Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sen verran lähtenyt läskiä, että perseen pyyhkiminen on taas helppoa. Ei tarvitse vääntää lonkkaa kieroon, että ylettyy.

Sai taas lisätä kilsan lenkin pituuteen eikä ollut edes hirmu kuollut maalissa.
 
Mites muute sähkön laita? Ekonomisti mielestäni ihan aiheellisesti telkkarissa nosti esille, että veron laskeminen tilanteessa, jossa ongelma on saatavuus, ei ole hyvä asia koska lisää kysyntää. Lisäksi kaikki halvallakin hinnalla sähköä saavat saa saman alen.
Ei pitäis veroa laskea koska voisi lisätä kysyntää, voipi sitten tulla pula.

Pitäisi kompensoida jotenkin kaikista köyhimmille, samoin sapuskan kallistuminen.

T:Kyläkommari
 
Pakollinen kissimeemi:

299952664_1745902259119149_4030595559215380488_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mites muute sähkön laita? Ekonomisti mielestäni ihan aiheellisesti telkkarissa nosti esille, että veron laskeminen tilanteessa, jossa ongelma on saatavuus, ei ole hyvä asia koska lisää kysyntää. Lisäksi kaikki halvallakin hinnalla sähköä saavat saa saman alen.

Onhan tuossa pointti toki. Sähköä ei juuri varastoida, parempi että käytetään vaan edukkaammin niin kustannukset laskee ja köyhät ei köyhdy enempää ja rikkaiden rikastuminen ei häiriinny. Tärkeintähän olis toki että saadaan olkiluoto tulille. Mikäs sen voisi estää.. vihervashallituksen regulaatio millä kapuloita uusiutuvan puolesta rattaisiin? 😬
Polttoaineissakin olen kyllä samaa mieltä, nehän aiheuttaa paljon kustannusinflaatiota tässä etäisyyksien maassa ihan läpi kaiken aktiviteetin. Eiköhän öljyä kuitenkin saa ja jos ja kun se kallistuu, niin eipä se Suomen säästäminen tai säästämättä jättäminen maailmanmarkkinahintaan tai saatavuuten vaikuta.
Muutkin EU:ssa tukevat energiaa ja kotitalouksiakin suoraan, ei jäädä pois millään suomalaiset viimeisenä politiikalla. #tuppurainen
 
Onko tässä se normi suomalainen juttu, kun ollaan valmiita maksamaan satanen siitä ettei naapuri saa viittä kymppiä? Vähän sama kuin oli se, että ei voisi polttoaineen hintaa laskea, koska rikaskin siitä hyötyisi.
Ehkäpä varmaan enemmänkin se, että tässä valtiontalouden tilanteessa mieluiten kohdistaisi tuet niille jotka sitä tarvitsevat. En kyllä tiedä minkämoinen summa esim jo nyt edullista sähköä ostavien veroaleen menisi ja ainahan näissä jotkut muutkin hyötyy kuin ne joille tuki on tarkoitettu.

Tärkeintähän olis toki että saadaan olkiluoto tulille.
No sepä se. Hiilipäästötöntä sähköä jota on osattu tehdä vuosikymmeniä.
 
Onko siinä saanut yhtään kaljaa ottaa tai munkkia syödä. Tekisi varmaan hyvää itsellekin tuollainen.
Oon mä muutaman kerran munkkeja nauttinut, niin kalorillisia kuin kalorittomia. Kaljaa en, paitsi kerran firman kesäjuhlissa. Oon elänyt aikalailla tällaista bodymunkin elämää ja pakko sanoa et olen kyllä nauttinut.
 
Offarilaisethan ei tuota harrasta. Siis viinanjuontia. Sniffarikin kaataa vain muutaman karhun saunan jälkeen. Vokot ottaa #lääkkeeksi#ajankuluksi. Itse myös lääkkeeksi pari.. olutta saunan jälkeen. TJJ janoon helteellä riippumatossa.
e. Max ja Irma saattavat joskus ajautua viinan pariin, humalaan ja jopa krapulatilaan.
Ei viinaa. Kaljaa ja viiniä onely.
 
Ei pitäis veroa laskea koska voisi lisätä kysyntää, voipi sitten tulla pula.

Pitäisi kompensoida jotenkin kaikista köyhimmille, samoin sapuskan kallistuminen.

T:Kyläkommari
Tähän on simppeli ratkaisu, kehitetään tuloveron prgressiivisuutta.

3000 netto kuukaudessa raja. Kukaan ei oikeasti elämiseen sen enempää tarvi.

Jos tienaat bruttona alle sen, tuleveroprosentti nolla. Jos tienaat yli, kaikki ylimenevä veroihin.
 
Oikeastaan ihan hyvä.
Mitä hyvää siinä on, ettei Väyrynen vieläkään älyä ite heittää helevettiin tuota vouhkaamistaan?

Tää meidän vaalitapa on ihan perseestä, ku pääkaupunkiseudulla turhilla julkkiksilla ja maakunnissa vanhoilla jäärillä puolueet kerää ääniä listoilleen.

Pitäs uudistaa niin, että äänet menee ehdokkaille, ei puolueille. Varsinki, ku nykyäänestäjistä suurin osa (oma perstuntuma, mitä aina vaalien alla työporukan ym kans jutellu) ei ees tajua äänestäessään...
 
@Heatseeker @Joxuz ja oliko muitaki?

Näyttää ihan romukaupaksi menevän pohjoisessa.

Pitkä rivi tekaa, ilman teloja, telapyörätki riisuttu talteen. Muutama jätetty että voi työnnellä asfaltilla riviin.

Sitte erikseen telaromua.

Ei ollu kalareissuille kelluvaa maantie- ja majoittumiskelpoista kulkinetta tarjolla näemmä.

 
Tähän on simppeli ratkaisu, kehitetään tuloveron prgressiivisuutta.

3000 netto kuukaudessa raja. Kukaan ei oikeasti elämiseen sen enempää tarvi.

Jos tienaat bruttona alle sen, tuleveroprosentti nolla. Jos tienaat yli, kaikki ylimenevä veroihin.
Eikö me ny saatais kommarityyliin rajaa alemmaksi? Jäisi enemmän jakovaraa:unsure:
 
Ehkäpä varmaan enemmänkin se, että tässä valtiontalouden tilanteessa mieluiten kohdistaisi tuet niille jotka sitä tarvitsevat. En kyllä tiedä minkämoinen summa esim jo nyt edullista sähköä ostavien veroaleen menisi ja ainahan näissä jotkut muutkin hyötyy kuin ne joille tuki on tarkoitettu.
En minä sitä vastaan sinänsä ole, mutta mihin kohtaan se raja laitetaan, että kuka on niin köyhä että saisi tukea? Toimeentulotuen saajat? Alle 1500€/kk ansaitsevat? Joku muu?
Eikös vappusataspuolueella ollut joku säätö missä alle 1400€/kk ansaitsevat eläkeläiset olisivat saaneet +100€. Olisi voinut vituttaa sitä jonka eläke olisi vaikka 1405€/kk. Eli siinä mielessä tasa-alennus on se reiluin, koska kukaan ei tule kairatuksi suoleen vain sen takia, että ansaitsee muutaman euron "liikaa". Tai ehkäpä liukuva tuki? Jossa joku tuloraja (esim. tuo 1500€/kk), jossa saisi vaikka 50€/kk tukea siihen asti, että tulot ovat 1450€. Sen yli menevät tulot laskisivat tukea euro per euro eli 1499€ ansaitseva saisi 1€ tuen ja 1500€ ansaitseva 0€.
Henkilökohtaisesti ei sinänsä koske minua, koska en kuluta kerrostalokaksiossa kuin jonkun 150 kWh/kk eli ihan sama onko se hinta 5c/10c/20c/30c/1€/kWh.
 
En minä sitä vastaan sinänsä ole, mutta mihin kohtaan se raja laitetaan, että kuka on niin köyhä että saisi tukea? Toimeentulotuen saajat? Alle 1500€/kk ansaitsevat? Joku muu?
Eikös vappusataspuolueella ollut joku säätö missä alle 1400€/kk ansaitsevat eläkeläiset olisivat saaneet +100€. Olisi voinut vituttaa sitä jonka eläke olisi vaikka 1405€/kk. Eli siinä mielessä tasa-alennus on se reiluin, koska kukaan ei tule kairatuksi suoleen vain sen takia, että ansaitsee muutaman euron "liikaa". Tai ehkäpä liukuva tuki? Jossa joku tuloraja (esim. tuo 1500€/kk), jossa saisi vaikka 50€/kk tukea siihen asti, että tulot ovat 1450€. Sen yli menevät tulot laskisivat tukea euro per euro eli 1499€ ansaitseva saisi 1€ tuen ja 1500€ ansaitseva 0€.
Henkilökohtaisesti ei sinänsä koske minua, koska en kuluta kerrostalokaksiossa kuin jonkun 150 kWh/kk eli ihan sama onko se hinta 5c/10c/20c/30c/1€/kWh.
Ei mulla vastauksia näihin ongelmiin ole, kyllähän se tolkuttoman vaikea olis todentaa kenelle se sähkö ensinnäkin maksaa mitäkin ja sitten lähteä sitä suhteuttamaan tuloihin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom