaan vaikuttaa se, millaista vettä (millaisin mineraalipitoisuuksin) käytetään.

Minusta se vaahto tehdään enimmäkseen kaatamalla, jos noin niinku puhutaan suht perustuotteiden pullosta tai tölkistä kaadosta tai hanasta laskemisesta. Sit Guinnesit ja vastaavat vielä erikseen, joissa tölkeissä on se koliseva typpipatruuna ja hanalaitteistoissa käytetään muistaakseni jotain typpi-hiilihapposeosta, millä saadaan se tosi paksu vaahto (kun se lasketaan vielä sellaisen tosi pienin rei'in olevan suuttimen läpi tekeytymään). Typessä siis muistaakseni pienempi kupla näihin perus hiilihapotettuihin juomiin verrattuna.
 
Nvidian AI hypejohtajan tulos tulee illalla pörssin sulkeuduttua. Pitäisi olla ”blockbuster” tulos tuloillansa. Onkohan @vokot vielä position päällä?

en ymmärrä yhtään mistä puhut

mutta Minulla kaikki amerikkalaiset pitosalkussa, olen ostanut, ei suunnitelmia myydä
 
Onko kukaan muuten testannu kuinka vetinen on se 0% versio Guinnessista? Oon alkanu siirtymään vähän huomaamatta kohti päihteetöntä elämää niin alkanut kiinnosteleen nääkin, kun siitä mausta en olis valmis luopumaan. Blanc on ainoa 0% joka tähän mennessä ollut tosi jeppis ilman holiakin, muuten ollu vähä vetisiä juomia.

E: Lagavulin 16 ainoa "päihde" joka vielä elämässä läsnä. On vaan niin kiva se etten ole valmis uhraamaan.
 
Löytyy, kiinnostaisi ihan hulluna mennä maistamaan, sillä reissulla olis #lihavaolo läsnä alusta loppuun asti...ja pitkästi lopun jälkeenkin, pysyvää vahinkoa linjoille.

Ko maassa pari kertaa matkailleen ystävän mukaan siellä tuntee itsensä usein yllättävän terveeksi ja hoikaksi! Jotenkin huomaa, että eihän tässä itse nyt lihavahko olekaan.
 
Onko kukaan muuten testannu kuinka vetinen on se 0% versio Guinnessista? Oon alkanu siirtymään vähän huomaamatta kohti päihteetöntä elämää niin alkanut kiinnosteleen nääkin, kun siitä mausta en olis valmis luopumaan. Blanc on ainoa 0% joka tähän mennessä ollut tosi jeppis ilman holiakin, muuten ollu vähä vetisiä juomia.

E: Lagavulin 16 ainoa "päihde" joka vielä elämässä läsnä. On vaan niin kiva se etten ole valmis uhraamaan.
0% Guinness yksi parhaista alkottomista oluista. Hinta vaan järjetön kuten muissakin 0% tuotteissa.
 
Ko maassa pari kertaa matkailleen ystävän mukaan siellä tuntee itsensä usein yllättävän terveeksi ja hoikaksi! Jotenkin huomaa, että eihän tässä itse nyt lihavahko olekaan.
Miamissa tämä ei oikein toimi. Siellä porukka tuppaa olemaan hyvässä kunnossa. Mikä on keski-ikäisen setämiehen makuun.

Muahan ei oma lihavuus kiinnosta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom