Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Perheenliikutin Vw Caddy Maxi voisi olla aiheellista päivittää kauppakassiksi, kun sen verran harvakseltaan on enää käyttöä 7-paikkaisuudelle... 5tkm/vuosi näemmä tullut ajoa, mutta mikä tilalle? Sähkösotkalla tulee sitten n. 25 tkm ajoa vuodessa. Harvoin olisi tarve ajaa molemmilla autoilla samana päivänä n. 150-250 km duunimatkat ja pääosin käyttöä tulisi päiväkotiin kuskaamisesta, kauppareissuista jne. maks. 10km ajoista per päivä. Jos nyt 5 tkm tulee vuoteen ajoa, niin saisi maksaa alle 5 k€.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kissun lääkärikäynti sujui moitteetta. Olisi voinut filmata opetusvideon siitä, kuinka eläinlääkärissä käyttäydytään.

Ihanaa, kun kaikki kissani ovat olleet näin erinomaisia potilaita. Tämähän johtuu tietysti siitä, että olen itse varsinainen kissakuiskaaja 😇 Anna minulle villiintynyt ongelmakissa, niin muutan sen suloisesti kehrääväksi palleroksi.

Valitettavasti kissun paino oli laskenut. Verikokeesta lkr soittaa huomenna. Munuaispotilaan ennuste on aina kuolema, jospa siihen kuitenkin olisi vielä vuosien eikä kuukausien aika, koska mitään oireita ei vielä ole.
Jos onkin pysyvä olotila eikä pelkkä saikku riitä, niin voiskohan @Kajsna kirjottaa työkyvyttönmyyseläkettä varten paperit?
 
Olisi voinut filmata opetusvideon siitä, kuinka eläinlääkärissä käyttäydytään.
Tuli mieleen, kun oman koiran sappirakkoa ultrattiin hiljattain; ihan vaan nostettiin selälleen tukialustalle tuosta noin vain, koira lähinnä heilutteli häntää minun ohjeistuksen jälkeen - varattiin kontrolliaika samalla ja hoitaja kirjoititti meidän varaustietoihin: "Voi ultrata hereillä, koulutettu koira." :LOL:
 
Pariisista Persejoelle. Olis hyvä biisin nimi myös 🤭

Kauheesti pelkkää asiaa tullu sitten viimevisiitin, tähän ketjuun siis. Aunarijoen tilanne hieman hämärän peitossa. Possun ovenkahvat varmasti pillutetut ainakin, I hope.

FBADA117-6AB0-455D-B193-6C4FE188E9C9.jpeg
 
Kissun lääkärikäynti sujui moitteetta. Olisi voinut filmata opetusvideon siitä, kuinka eläinlääkärissä käyttäydytään.

Ihanaa, kun kaikki kissani ovat olleet näin erinomaisia potilaita. Tämähän johtuu tietysti siitä, että olen itse varsinainen kissakuiskaaja 😇 Anna minulle villiintynyt ongelmakissa, niin muutan sen suloisesti kehrääväksi palleroksi.

Valitettavasti kissun paino oli laskenut. Verikokeesta lkr soittaa huomenna. Munuaispotilaan ennuste on aina kuolema, jospa siihen kuitenkin olisi vielä vuosien eikä kuukausien aika, koska mitään oireita ei vielä ole.
Sun pitäs mennä pitämään seekkeriä kädestä kun paha täti neulan kanssa lähestyy.
 
Vaikea löytää motivaatiota, niin tein taas vaihteeksi työkkärin ammatinvalintatestin. Top-10 ammateissa on monenlaista, mm. YrityslakiMIES & Aluksen päällikkö, merikapteeni :LOL:
...ja sitten se ammatti, jossa olen tällä hetkellä.

Pitäisikö tuota tulkita niin, että jos en innostu lukemaan lakia niin kannattaa vain pysyä valitulla tiellä, koska todennäköisesti ruoho ei ole vihreämpää (tai minulle sopivampaa) muualla? :unsure:
 
Tää työkkärin testi natsas vähän paremmin todelliseen tilanteeseen kuin se mikä lie lehden testi olikaan:

1674724026245.png


Controller-juna tais mennä vuosia sitten, vaikka laskiksen KTM-tutkinto ja informaatikoksi nyt ei ainakaan, mutta noi pari muuta on varmaan se, millä tässä osapuilleen mennäänkin.
 
Controller
informaatikoksi nyt ei ainakaan
Mitähän nuoki sitte työkseen tekee...

Tää nykymaailma ja nää hassut termit, jotka ei kerro yhtään mitään.

Heeseeker ainaki on töissään ollessaan controller, mutta niin olen kyllä itekki, vaikka vähemmän nappuloita vivuissa. Samalla olen kyllä informaatikko, ku asiakkaiden kans jutustelen.
 
Mitähän nuoki sitte työkseen tekee...

Tää nykymaailma ja nää hassut termit, jotka ei kerro yhtään mitään.

Heeseeker ainaki on töissään ollessaan controller, mutta niin olen kyllä itekki, vaikka vähemmän nappuloita vivuissa. Samalla olen kyllä informaatikko, ku asiakkaiden kans jutustelen.
Noh, itelle ihan tuttuja ammattinimikkeitä, mutta kansankielellä controller on eräänlainen ylempi taloushallinnon / laskennan ammattilainen ja informaatikko kai käytännössä useimmiten kirjastontäti. Jälkimmäiset todennäköisesti koulutukseen nähden alipalkatuin ammattikunta heti lastentarhanopettajien jälkeen.
 
1674725764614.png


Teimpä itekki.

Matemaatikko, miksei? hyvin voisin olla.
Controllerina oon työskennellytkin muutaman vuoden. Insinöörin koulutuksella vaikka ktm ekonomi vaatimuksena. Mutta ollut oikeassa paikassa oikeeseen aikaan. Vastasin puolen miljardin euron talousasioista.

Jos joku näistä pitäis valita niin apteekin omistaja olis mun juttu. En lähde opiskelemaan siihen. Hö.
 
Mitähän nuoki sitte työkseen tekee...

Tää nykymaailma ja nää hassut termit, jotka ei kerro yhtään mitään.

Heeseeker ainaki on töissään ollessaan controller, mutta niin olen kyllä itekki, vaikka vähemmän nappuloita vivuissa. Samalla olen kyllä informaatikko, ku asiakkaiden kans jutustelen.
Ei vaan operator.

Siis på engelska.

Tosin tiedän jo päivän josta eteenpäin wapaaherra.
 
nosturin kuski vois olla oikeasti mielenkiintoinen, mutta: en ikinä uskaltaisi kiivetä sinne, saatika tulla alas! eli ei käy


crane.jpg
 
Jos palkkaus olisi kohdillaan, niin voisin kyl aivan hyvin olla automaalari/peltiseppä. Metsätalousinssin koulutukseen oisin itseasiassa muutama vuosi sitten tarttunut, jos koulutus olisi järjestynyt järjellisen välimatkan päästä.

Ehkä tässä pitäisi taas tehdä uusi täyskäännös uralla ja lähtä amikseen hakemaan metallialan koulutus ja samalla opetella maalaus hommat. Vois kuvitella et ainakaan stressi ei noissa hommissa liiaksi vaivaa.


Näyttökuva 2023-01-26 124714.jpg
 
Työ ootte kaikki vastannu hymynaamaa niihin "teen mielellään asioita käsilläni" kohtiin. Näillä mun juopon käsillä voi mitään tehdä, niin ei tarvii asentaa tai seppäillä.

muoks. ja siis vakavammin, niin kyllä nuo omat seuraa ihan oikeista, muistakin syistä.
 
Back
Ylös Bottom