Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meinas taas mennä hermo pinkeeksi heti aamusta yhden tubekommentin vuoksi.

Siellä kun näyttänyt yhden tavan tehdä jotain joka vielä aika uniikki ja varmasti harva osaa, tähän sitten joku urpå tulee selittämään mitä pitäisi tehdä ja miten.
Kyllä mä perkele tiedän miten tehdään neekerimalli jostain asiasta mutta harva tietää tämän toisen tavan tehdä.
Haistakaa vittu.

On muuten vähän ollut pitelemistä itsessä ettei haistata veetä näille oikeasti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meinas taas mennä hermo pinkeeksi heti aamusta

Miks yleensäkään mistään?

Epiktetos haasteli aikoinaan, että "Ihmisiä kiihdyttävät heidän mielipiteensä asioista, eivät itse asiat." ja "Eivät asiat tee meitä onnettomiksi, vaan se mitä asioista ajattelemme."
Harvoin voi vaikuttaa itse asiaan, mutta aina voi vaikuttaa siihen miten asiaan suhtautuu. Ja suhtautumista ei tarvitse edes muuttaa, vaan voi katsoa asiaa toisesta näkökulmasta. Huom toisesta näkökulmasta, ei toisen näkökulmasta. Jokaiseen asiaan, oli miten paska tahansa, löytää positiivisen näkökulman. Eikä mene hermo pinkeeksi eikä vituta.

Hermon menetys ja vitutus on sellasia olotiloja jotka tuntuu itsestä pahalta. Miks ihmeestä kukaan tekis itselleen pahaa oloa kun voi olla kivaa ja miellyttävää. Päivät on kevyitä kun on hyvä mieli. Vitutus ja viha on raskasta.

Hyvä kirja tohon Tyyneys puhuu. Pitää vaan kuunnella ainakin pari kertaa, ei ekalla kuulemisella uppoa. Mutta fiksua tekstiä, sen kun sisäistää ei vituta ikinä.


Toisena asiana: Antiikin Kreikka oli ihmisen parasta aikaa. Sillon oli kaikki hyvin, oli tasa-arvoa ja järkeilyä. Kaikki hyvän yhteiskunnan periaatteet kirjoitettiin silloin. Orjillakin oli oikeudet. Jos saisin valita, olisin kaikista mieluiten antiikin kreikan filosofi. Miettikää ny mitä kundit teki: päivät pitkät järkeili, söi ja bodas. Katsokaa patsaat siltä ajalta, hirveessä tikissä jokainen!

Sitten tuli uskonnot ja kaikki meni vituiks.
 
Viimeksi muokattu:
Miks yleensäkään mistään?

Epiktetos haasteli aikoinaan, että "Ihmisiä kiihdyttävät heidän mielipiteensä asioista, eivät itse asiat." ja "Eivät asiat tee meitä onnettomiksi, vaan se mitä asioista ajattelemme."
Harvoin voi vaikuttaa itse asiaan, mutta aina voi vaikuttaa siihen miten asiaan suhtautuu. Ja suhtautumista ei tarvitse edes muuttaa, vaan voi katsoa asiaa toisesta näkökulmasta. Huom toisesta näkökulmasta, ei toisen näkökulmasta. Jokaiseen asiaan, oli miten paska tahansa löytää, positiivisen näkökulman. Eikä mene hermo pinkeeksi eikä vituta.

Hermon menetys ja vitutus on sellasia olotiloja jotka tuntuu itsestä pahalta. Miks ihmeestä kukaan tekis itselleen pahaa oloa kun voi olla kivaa ja miellyttävää. Päivät on kevyitä kun on hyvä mieli. Vitutus ja viha on raskasta.

Hyvä kirja tohon Tyyneys puhuu. Pitää vaan kuunnella ainakin pari kertaa, ei ekalla kuulemisella uppoa. Mutta fiksua tekstiä, sen kun sisäistää ei vituta ikinä.


Toisena asiana: Antiikin Kreikka oli ihmisen parasta aikaa. Sillon oli kaikki hyvin, oli tasa-arvoa ja järkeilyä. Kaikki hyvän yhteiskunnan periaatteet kirjoitettiin silloin. Orjillakin oli oikeudet. Jos saisin valita, olisin kaikista mieluiten antiikin kreikan filosofi. Miettikää ny mitä kundit teki: päivät pitkät järkeili, söi ja bodas. Katsokaa patsaat siltä ajalta, hirveessä tikissä jokainen!

Sitten tuli uskonnot ja kaikki meni vituiks.
Siinä mielessä olen oman elämäni zen munkki etten edes vastaa näille mitään.

Eikä oikeastaan edes se komentti ole tälläisessä mikä vituttaa jos edes vituttaa, enemmän se ihmisten loputon kyvyttömyys miettiä miksi joku on tehnyt jonkin asian juuri niinkuin tehnyt ja toisten halu koittaa olla jotenkin oikeassa.
Netissä korostuu asiat kun hyvinkin hyökkäävästi tullaan tuomaan sitä omaa agendaa ainoana oikeana.

Mullahan on aina ollut se tyyneyrukous kantava ohjenuora, niitä koittanut myös näiden kanssa noudattaa.
"Anna voimaa hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan"
 
Meinas taas mennä hermo pinkeeksi heti aamusta yhden tubekommentin vuoksi.

Siellä kun näyttänyt yhden tavan tehdä jotain joka vielä aika uniikki ja varmasti harva osaa, tähän sitten joku urpå tulee selittämään mitä pitäisi tehdä ja miten.
Kyllä mä perkele tiedän miten tehdään neekerimalli jostain asiasta mutta harva tietää tämän toisen tavan tehdä.
Haistakaa vittu.

On muuten vähän ollut pitelemistä itsessä ettei haistata veetä näille oikeasti.
Ostin tuossa pitempään seisseen traktorin ja paikallisesta facebookryhmästä kysyin sille autokyytiä. Hetihän joku tiesi kertoa, että sen voi ajaa kotiin... Juuniin, kiitos, en osannutkaan sitä ajatella, mutku ei ehkä oikein oo ajokunnossa. Toinen sitten kehotti ottamaan kaskon, että saa ilmaisen hinauksen kotia

No kyllä kyyti sitten kuitenkin nopsaan järjestyi ja facebookiin ei tarvii taas aikoihin mennä
 
Aamun hurja innostus salille lähtöön vaihtui "onx pakko" itsensä kanssa kamppailuun ja aamupäivä päikkärien koittamiseen sohvalla.
On se vaan silti lähdettävä, suunnittelin siinä samalla torkkuessa huomisen aterian, hernekeittoa jollain valmiilla kinkkusuikaleella ryyditettynä.

Ostin tuossa pitempään seisseen traktorin ja paikallisesta facebookryhmästä kysyin sille autokyytiä. Hetihän joku tiesi kertoa, että sen voi ajaa kotiin... Juuniin, kiitos, en osannutkaan sitä ajatella, mutku ei ehkä oikein oo ajokunnossa. Toinen sitten kehotti ottamaan kaskon, että saa ilmaisen hinauksen kotia

No kyllä kyyti sitten kuitenkin nopsaan järjestyi ja facebookiin ei tarvii taas aikoihin mennä
Joissain ammattiryhmissä saa joskus jopa ihan hyviä neuvoja mutta noissa yleisissä on ihan haistapaska touhua ja suunsoittoa.
Mulla oli vaihtolava-auto ja joku tyyppi kysyi vanhan traktorin hakua jostain Laihialta Heinolaan, hintaa sille tulee jo aika mukavasti niin tuumas ajavansa sen pois sieltä.

Sarjassamme vituttaa kyselijät jäänyt yksi mieleen, joku halusi jostain huitulan vitusta rekkakuorman haetuttaa polttopuuta, tuumasi että hän voi sen ja sen verran maksaa polttoainerahaa joka oli ihan naurettava summa. Ihan siis randomtyyppi ilmoitti tälläisen asian, en muista edes mitä olen sanonut mutta tuskin mitään kovin kaunista.
 
