Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ostan välillä punalappuisia eli -30% (en käy kaupassa enää vikan tunnin aikana). Harvoin vain on niissä tuotteissa mitä tykkään ostella, mut välillä esim ostan vaikka pakkaseen eri leipää mitä yleensä tai jotain lihoja (mun käyttämät ei juuri ikinä punalapuilla). En kuitenkaan oo koskaan ajatellut et jos esim ostan samalla vaikka karkkia, et oon kustantanut ne punalapuilla 😄 koska ostaisin ne, oli punalappuja tai ei. En oo tajunnut et mun pitääkin jättää ne köyhemmille.
 
No mutta tietenkin. Ihme ettet ole nähnyt lakiin kirjattua lukemaa. :unsure: 🤷‍♂️

Kyllä ainakin yhden kerran marketissa virkavalta tsekkasi laputettujen tuotteiden ostajien verotietoja. Pamputtivat muutamaa riistoporvaria siinä kassojen luona ja iskivät sakkolaput kouraan. Hah. Minä lauloin pari säkeistöä Köyhälistön marssia ja yritin potkaista lähinnä seisovaa, mutta en osunut, kun olin jo niin nälän heikentämä.
 
Mutta olisko pikkuhiljaa aika että kaikki teistä..
ECC5CC89-BEFA-483F-A0F1-19B132F8D437.gif
 
Joskus näin paikallisen pizzerian omistajan hamstraamassa noita sunnuntai iltana. Seuraavana lauantaina tarjoiltuna kana extra mureaa?
Noo, mä tiedän yhden marketin jossa on samassa ravintola niin käyttävät myymättä jääneet punalaput siellä ravintolassa seuraavana päivänä tai pakastavat, tai sitten laittavat grilliin (marketin puolen myyntituotteina). Esim HK alle euron lihapullista saattaa tulla 13€/kg "lihapullat grillistä".
 
Mä ostan välillä punalappuisia eli -30% (en käy kaupassa enää vikan tunnin aikana). Harvoin vain on niissä tuotteissa mitä tykkään ostella, mut välillä esim ostan vaikka pakkaseen eri leipää mitä yleensä tai jotain lihoja (mun käyttämät ei juuri ikinä punalapuilla). En kuitenkaan oo koskaan ajatellut et jos esim ostan samalla vaikka karkkia, et oon kustantanut ne punalapuilla 😄 koska ostaisin ne, oli punalappuja tai ei. En oo tajunnut et mun pitääkin jättää ne köyhemmille.
No jäi vähän vajavaiseksi kirjoituksessani se mitä tarkoitin. Viittasin tapauksiin jotka valittavat ettei ole varaa ruokaan, mutta silti rahaa löytyy tupakkaan, viinaan (ja herkkuihin).
Toki varmaan sanoin asian niin, että se kuulosti yleistykseltä.
 
Sähköt meni, ajattelin jo että pitääkö tässä julistaa poikkeustila ja käynnistää varavoima, mutta tulihan ne takaisin.
 
Viime viikonloppuna tapasin tuttavan saksalaisen miehen. Hän kehui saksan ääntämistäni! No ehkä hän oli vain kohtelias, mutta minulla on kyllä kielitaitokykyä. Keskustelut oli sekasotku saksa-englanti-suomi. Vähän irrationaalista ehkä, koska useimmiten mieleeni muistuivat Rammsteinin värssyt, joista piti sitten poimia parhaiten tilanteeseen sopivat 😂 Pitäisi ihan paneutua saksan opiskeluun. Pystyn lukemaan jotain sanomalehtijuttua, mutta puhetilanteessa iskee jumi.
 
Viikonlopun Ahvenanmaan reissu takana. Huomasi, että ahvenanmaalaiset elää vähän omassa kuplassaan. Oli kuin olisi ollut ulkomailla, vaikka sai jostain palvelua myös suomeksi. Ehkä tavoiltaan ja perinteiltään lähempänä Ruotsia. Viikonlopun aikana kerkesi kyllä koluamaan lähes koko maakunnan läpi, vaikka varmasti jäi paljon näkemättäkin.

katso liitettä 254590

Tossa oli Hesarissa hauska juttu Sottungaan muuttaneista ruotsalaisista joiden pikkuinen Sven poika aloitti koulunkäynnin ainoana oppilaana koko koulussa. Siellä asui muitakin Ruotsista muuttaneita joiden syynä oli että kotiopetus on Suomessa sallittua muttei Ruotsissa.
 
Itse otan punalappuisen jos sattuu osumaan teemaan mutta hyvä esimerkki oli jotkut rotukarjan valmiit burgerpihvit, jäi -30% hintaisena paljon kalliimmaksi kilohinnalta kuin 10% tai 17% naudan jauheliha niin en näe järkeä ostaa.
Viimeksi taisin perjantaina ostaa jonkun kanan ison grilliboxin joka -30% kun on muutenkin sellaista mitä syö, enkä ota mitään kallista lihaa myöskään koska se on kallista myös alen jälkeen.
Ei mun tarttis katsoa mitä ruoka maksaa kaupassa mutta en myöskään tunne mitään tuskaa sen köyhän nenän edestä viemisestä, tosin en oikeastaan muuta osta kuin leipää tai lihaa jotka punalapussa. Tosin en kyllä muutenkaan tuhlaa ruokaan ja katson mitä ostan, toisaalta tänään meinasin tehdä makkarakastiketta niin ostan Snelmannin lihaisaa makkaraa enkä HK:n sinistä joka lähinnä jauhoa ja rasvaa.

Musta on tullut kyllä hyvä vaimo, heräsin omia aikoja 5 aikaan niin petivaatteet pesussa ja oottelen että pääsen kouluun muksun koulupalaveriin joka onneksi heti aamusta.
Ehtii olemaan hetken töissä että pääsee rientää kotiin siivoamaan ja ruokaa laittamaan, jee.
 
Minusta nuo punalappuiset on hyvä juttu ihan sama kuka ostaa, koska ruoan heittäminen roskiin on taas tosi typerää niin kaupassa kuin raflassa.

Harvakseltaan tulee punalappuisia otettua, eniten varmaan jotain valmisruokaa, jota vetää samana iltana.. Mut en oo osannu potea huonoa omatuntoa noiden ostamisesta :D Enemmän pitäs myös hyödyntää palvelua, jota kautta täällä sais ostettua rafloista ylijäänyttä safkaa. Noi pitäs vaan ite noutaa, niin välillä vähän hankaloittaa.
 
Back
Ylös Bottom