Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
En koskaan ole jaksanut sellasta "Hei kaikki kuunnelkaa tässä välissä minä soitan nyt miljoona nuottia sekunnissa, mitkä ei tuo kappaleeseen oikeastaan yhtään mitään"

Enkä nyt siis viitannut tuohon Megadethiin, sekin hyvä. Vaan noin yleisesti, suuri osa sooloista ihan turhaa täytemateriaalia.

Paradise Lostin Mackintosh osaa sooloilla niin, että se oikeasti kuulostaa osalta kappaletta, eikä vain irralliselta vingutukselta.
Ite kitaristina suhtautuu sooloihin vähän ehkä toisella tavalla ja puhdas tekninen virtuositeettikin on tiettyyn pisteeseen saakka ihan kiinnostavaa, mutta siis kyllä parhaat soolot on sävellettyjä ja semmoisia, jotka palvelee myös biisiä.

Ja lienee aika turvallista sanoa, että maailmassa on (paljon) enemmän teknisesti päteviä kitaristeja kuin hyviä säveltäjiä tai kellä on oikeasti hyvä melodiantaju.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite käytän PayPalia ja vastaavia aina kun mahdollista. Ennemmin annan luottokortin tiedot yhdelle korpolle, kuin kaikille pikkukioskeille. Joskus toki pakko, mutta kuitenkin.

E. Tai ite asiassa shady paikoissa joskus myös "ladattava/virtuaali luottokortti"
 
Toi on kyllä kova. Tornado of Souls on silti se mikä tirauttaa multa kyyneleen ja touhutipan samalla kertaa, mitä Martyn sooloihin tulee
Joo, niin se taitaa olla aika monella :)

Ja hieno vetohan tuo Tornadon soolokin on, mutta itelle toi Killing Road on kyllä Martyn ykkössoolo.
 
Kitaroista puheenollen, onko kukaan muu vielä kokeillut ToneX:ää?

Ommeinaan sitte loistava keksintö. Ilmaisversiollakin saa latailla käyttöönsä, olikohan se 10 vai 20, presettiä.

Siis ihmiset voi omat vahvarit ja kaapit ja pedaalit kopioida tuolla, ja jakaa muille. On mesat marshallit bognerit jne. Kaikki mitä ihmiset vaan on kerenny tekemään.

Omasta mielestä voittaa Amplituben helposti. Se kuulosti aina ihan paskalta itselle. En tiedä mikä siinä tökki, mutta en tykännyt.
 
Kitaroista puheenollen, onko kukaan muu vielä kokeillut ToneX:ää?

Ommeinaan sitte loistava keksintö. Ilmaisversiollakin saa latailla käyttöönsä, olikohan se 10 vai 20, presettiä.

Siis ihmiset voi omat vahvarit ja kaapit ja pedaalit kopioida tuolla, ja jakaa muille. On mesat marshallit bognerit jne. Kaikki mitä ihmiset vaan on kerenny tekemään.

Omasta mielestä voittaa Amplituben helposti. Se kuulosti aina ihan paskalta itselle. En tiedä mikä siinä tökki, mutta en tykännyt.
Ei oo tuttu. Mulla on Neuralin Quad Cortex ja samalla tavalla oon lataillu jengin tekemiä IR:iä. Mm. jonkun tekemä Matchlessin DC30-mallinnus varsin makea. Ite styrkkarin ostaminen kävis vähän lompakolle :D

Joku IK Multimedian äänikortti mulla oli hetken aikaa testissä, mutta ei oo oikein mahista kautta mielenkiintoa rakentaa setuppia niin, että tarvis konetta aina auki, kun haluaa soittaa, niin päädyin tohon Quad Cortexiin.

Saatan kyllä hakea jonkun halvan Focusriten, että pääsis testaan vähän laajemmin eri plugareita ja myös niitä Neuralin softapohjaisia.
 
Ei oo tuttu. Mulla on Neuralin Quad Cortex ja samalla tavalla oon lataillu jengin tekemiä IR:iä. Mm. jonkun tekemä Matchlessin DC30-mallinnus varsin makea. Ite styrkkarin ostaminen kävis vähän lompakolle :D

Joku IK Multimedian äänikortti mulla oli hetken aikaa testissä, mutta ei oo oikein mahista kautta mielenkiintoa rakentaa setuppia niin, että tarvis konetta aina auki, kun haluaa soittaa, niin päädyin tohon Quad Cortexiin.

Saatan kyllä hakea jonkun halvan Focusriten, että pääsis testaan vähän laajemmin eri plugareita ja myös niitä Neuralin softapohjaisia.
Joo tietokonehan siinä pitää aina olla auki, että jos ei siitä tykkää....Quad varmasti loistava.

Mutta itsellä loppui se "The äänen" metsästys kuin seinään, kun tämän löysin. Tai toki niitä presettejä aina vähän pakko selailla :LOL:

Kyse ei ole siis vain IR:stä. Sillä voi mallintaa koko overdrive/vahvistin/kaappi ketjun yhdeksi presetiksi, tai vaikka pelkän pedaalin.

Sitten kun sitä presettiä käyttää, voi sammuttaa kaapin, ja käyttää jotain IR:ää.

Ja vahvarin nuppeja voi säätää, vaikka presetti on jo tehty. Eli gain, EQ, noisegate...Reverb löytyy myös.

Mutta muita efektejä ei ohjelmassa voi käyttää, ne täytyy sitten viritellä erikseen jos tarvii. Useinhan ne muutenkin laitetaan äänityksen jälkeen vasta raidan efektiketjuun tai sendiin...
 
Ja mä kun olin tyytyväinen mun Boss Katanaan...

Meneekö pojilla (tai muunsukupuolisoletetuilla) Racer-X:n Technical Difficulties? Olen hakannut sitä nyt pari päivää, rupeaa tulemaan perheenjäsenillä korvista tuo jatkuvalla loopilla pyörivä treeni vaikka soittelenkin ilman vahvistinta.
 
Kyse ei ole siis vain IR:stä. Sillä voi mallintaa koko overdrive/vahvistin/kaappi ketjun yhdeksi presetiksi, tai vaikka pelkän pedaalin.
Joo, periaatteessa kai ihan samaa kamaa, mitä jengi tuolla Quad Cortexilla tekee. Mulla kun ei oo ainuttakaan vahvaria tai pedaalia täällä, niin en oo päässy testaan tota mallinnusta, mutta jos olis, niin käsittääkseni voisin säätää ketjun vahvareineen millaiseksi haluan ja sen jälkeen mallintaa sen Quad Cortexiin valmiiksi "Neural Captureksi", jolla on gainit sun muut säädettävissä. Ja noiden Neural Captureiden kylkeen voi taas liittää uusia laitteita miten on tarvetta.

En minäkään oo mitään semmosta "the soundin" metästystä jaksanut tehdä, se on loppumaton suo, mutta hauska tuon kanssa on välistä puljata ja tehdä jotain tiettyyn juttuun / fiilikseen sopivaa soundia. Perus rytmi- ja liidisoundit on aika hyvä nakuteltuna jo noille muutamalle eri kitaralle erikseen.

P.S en muista kommentoinko tälle palstalle, mutta yks kitarakin (semi-hollow) tuli nappastua Kitarapajalta kesken palaverin eilen :D Katotaan millainen on ja jääkö pitoon.
 
Nyt vasta kuuntelin ekan kerran, mutta mitä helvettiä. Cradle of filth vissiin saanu inspiraatiota yhteen kappaleeseen, minkä nimeä en tietenkään nyt muista.
Ja sitten kun ajattelee, että "no nythän se sujuu hienosti", voi aina latistaa itsensä katsomalla miten helpon näköisesti Paul Gilbert tuon vetää

En oo jaksanu koskaan ruveta opettelemaan. Varmaan ottais aikaa.

Racer X:n Snakebitessä on yks makeamman pään kaahaussooloista.
Pitääpä tutustua, kiitti vinkistä! Yleensä pysyn kaukana noista sooloista koska ne aina latistaa mut. Olen enemmän riffimiehiä koska ÄO on muropaketin tasolla, ja muistiin mahtuu vain tietty määrä nuotteja.
 
Nyt meni sitten kesäkuunkin kurssipohjat salkussa oikein kunnolla puhki. On tämä yhtä saatanan vitun perkelettä. Loppu kait tässä on käsillä. Toivottavasti menee kaikki niin loppuu turha kitinä.
 
Nyt meni sitten kesäkuunkin kurssipohjat salkussa oikein kunnolla puhki. On tämä yhtä saatanan vitun perkelettä. Loppu kait tässä on käsillä. Toivottavasti menee kaikki niin loppuu turha kitinä.
Ulkoista salkun hoito taloudessasi asuvalle ulko- ja talouspoliittiselle sekä numerotieteiden neuvonantajallesi. Loppuu stressi ja varallisuus karttuu. :LOL:
 
Ulkoista salkun hoito taloudessasi asuvalle ulko- ja talouspoliittiselle sekä numerotieteiden neuvonantajallesi. Loppuu stressi ja varallisuus karttuu. :LOL:
Kumman stressi ja kumman varallisuus, hehe? Täytyy kyllä sanoa, että tuskin tuo ajatusten Tonava suoriutuisi tehtävästä yhtään sen huonommin kuin Nordeakaan ja nyt minä vielä maksan heille siitä, että he häviävät minun rahat. Voisihan ne hävitä itse ihan ilmaiseksikin niin tulisi halvemmaksi.
 
Nyt meni sitten kesäkuunkin kurssipohjat salkussa oikein kunnolla puhki. On tämä yhtä saatanan vitun perkelettä. Loppu kait tässä on käsillä. Toivottavasti menee kaikki niin loppuu turha kitinä.
Mitä niitä kursseja tuijottelemaan, jos ei ole pelisalkku kyseessä. Ennemmin seuraa yritysten edesottamuksia, niin voi ostaa lisää tai myydä pois, mikäli toiminta ei enää miellytä.
 
Mitä niitä kursseja tuijottelemaan, jos ei ole pelisalkku kyseessä. Ennemmin seuraa yritysten edesottamuksia, niin voi ostaa lisää tai myydä pois, mikäli toiminta ei enää miellytä.
Katoppakö olen ulkoistanut kaiken tuon Nordealle, koska itsellä ei ole kompetenssia eikä oikein aikaakaan. Jäljelle jää vaan käppyröiden tuijottelu ja niistä stressaaminen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom