Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Sen pillerin voi myös puolittaa.
Ne on aika pieniä ja puolittaessa murenevat ikävästi. Lisäksi ylimääräinen työ. Toki olen tuota mallia kokeillut kun olen joutunut ostamaan 100 mg:sia mutta miksi niin tekisin, kun 50 mg:sia on saatavana -paitsi ko. apteekkiin ei tarjouduttu edes tilaamaan, siitä oli kyse tuossa huonossa asiakaspalvelussa. Miksi minun pitäisi asiakkaana sopeutua apteekin tarjoamaan valikoimaan eikä käyttää itselleni sopivimpia tuotteita, kun niitä kerran on markkinoilla?

Jos sinä haluat vaikka auton jossa on V8-moottori ja myyjä sanoo, että no, meillä on tarjota ajoneuvoihin vaan näitä V6:sia, niin ajatteletko, että no pääsee silläkin lähikauppaan ja otat sen, kun tällä liikkeellä ei kerta ole muuta tarjota? Vai menetkö muualle ja ostat sitä mitä olet vailla?

Viimeksi muokattu:
Sideralista ei kokemusta, mutta muita tuotteita kokeiltu vino pino ja ferrodan on ainoa joka sopinut vatsalle, lopulta kestänyt ottaa jopa 200mg joka toinen päivä. Rautavarastot täyttyy kyllä hitaasti ja imeytyminen on joskus aika mysteeri, itselläkin meni tuolla annostuksella yli vuosi nostella ferritiini vaaditulle >50 tasolle. Nyt rautalisä enemmän satunnainen ja puolivuosittain kontrollit.

Itse sain infuusion x2 kesällä 2022. Tai sain ja sain, maksoin siitä hyvän tukun rahaa yksityisellä puolella, koska julkisen mielestä ongelmaa ei ole, kun hemoglobiini kuitenkin on mahtava 103.

JA vaikka olisi mitä placeboa, niin sen väsymyksen väistyminen, aivosumun hälventyminen ja jalkojen helpottuminen oli täysin worth it. Sitä heräsi eloon uudelleen.

Rehti pääomavastike

Hoitovastike
899,15 € / kk
Pääomavastike
46 449,00 € / kk
Yhtiövastike yhteensä
47 348,15 € / kk
Vähän kyllä harhaanjohtava lukema. Siis jos on varaa maksaa se vajaa 9 miltsiä "ostohintana", niin eiköhän sitä sitten onnistu se 11 miltsiäkin "velattomana" ettei tarvitse maksella noita pääomia. Toki jos on kova pörssimies/nainen, niin saattaahan se olla kannattavampaa leikkiä pörssissä sillä parilla miltsillä, kuin maksaa heti pois. :unsure:

WC-tiloissa japanilaiset wc-istuimet

Jotain luksusta näyttäisi sentään löytyvän. :sneaky:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Jos ei oo tuttuja kirjoja, niin Lars Keplerin Joona Linna -sarja kanssa oikein toimiva ja minusta varsin samaa tyyliä. Joku uus Kepler tuolla oottelis lukemista, kun saisin tuon yhden scifi-pläjäyksen luetuksi loppuun (N . K Jemisinin Obeliskiportti).
Keplerit on kyllä hyviä. Mut joku ruuvi täytyy kirjoittajalla olla löysällä, kun noita kirjoittelee 😅
Nykyajan rytmi, työelämän jatkuva multitaskaaminen ja nämä vitun puhelimet oikeasti tekevät aivoille jotakin, minkä seurauksista ollaan nähty vasta jäävuoren huippu.
Jep, ennen pysty tosiaan lukemaan kiinnostavan kirjan melkein yhdellä istunnolla. Joskus ilmestyessään tuli luettua Stieg Larssonit muistaakseni vajaassa neljässä vuorokaudessa. Nykyään keskittymiskyky on baananikärpäsen luokkaa. Onneks sen on jo jonkin aikaa tunnistanut ja koittanut hoitaa päälle niitä tylsiä virikkeettömiä hetkiä.

Nyt takas neulatyynyks

Miksi inhoan etätöitä:

- aamuisin jää helposti hampaat pesemättä
- edenredille kertyy summa kun tekee ruuan itse
- ei minkäänlaisia ihmiskontakteja
- lenkkeily jää helposti väliin kun ei ole työmatkoja
- salille ei vain viitsi lähteä

Sideralissa on mukana C vitamiini ja maitoa en juo ollenkaan. Sideralissa on lisäksi joku juttu, että sen kanssa ei tarvitse olla ruokarajoituksia, koska se hajoaa vasta suolistossa eikä mahassa kuten muut rautapillerit.
Sideralista ei kokemusta, mutta muita tuotteita kokeiltu vino pino ja ferrodan on ainoa joka sopinut vatsalle, lopulta kestänyt ottaa jopa 200mg joka toinen päivä. Rautavarastot täyttyy kyllä hitaasti ja imeytyminen on joskus aika mysteeri, itselläkin meni tuolla annostuksella yli vuosi nostella ferritiini vaaditulle >50 tasolle. Nyt rautalisä enemmän satunnainen ja puolivuosittain kontrollit.

Verenluovutuksen yhteydessä saa aina ferrodania, se on ainakin ollut ihan hyvä valmiste eikä ärsytä vatsaa ja voi myös ottaa tyhjään vatsaan tai ruoan kanssa. Itse olen aika herkkävatsainen, niin ei ferrodanista ole tullut oikeastaan mitään haittaa.

Käyn aika usein luovuttamassa (niin usein kuin saa käydä)

Rautahommista, olet varmaan @Sylverö kokeillut ihan vaan edukasta bisglysinaattia? Ite vetänyt melko pitkään (>1v) paria eri valmistetta, nyt tuota https://vitabalans.fi/fi/tuote/extra-vahva-rauta-100-mg/ ja on myös hyvä puolittaa. Ruoasta tulee omalla valiolla kyllä myös paljon rautaa.

Itsellä oli alun perin hemoglobiini 120 pinnassa, kun mulle normi on 160. Ferritiini oli <12 (tarkempaa ei Mehiläinen antanut). Tuskasen hitaasti nousee ferritiini, oisko joku 30 nyt, mutta yleisolotila verrattuna alkup. on tuhatkertaisesti parempi.

Syytä ei ole löytynyt, varmaan ensi viikolla arkussa tms.

Paimenen taimella on alkanut saalisvietti heräillä näin 8 kk:n iässä. Sehän on siis hyvä juttu, koska pystyn hyödyntämään sitä koulutuksessa.
-On kuitenkin hieman rasittavaa kulkea tuolla kadulla joka suuntaan sykäilevän koiran kanssa; ihan kuin olisi useampikin ihminen tyynyn kanssa leikittämässä!
Vaan kun ei ole. On vain kova tuuli ja tuulen mukana leviäviä lehtiä. 🍂🍂 🤦🏻‍♀️

Lisäksi eilisen illan treeneissä kuulin treenikaverin puolitoistavuotiaan pennun alkaneen havaita, että "on muuten tyttökoiria ja poikakoiria ja minä olen varmaan poika, koska tytöt on tosi kiinnostavia vaikken edes tiedä mitä niille pitäisi tehdä!!"
-Siitäkin tuli sellainen fiilis, että ai fuck, tuokin on vielä taimenen kanssa edessä päin. 🤦🏻‍♀️

On siitä onneksi iloakin! :LOL:

taimenen kanssa
download.jpeg

?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom