Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melkoinen muutos on tullut lapsen kanssa kahdestaan matkustelussa viidessä vuodessa. Aiemmin suurinpiirtein odotti oven takana kun kävin suihkussa, nyt minä odottelen ostoskeskuksen miesparkissa kun tyttö viilettää kauppoja ihmettelemässä.
 
Hyvän unen salaisuus (minulle) taitaa olla kaurapuurossa!

Pääsiäisen aikaan nukuin pari yötä levottomasti - en keksinyt ainakaan rutiineissa mitään muuta poikkeuksellista kuin: iltapuuro jäi syömättä. Unet paranivat heti, kun söin taas iltapuuron.
Jätin eilen iltapuuron syömättä, koska olin täynnä pizzasta ja suklaasta ja nauttimistani karjalanpiirakoista: Viime yönä ei Garminin mukaan juuri lainkaan palauttavaa unta; herätessä bodybatterykin oli vain 34/100 (ja olo sen mukainen).

Onneksi on auto, niin pääse paikkoihin joissa koirat voi laskea vain juoksemaan!
Tänään iltapuuro, ehdottomasti.
Olen varmaan jo liian vanha muuttamaan mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Minä taas auttamatttoman huono juopottelija, eilenkään ei maistunut, kun yksi viski lus kolme karhua, vaikka mahdollisuudet olisi ollut vaikka mihin, sen kun olisi ostanut vaan, NAISseuraakin olis ollut (mutta rupesi pelottamaan, että jos tilaan lisää niin häippää ja jään yksin norkoilemaan, siksi lähdin itse ensin! #hah)

tänäänkin varmaan käy niin, että juon saunakaljan vasta alueella, kotona täysin kuivinsuin
 
Tasoitteluhommia täälläkin.

IMG_8978.jpeg
 
Käytiin junnujen kans päiväkävelyllä kaupassa. Teini aikoo tehä nachopeltiä, niin tarpeet siihen. Ostettiin myös tarpeet "hänen" valkosipulileipään heti alkupalaksi.

Esipaistettu chiabatta, halkaistaan pitkittäin. 200 g pehmeää voita, 100 g raastettua parmigiano-reggianoa, "kourallinen" silputtua persiljaa (en muista paljonko piti olla) ja 6-8 kynttä (laitettiin koko valkosIpuli, oli aika pieni, olikohan 9 kynttä) sekaisin, ja levitetään koko määrä leivälle. Uuniin 200 asteeseen sopivaksi aikaa. Saakeli että on suunmyötäistä.
 
Eilen loppui hiton pitkä saikku. 16 viikkoa sitä taisi lopulta olla.

Työhommeleita aluksi 4h/pvä, ei sitä ehkä heti täyttä päivää jaksaisi istumatyössäkään. Varsinkin kun kropan kuntoutus on edelleen työn alla.

Sydän sai tällä viikolla jälkitarkastuksessa puhtaat paperit ja kaikki labra-arvotkin priimaa. Kaipa tämä lopulta voiton puolelle käänty.

Jossain vaiheessa sitten ainakin toisen reisivaltimon rassaus edessä.
 
Käytiin junnujen kans päiväkävelyllä kaupassa. Teini aikoo tehä nachopeltiä, niin tarpeet siihen. Ostettiin myös tarpeet "hänen" valkosipulileipään heti alkupalaksi.

Esipaistettu chiabatta, halkaistaan pitkittäin. 200 g pehmeää voita, 100 g raastettua parmigiano-reggianoa, "kourallinen" silputtua persiljaa (en muista paljonko piti olla) ja 6-8 kynttä (laitettiin koko valkosIpuli, oli aika pieni, olikohan 9 kynttä) sekaisin, ja levitetään koko määrä leivälle. Uuniin 200 asteeseen sopivaksi aikaa. Saakeli että on suunmyötäistä.
On kyllä mukavaa, muttei vielä oo oikein tottunu, että oma jälkikasvu tuo keittiöön ja opettaa iskälle uusia hyviä ideoita/reseptejä.
 
Liukkaalla ei ole teholla juuri merkitystä sutimisen kannalta, kevyehkö perä ja takaveto riittä, niin siinä mielessä (omat) kesäautot on vaan takavetoja muiden joukossa. Elektroniikkakin nykyautoissa auttaa, jos sen antaa. Maavara toki eri juttu ja siksi ei kovin lumisessa mennä.

Kesäsutimista taas voi helpommin säädellä oikealla jalalla ja renkaan leveydellä 😄
Onhan siinä kuitenkin ero jos auto on lyhyt, raskas moottori edessä ja hevosvoimia lähes 300 verrattuna johonkin sedaniin jossa hevosia max 200 ja muutenkin pidempi auto.

Toki SLK oli kyllä hyvä elektroniikka, ilman sitä auto olisi ollut kenkku ajettava. Muutama vähältä piti tilanne tuli kyllä, mutta kyllä täytyy myöntää että silloin oli vika ratin ja penkin välissä 🤭
Siirretäänpäs tänne...




Koska...


...viinitonkka ei taida olla vielä aivan tyhjä. :LOL:
En nyt kehdannut vielä ehdottaa tissihierontaa. Mutta ehkä ensi kerralla 😁
 
Minä varmaan se ketjun kiintiöpuliukko, joka miettii millä tätä oloa lähtis korjaamaan.

Imuroin kyllä äsken! (Imurilla, en viinaa)

Imuroin parantavan kebun naamariin. Harkitsen toisen tilaamista.

Olen myös imuroinut melkein pullollisen lakkalikööriä olon parantamiseksi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom