Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Ja tilaisuuden luonteen vuoksi haen pullon Xantea.
Sommelier @Max131, tarvitseeko juoma jotkut tietynlaiset lasit?
En ole mainittu sommelieeri, mutta tokihan tuo omat lasit vaatii.
Capture.JPG
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämän päivän projekti:

KANNAKSEN PANNU L
Porsaanleike, paistettu kananmuna, talon omaa makkaraa, pekonia, hapankaalia ja paistettuja perunoita, dijon sinappia
22,50
 
Sommelier @Max131, tarvitseeko juoma jotkut tietynlaiset lasit?
Oon juonu tuota aikaisemmin suoraan pullonsuusta.
Minä oon juonu Xantea varmaan kaikista useiten drinkeissä.. kollegan kanssa tykättiin käyttää tuota aikanaan aika paljon.

Mutta kysymykseen, niin kyllä minä varmaan Xanten ensisijaisesti perinteisestä konjakkilasista joisin. Toissijaisesti pienemmästä tulppaanilasista. Tai sit vaan lasista. Ja jos ei oo, niin pullon suustakin täysin hyvä.
 
Koirun tuloon on enää kaksi viikkoa. Huomaan itsessäni lieviä hysterian merkkejä.
Teen listaa asioista, jotka pitää huomioida, järjestellä ja ostaa.

Olen lukenut naksuttimesta. Ilmeisesti sillä ja runsailla nameilla olisi hyvä lähteä liikkeelle.

Olen raivannut ikkunan edessä olevaa tasoa, jos koira sattuisi tykkäämään uloskatsomisesta. Kissa ei ole koskaan pudottanut kukkia alas, se on akrobaatti.

Parhaimmat kengät on nostettu jo valmiiksi hattuhyllylle. Kissan ruokintapiste on siirretty lipaston päälle eli nyt se on suoraan ikonien alla - uusortodoksinen traditio on syntynyt. Nyt ei tuoksu tuohuksen mehiläisvaha vaan mirren märkäruoka.

Muutama matala jakkara ja laatikko sohvan ja sängyn viereen mahdollistamaan liikkumista. Koira on pieni ja seniori. Kissojen vaivattomat korkeushypyt siltä ei onnistu.

Teen pesämäistä turvapaikkaa pöydän alle. Koiratarhalla on kopit. Ehkä tulija haluaa ujona lymyillä suojassa. Nykyinen kissa asui ensimmäiset päivänsä pelkästään vaatehuoneessa ja hiippaili öisin hiekkalaatikolle, kunnes totesi uuden valtakuntansa hyväksi ja turvalliseksi.
 
minkähänlaista viinaa tuo xante on?

pitäisikö oikein ottaa google avuksi

se on varma, että juonut en ole, en ole gambiinaakaan mutta se on sentään tunnettu juoma
 
jaa, se on jotain litkua

en:nimittäin ole vielä ikinä maistanut mitään etes etäisesti hyvää likööriä
 

Oho. Aika rapea korotus. En edes huomannu että tammikuussa 16,9e family tilaus muuttunu unlimitediksi 22,99e/kk. Eikä voi enää kuunnella useampi. 31e/kk on jo rapea maaliskuun alusta. Tarvinnee kattella mitä muut palvelut tarjoaa.

edit bookbeat tarjoais 16,9e yks tili 100h/kk :cautious:
 
Minä oon juonu Xantea varmaan kaikista useiten drinkeissä.. kollegan kanssa tykättiin käyttää tuota aikanaan aika paljon.

Mutta kysymykseen, niin kyllä minä varmaan Xanten ensisijaisesti perinteisestä konjakkilasista joisin. Toissijaisesti pienemmästä tulppaanilasista. Tai sit vaan lasista. Ja jos ei oo, niin pullon suustakin täysin hyvä.
Menee se sitten varmaan ihan mukistakin jonka kyljessä Leopard 2A4.
 
ostin sitte kans!

koijjataankoha tässä nyt: apinaa
 
nyt muuten onkin sitten broblem! ehtoon GAYkkalappo on ostamatta ja käyttelytilillä niin raaka katevaraus että näyttä nollaa

en voi verkkokaupassa tehdä ostoksia! vai onkohan sielä visa vaihtoehtona? täytyy perehtyä:asiaan
 
qaqjgmc.png


Sakka liuonnut sapesta hyvin, vähän aikaa jatketaan vielä lääkitystä mutta se ei haittaa. Ja nyt tietää heti mikä on sitten, jos samat oireet myöhemmin palaa.
Kaikkinensa hyvä juttu! 🤗
 
Viimeksi muokattu:
en:nimittäin ole vielä ikinä maistanut mitään etes etäisesti hyvää likööriä

Minä olen: omatekoiset.

Ne on aina hyvä vaikka maistuisivat kuinka pahalta. No se punajuuriversio ehkä meni kategoriaan 'pikkuisen paha'.
 
en:nimittäin ole vielä ikinä maistanut mitään etes etäisesti hyvää likööriä
Meinasin marmattaa, että Xante ei ole likööriä vaan päärynäkonjakkia, mutta kyllä se näköjään likööriksi on laitettu Alkossa jne. Moukat.

Harvaa likööriä viittii kyllä pelkiltään juoda.. ovat niin samperin makeita.. mutta noin muuten hyviä likööreitähän olis pitkä lista, joista saa vähintäänkin hyvää cocktailia..

Tarviikin muuten kattoa kaapista, että onko mihin lie bileisiin hankittu sour apple vielä elossa.. Tuohon murskattu lime pohjalle, Xante, kyseinen omppulikööri, jäitä ja Ginger Alea, niin avot.
 
Back
Ylös Bottom