20231114_112032.jpg

Nyt on mennyt viikko leikkauksesta. Arvet alkavat asettua siihen kohtaan minne ne kuuluvatkin. Alussa turvotuksen vuoksi ne näyttivät olevan puolivälissä otsaa eivätkä suinkaan luomivaossa 😄 Kotona olen nyt välillä ilman haavateippejä, koska iho hieman ärtyilee niistä.

Pakko mennä tänään hiplaamaan vähän uusia silmämeikkejä!
 
Miks yleensäkään mistään?

Epiktetos haasteli aikoinaan, että "Ihmisiä kiihdyttävät heidän mielipiteensä asioista, eivät itse asiat." ja "Eivät asiat tee meitä onnettomiksi, vaan se mitä asioista ajattelemme."
Harvoin voi vaikuttaa itse asiaan, mutta aina voi vaikuttaa siihen miten asiaan suhtautuu. Ja suhtautumista ei tarvitse edes muuttaa, vaan voi katsoa asiaa toisesta näkökulmasta. Huom toisesta näkökulmasta, ei toisen näkökulmasta. Jokaiseen asiaan, oli miten paska tahansa, löytää positiivisen näkökulman. Eikä mene hermo pinkeeksi eikä vituta.

Hermon menetys ja vitutus on sellasia olotiloja jotka tuntuu itsestä pahalta. Miks ihmeestä kukaan tekis itselleen pahaa oloa kun voi olla kivaa ja miellyttävää. Päivät on kevyitä kun on hyvä mieli. Vitutus ja viha on raskasta.

Hyvä kirja tohon Tyyneys puhuu. Pitää vaan kuunnella ainakin pari kertaa, ei ekalla kuulemisella uppoa. Mutta fiksua tekstiä, sen kun sisäistää ei vituta ikinä.
Kiitos vinkistä, näkyy löytyvän paikallisesta kirjastosta. Pitääpä hakea, niin voi lukea.

Toki, jos se sun nykyinen nainen tykkää lukea sulle ääneen, niin sehän on ihan parasta.
Toisena asiana: Antiikin Kreikka oli ihmisen parasta aikaa. Sillon oli kaikki hyvin, oli tasa-arvoa ja järkeilyä. Kaikki hyvän yhteiskunnan periaatteet kirjoitettiin silloin. Orjillakin oli oikeudet. Jos saisin valita, olisin kaikista mieluiten antiikin kreikan filosofi. Miettikää ny mitä kundit teki: päivät pitkät järkeili, söi ja bodas. Katsokaa patsaat siltä ajalta, hirveessä tikissä jokainen!
👍
Sitten tuli uskonnot ja kaikki meni vituiks.
Valitettavasti...
 
Miks yleensäkään mistään?

Epiktetos haasteli aikoinaan, että "Ihmisiä kiihdyttävät heidän mielipiteensä asioista, eivät itse asiat." ja "Eivät asiat tee meitä onnettomiksi, vaan se mitä asioista ajattelemme."
Harvoin voi vaikuttaa itse asiaan, mutta aina voi vaikuttaa siihen miten asiaan suhtautuu. Ja suhtautumista ei tarvitse edes muuttaa, vaan voi katsoa asiaa toisesta näkökulmasta. Huom toisesta näkökulmasta, ei toisen näkökulmasta. Jokaiseen asiaan, oli miten paska tahansa, löytää positiivisen näkökulman. Eikä mene hermo pinkeeksi eikä vituta.



Toisena asiana: Antiikin Kreikka oli ihmisen parasta aikaa. Sillon oli kaikki hyvin, oli tasa-arvoa ja järkeilyä. Kaikki hyvän yhteiskunnan periaatteet kirjoitettiin silloin. Orjillakin oli oikeudet. Jos saisin valita, olisin kaikista mieluiten antiikin kreikan filosofi. Miettikää ny mitä kundit teki: päivät pitkät järkeili, söi ja bodas. Katsokaa patsaat siltä ajalta, hirveessä tikissä jokainen!

Sitten tuli uskonnot ja kaikki meni vituiks.
Nykyään asiat ovat sen takia ajoittain niin saatanan perseestä, koska tunteet ovat korvanneet ajatukset. Eli nykyään tuo lause kuuluisi "Eivät asiat tee meitä onnettomiksi, vaan se miten asioista tunnemme".

Antiikin Kreikassa harrastettu pederastia ei ehkä ollut nuorten miesihmisten parasta aikaa. Tai mistäs sitä tietää.
 
En muistanutkaan miten annelista on etsiä uutta vuokralaista 😒 Edelliset on löytyneet molempiin asuntoihin puolimaagisesti lähes itsestään mutta nyt on markkinoitava.
Nyt ei tosiaankaan näytä olevan vuokranantajan markkinat. Piti laskea ennestäänkin ok hinnoitellun sijoituskämpän pyyntiä parilla kympillä, kun ei yhtään vuokralaisehdokkata näytä löytyvän.
 
Kyllä mä taas pahoitin mieleni autonpesussa.
Läpiajettava huoltsikan (on muuten aito, löytyy huoltokin) pesuhalli ja sisältä haettava poletti.
Otin pesun ja sanoi että just yksi auto on pesussa ja sen jälkeen minä, menin autolle ja aattelin ajaa oven eteen mutta siihen tulikin auto.
Mietin että varmaan sekoili siellä sisällä jotain, auto oli hetken siinä ja ajoi veke (kuski ei noussut pois), ootin sitten kun vihreä vaihtui ja ukkeli ootteli autossa. Menin kysymään meinaatko mennä niin sanoi että musta audi on ennen häntä, olin vähän aikaa että wtf.
Meinasin kysyä että mitä sulla liikkui päässä kun ajoit sen auton ensin sinne oven eteen mutta kävelin autoon ja ajoin pesuun, en kyllä tajua ees missä välissä se ehti ostaa sen pesun ylipäätään.
 
Nykyään asiat ovat sen takia ajoittain niin saatanan perseestä, koska tunteet ovat korvanneet ajatukset. Eli nykyään tuo lause kuuluisi "Eivät asiat tee meitä onnettomiksi, vaan se miten asioista tunnemme".

Antiikin Kreikassa harrastettu pederastia ei ehkä ollut nuorten miesihmisten parasta aikaa. Tai mistäs sitä tietää.

Tästä oon eri mieltä. Nimenomaan tunne on se mitä me ollaan, ei ajatukset. Tunne on se nykyhetki. Historia on mennyttä ja muistoja, tulevaa ei ole tapahtunu. On vaan se miltä susta tuntuu nyt. "Järki" (mitä se sitten onkaan) sekoittaa tunnetta, mut ei siinä ole järkeä. Jos susta tuntuu hyvältä niin järki sanoo että pitäis tuntua pahalta 🤷‍♀️ Ja järki on monesti jonkun muun sanelemaa. Tottakai siinä on järkeä jos tuntuu siltä että laittaa sormen kiehuvaan veteen ja järki sanoo ettei kannata palaa sormi. Mutta ei ollu kyse siitä. Sitten on vielä tunnetila jonka joku muu luo sulle, mutta itse voit päättää minkä tunteen itsellesi luot.

Mikä on jännä homma tossa, niin tunne on ihan puhtaasti kemiaa. Hyvä kirja: Kuusi ainetta jotka muuttavat elämäsi (dopamiini, oksitosiini, seratoniini, endorfiini kortisoli ja testosteroni). Ei mitään ihmeellistä eikä sielua eikä henkimaailman juttuja. Kemiaa vaan.

Kreikan homostelu varmaan oli sillon jees ja yleisesti hyväksyttyä. Tämän hetken maailmassa ei jees.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom