Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
muistat että kauppaan pitää mennä,

Se on näillä "aina kiire mutta mitään ei ehdi"-ihmisillä yleensä ongelmana, että tekemisiä ei suunnitella ja sitten poukkoillaan edestakaisin, mikä huonontaa ajankäytön hyötysuhdetta aika reippaasti verrattuna siihen, että asiat tehtäisiin jotenkin järkevästi ja järjestyksessä. Ts. siinä kaupassakin pitäisi käydä töistä tullessa tai salikäynnin yhteydessä eikä ajella edestakaisin niin taas olisi vaikka puoli tuntia luppoaikaa säästetty illalle. Ja vaikka viikon mittaan samanlaiset pienet asiat voivat kumuloitua aika moneksi tunniksi.

Ymmärrän että tuo oli sinulla vain hatusta vedetty esimerkki eikä siis tarkoitus ole kyseenalaistaa juuri sinun ajankäyttötaitojasi vaan kommentoida yleisluontoisesti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Haha, ai saatana, tämmönenkin on:


1699684390294.png
 
Ryypätä voi aina.
Ei sitäkään jaksa, mulla kun tähän joka talvi mahdollisuus.
Eilenkin koitin ottaa olutta mutta ei se vaan ny oikein uponnut, toisaalta ihan hyvä kun kohta pitäs lähteä metsään hortoilemaan niin se on paljon kivempaa ilman sellaista pientä väsymystä&päänsärkyä.
 
Eihän täällä pk-seudulla resursseja että mitään heti, Jorvista antavat päivämäärän milloin vehkeet haettavissa.
Täällä on erikseen oma yksikkö noille, sai mennä milloin huvitti hakemaan ja sitten aina keskiviikkoisin välinepäivä jos tarttee uusia/vaihtaa eikä tartte erikseen kysellä tai ilmoitella.
Toki jos sattuu olemaan enempi lössiä kerralla niin sitten joutuu vartomaan.
 

Tuli tuossa alkuviikosta vastaan joku ulkomaalainen englantia puhuva kaiffari ja alkoi lipevästi esittelemään itseään kättelemällä ja kertoi tarvitsevansa apua. Tässä vaiheessa nostin kytkintä ja lähdin paikalta (oli myös hieman kiire). Jälkikäteen vasta uutisen nähtyäni hoksasin, että viittasi aika hyvin ko. tilanteeseen. 🤔

Vähän sama joskus kauan sitten tuli jotain ruusun jakelijoita, antoivat eka ruusun käteen ja sen jälkeen näyttivät jotain käsin kirjoitettua lappua kuinka näkevät nälkää ja tarvitsevat rahaa jos et antanut rahaa ottivat ruusun vihaisesti takaisin ja etsivät toisen kohteen.
 

Tuli tuossa alkuviikosta vastaan joku ulkomaalainen englantia puhuva kaiffari ja alkoi lipevästi esittelemään itseään kättelemällä ja kertoi tarvitsevansa apua. Tässä vaiheessa nostin kytkintä ja lähdin paikalta (oli myös hieman kiire). Jälkikäteen vasta uutisen nähtyäni hoksasin, että viittasi aika hyvin ko. tilanteeseen. 🤔

Vähän sama joskus kauan sitten tuli jotain ruusun jakelijoita, antoivat eka ruusun käteen ja sen jälkeen näyttivät jotain käsin kirjoitettua lappua kuinka näkevät nälkää ja tarvitsevat rahaa jos et antanut rahaa ottivat ruusun vihaisesti takaisin ja etsivät toisen kohteen.
Onneksi mä oon niin pihi etten anna rahaa edes tutuille
 
No joo, mutta kyllä näihin tämmöisiin valitettavasti moni haksahtaa. Ei kaikki välttämättä uskalla sanoa vastaan/kieltäytyä ja näinollen tulevat helposti huijatuksi.

Elämä on. Pitää harjoittaa henkistä jämäkkyyttä, jos sitä ei luonnostaan ole. Ei saa olla lapanen. Kaikkea voi oppia. Minäkin olen oppinut vaikka ja mitä!
 
No joo, mutta kyllä näihin tämmöisiin valitettavasti moni haksahtaa. Ei kaikki välttämättä uskalla sanoa vastaan/kieltäytyä ja näinollen tulevat helposti huijatuksi.
Oikeasti? Joku ventovieras, ehkä jopa ulkomaalaiselta vaikuttava, tulee kadulla vastaan ja pyytää että ota kahen tonnin pikavippi ja nosta se käteisellä mulle, maksan kyllä välittömästi takasin, niin ei uskalla kieltäytyä?
 
Tiijättekö ne ihmiset joilla aina kiire ja mitään ei ehdi tekemään?
Minä en vaan ymmärrä niitä, suurimpaa osaa ainakaan.
Tässä 8 mennessä näin lauantai aamuna juonut pannullisen kahvia, siivonnut kämpän, pesukoneet pyörii ja katsottu hömppäsarjaa netistä sekä tehty firman kirjanpito.
Mihin se ihmisten aika katoaa vai onko mulla toi kello jotenkin erilainen?

Kohta pitäs lähteä metsään tuijottamaan kiviä, kyllä.

niin maksihan sen sanoi, imiesten pitää saada some täyteen kaikkea "kivaa" päivittäin niin tuleehan siinä ressi

Minä olen vaihtoehto: tänään, herasin puolituntia sitten, nyt juon aamukahvea ja katson tojotavideoo, sitten käyn ulosteellä ja ehtoolla juon kaljaa
mitään muuta ohjelmaa en vapaapäivääni kaipaa

mihinkään ei ole kiire eikä aikataulut paina päälle ja someen ei tule yhtään mitään
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom