Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Missä pellossa, mikä puun oksalla, tonnikala kasvaa, vai miten muuten se on tulkittavissa kasvikseksi?
Ei Sylverö ole koskaan sanonut olevansa vegaani. Se on ihan eri asia kuin kasvisruokaa ruokavaliossaan painottava. "Kasvissyöjä" voi sallia itselleen myös eläinkunnan tuotteita, esim:
Hän syö välillä myös kalaa.

Minäkin voisin määritellä itseni kasvissyöjäksi. Tarkemmin oma kasvisruokavalion muoto voisi olla lakto-ovo-pesco, jos itse teen ruokavalinnat. Olen sillä tavalla joustava, että syön kyllä mitä eteen laitetaan, esim. vanhempieni luona. Lisäksi syön mielelläni riistaa.
-Mutta esim. juuri ilmoitin työpaikan tulevaan illalliseen liittyen, että minulle pääruoaksi kalaa (tarjolla olleen pihvin sijaan).

Ja ei, kenenkään ei tarvitse tietää noista kasvissyönnin eri muodoista yhtään mitään tai ymmärtää mitä nuo eri termit tarkoittavat - jos vain jokainen voisi syödä juuri mitä haluaa ilman, että muut vahtivat toisen ruokavaliota sivusta. :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo. On vaan niin paljon helpompaa sanoa, että on kasvisruokailija kuin lakto-ovo-pesco.

Jos sanon, etten syö lihaa, niin sitä seuraava kysymys on yleensä: syötkö kanaa 🤷‍♀️
 
20220921_061742.jpg


Kommee aamu oli. Pakkasta. Teeret tappelivat villeinä.
 
Kysy sairaanhoitaja (viehättävä nainen) että harrastatko jotakin. Vastasin joo maga ja potkunyrkkeily. Sano että kun hyppäsin toimenpidepöydälle, näki heti että nyt on kiree ja jäntevä kundi! 😅 kuulemma hyvä kondis. Ei mikään roinaava möykky 😅

Tuli hyvä mieli. Tuon vuoksi juuri harrastamma ja tarkoitus nimenomaan olla kireä ja jäntevä. Ei lihaksikas möykky.
 
8°C ja pilvipoutaa. Todella hieno ulkoilusää. Tuli sauvakävelyä 1,5 tuntia. Loppupäivä palauttavaa sohvailua.

Metsäluonnosta puuttuvat nyt ne kaikki verenhimoiset öttiäiset, jotka piinaavat kulkijaa kesällä. Erinomaista.
 
Maastossa kärpsiä jonkun verran, ilmestyivät tänä vuonna harvinaisen myöhään.

Lupia tälle syksylle 2+2+6.
 
Possulle uudet talvilenkkarit.

Melkoset sirkkelinterät, eteen 225/xx ja taakse 255/xx. Heikosti on tarjolla nastaa siinä 285-295 leveydessä.
 
Masterchef on kyllä parasta, kun itsellä on samaan aikaan jotain hyvää syötävää. 😋
 
Possulle uudet talvilenkkarit.

Melkoset sirkkelinterät, eteen 225/xx ja taakse 255/xx. Heikosti on tarjolla nastaa siinä 285-295 leveydessä.
Paremmin pitoa talvella kapeammilla onkin (jos on talvi). Samat leveydet itellä nastoissa. Muistelisin, että ennen mulla oli 275 takana Hakka 8 (ehkä) ja siitä saattoi olla 285 vaihtoehtona (toinen ehkä)
 
Hyviä mömmöjä ne piikitti mun pakaroihin. Ei satu yhtään.

Jotain nappeja sai himaankin, ehkä se iloksi muuttuu.
 
Paremmin pitoa talvella kapeammilla onkin (jos on talvi). Samat leveydet itellä nastoissa. Muistelisin, että ennen mulla oli 275 takana Hakka 8 (ehkä) ja siitä saattoi olla 285 vaihtoehtona (toinen ehkä)
Onhan toki, mutta on ne vähän härön näköset. Edelliset oli hakka 8, niitä tehtiin vielä 285 leveenä, mutta eijenää. e: kitkaa olis saanu nätimmässä koossa, mutta on kitkat aina ollu vaan niin hirveät ajettavat että ei vaan pysty
 
Masterchef on kyllä parasta, kun itsellä on samaan aikaan jotain hyvää syötävää. 😋
Mieluummin Youtubesta Beard meets food. Annokset houkuttelevampia :D

Vakavammin, niin kyllähän ruokaohjelmat ja syöminen on (valitettavankin) toimiva yhtälö.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom