Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Se on taas kohta tuskan parahdus suvilahdessa.

Toivottavasti tänä vuonna on parempi keli kuin viime ja toissavuonna. Tämä pukeutumistyyli ei ole kovin mukava:


tuska.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valion puddingeissa mun mielestä makeutusainevanukkaat maistuu paremmalta kuin sokerilla makeutetut. Varmaan makeampia.🤔
Mutta eipä noissa kalorit paljoa eroa oli sokeria tai ei, reilu n. 150kcal ja 20g protskua niin ihan kiva kevyt aamiainen kaffen kanssa ja maistuu hyvälle. Voi sitten lounaaksi vetää neljän juuston pizzan lisäsalamilla kun aamiainen kevyt.
 
Eikä kiinnosta vittuakaan makeutusaineet. 😄
Ei kinostellut minuakaan.
Kunnes vatsa alkoi kertoa, notta kannattais ehkä kinostella.

Ihmettelen kyllä, miten monet käyttää makeutettuja tuotteita joka päivä ilman onkelmia... :unsure:
intrat, boosterit, palkkarit, rahkat, patukat, juomat, kastikkeet....

Mutta uutisissa lisääntyvä teema näkyy olevan vatsavaivat. Tiedä sitten...Ei näistä ota selvää.
 
Ei mitään hajua kukamikä tämä Sointu on, mutta pikaisella kuukletuksella ktm ja hyvästä perheestä. Ulkonäön perusteella tyhmä julkisuudenkipeä muoviblondi, mutta saattaa siis olla fiksu julkisuudenkipeä muoviblondi.
 
Ite oon kovin tykästynyt Juustoportin, ainakin itselle uusiin makeuttamattomiin:

katso liitettä 253071
katso liitettä 253072
Nämä on juuri niitä mistä mainitsin, ei sokeria, ei makeutusaineita. Hyviä on!

Ei kinostellut minuakaan.
Kunnes vatsa alkoi kertoa, notta kannattais ehkä kinostella.

Ihmettelen kyllä, miten monet käyttää makeutettuja tuotteita joka päivä ilman onkelmia... :unsure:
intrat, boosterit, palkkarit, rahkat, patukat, juomat, kastikkeet....

Mutta uutisissa lisääntyvä teema näkyy olevan vatsavaivat. Tiedä sitten...Ei näistä ota selvää.
Kysehän on nimenomaan määristä.

Omalla kohdalla lähes päivittäisessä käytössä olevat keinotekoisesti makeutetut tuotteet: proteiinijauhe, fun light. Siinäpä ne. Ei juuri vatsaa ahdista.

Nyt sitten dieetillä on lisääntynyt myös keinotekoisesti makeutetun limpparin nauttiminen ja fun lightiakin menee normaalia enemmän. Dieetti kyllä loppuu jo tällä viikolla, niin jää taas sitten maxipeppulit harvempiin nautintohetkiin.
 
Ei mitään hajua kukamikä tämä Sointu on, mutta pikaisella kuukletuksella ktm ja hyvästä perheestä. Ulkonäön perusteella tyhmä julkisuudenkipeä muoviblondi, mutta saattaa siis olla fiksu julkisuudenkipeä muoviblondi.
Ei silarit tosiaan tee kenestäkään automaagisesti tyhmää. :rolleyes:
 
Kysehän on nimenomaan määristä.
No niin kai...Yleensä.

Mutta itse en käyttänyt paljoa mithään. Monivihamiiniporetabletti päivässä. Siinä kaikki.
Lopetin käytön, ja johan alkoi vatsa paranemaan. Pariin kertaan testasin vielä myöhemmin: vatsa jumissa.

Yksilöllistähän tämä tietty. Jotenkin yliherkistyi itsellä kai sitten. 🤷‍♂️

Sukraloosista ainakin ollut nyt uutisissa, ettei sitä ainakaan kannattaisi käyttää. Ehkä muut on ok, tai parempia.
 
No niin kai...Yleensä.

Mutta itse en käyttänyt paljoa mithään. Monivihamiiniporetabletti päivässä. Siinä kaikki.
Lopetin käytön, ja johan alkoi vatsa paranemaan. Pariin kertaan testasin vielä myöhemmin: vatsa jumissa.

Yksilöllistähän tämä tietty. Jotenkin yliherkistyi itsellä kai sitten. 🤷‍♂️

Sukraloosista ainakin ollut nyt uutisissa, ettei sitä ainakaan kannattaisi käyttää. Ehkä muut on ok, tai parempia.

Jos siinä oli sorbitolia? Mullakin menee vatta sekasin sokerittomista yskänpastilleista, mutta noita sivistyneempiä makeutusaineita voi imeskellä vaikka kuinka.
 
Jos siinä oli sorbitolia? Mullakin menee vatta sekasin sokerittomista yskänpastilleista, mutta noita sivistyneempiä makeutusaineita voi imeskellä vaikka kuinka.
Jotain syklamaattia ja sakariinia näköjään. :unsure:

Ainakin tuossa yhdessä. Toista en nyt etes muista enää, muistaakseni sukraloosia oli.
 
Tiedän vain että sokerittomat pastillit vältettävä. Eiole tullut kevytlimppojen tai puddinkien kanssa ongelmia. Pastilleissa taitaa olla sorbitolia ja/tai xylitolia, vai mitkä ne pahimmat on?
 
Yksilöllistähän tämä tietty.
Näinhän se aina on.

Minä elin tässä tässä 24 vuotta ajatellen, etten voi syödä banaania: se ei vain sovi minulle. Siitä tuli teininä ihan joka kerta ihan hirveät vatsanväänteet. Siis ihan muutaman tunnin kuluessa banaanin syömisestä ja se toistui pitkälle päälle parikymppiseksi joka kerta, kun kokeilin syödä banaania. Syy-seuraus -suhde oli selvä.

No, nyt sitten jokin aika sitten aloin kuitenkin kokeilla - olin varmaan taas huonosti valmistautuneena jollain työreissulla, joten nälkä yllätti. Ostin proteiinijuoman, vähän irtopähkinöitä ja banaanin helppojen lisähiilareiden vuoksi. Siis, ostin itselleni banaanin ensimmäistä kertaa vuosiin! En muista miksi se ohitti omenan mutta kuitenkin.
Kaupassa jo mietin, että "okei, ilta menee sitten vatsakivuissa." Olin muuten aika yllättynyt, kun niitä ei tullutkaan! Ja sitten aloin kokeilla, aloin ostaa banaania yhä useammin ja vatsakivut pysyivät poissa. Nyt syön banaania päivittäin, eikä mitään. 🤷‍♀️ Olen jopa oppinut tykkäämään siitä!

En keksi mitään muuta syytä kuin: teininä ruokavaliossani oli jotain yleisesti ottaen pielessä (no aijaa! :X3:), joka sitten yhdessä banaanin kanssa aiheutti ne hirveän kivuliaat vatsanväänteet.
 
Back
Ylös Bottom