Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Syksy on niin tuttu ja turvallinen. Nautin siitä kyllä mutta samalla syksy voi tarkoittaa myös valtavaa henkistä ponnistelua.

Siihen liittyy oman mielen melankolisuuden tuttuus ja lämpimään kotiin sulkeutumisen turvallisuus.
Onhan siinä kaikki ihanat asiat; lämpimät vaatteet, pimenevät illat, mausteiset ruuat, suklaa... Silti syksy tuntui ennen siltä, että pitää kovasti fokusoida johonkin, ettei vajoa mielen synkkyyteen.

Opinkin nauttimaan syksystä vasta, kun minulle tuli ensimmäinen oma koira: Sen kanssa oli ihanaa kävellä sateessa tai sateen jälkeen, tai ensimmäisten pakkasöiden jälkeen kirpeässä ilmassa. 🤎 Koiran kanssa elämä on niin paljon valoisampaa ja sen kanssa puuhastelu piristää mieltä aina.

QVZ1UHC.png

Lähes vuosi sitten kun jouduin yllättäen luopumaan toisesta koirasta koin, että minulle tuli ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen syksy. Siis sellainen todella raskas lamaantuminen ja henkinen vajoaminen, joka diagnosoidaan masennukseksi.

Olihan minulla silloinkin tämä nykyinen koira mutta toisen menettäminen tuli niin yllättäen, että se heitti raiteiltaan.
Ja onneksi oli tämä nykyinen koira, olisin varmasti ollut vielä synkemmissä vesissä ilman sitä.

fqX9kfx.png

Ainut asia mikä vähän lohdutti, oli että ratkaisu oli koiran kannalta paras.

erJWVpB.png

Minä meinasin lomailla vielä pari viikkoa nyt syksyllä.

Ja kai kouluajoista on periytynyt jotain semmoista, että syksy on aina vähän niin kuin uuden alku olkoonkin, että samaa oravanpyörää tää näin aikuisiällä on.

Mutta rutiinit hyvästä. Kello kun lyö 12, niin safkalle.

Lomia ois viikko käyttämättä. Pitänee varmaan säästellä syssyyn tai joulun tienoille.

Itse odotellut kesäkuusta asti, että alkais uudet kouluhommat. Meinasin jo kesällä tehdä joitakin kesäkursseja, mutta totesin, että ehkä voisi vain hyvä olla (eli tehdä vain töitä). Keväällä kun alkoi hieman tuntua, että olisi hyvä vähennellä.

Syksy ja ekat pakkasaamut on erittäin jeba. Mainiot säät poljeskella pyörällä mettässä, ei itikoita ja näkee eteensä, kun alkaa olla ruoho kupsahtanut ja lehdet tippunut.

Lähes vuosi sitten kun jouduin yllättäen luopumaan toisesta koirasta koin, että minulle tuli ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen syksy. Siis sellainen todella raskas lamaantuminen ja henkinen vajoaminen, joka diagnosoidaan masennukseksi.

Minulta on kaksi kissaa eläinlääkäri piikittänyt pois, kun olen niitä samalla silitellyt. Se on kyllä musertava hetki ja vieläkin itkettää, kun tapahtumat muistuvat mieleen 😭 Nämä tapahtuivat peräkkäisinä syksyinä 2020 ja 2021. Nyt olen kertonut tuolle olemassaolevalle kisulle, että tänä vuonna ei sitten sairastuta kuolettavasti!!!
Jotain rajaa minunkin kestävyydellä.

Syksy on niin tuttu ja turvallinen. Nautin siitä kyllä mutta samalla syksy voi tarkoittaa myös valtavaa henkistä ponnistelua.

Siihen liittyy oman mielen melankolisuuden tuttuus ja lämpimään kotiin sulkeutumisen turvallisuus.
Onhan siinä kaikki ihanat asiat; lämpimät vaatteet, pimenevät illat, mausteiset ruuat, suklaa... Silti syksy tuntui ennen siltä, että pitää kovasti fokusoida johonkin, ettei vajoa mielen synkkyyteen.
Tää on jännä. Mä herään yleensä syksyisin ihan eri tavalla eloon. Mitä pimeämpää, sen parempi.
Kevät taas on ihan kamalaa aikaa, kun se lisääntyvä valon määrä alkaa vaan ahdistamaan. Oon ihan kuolemanväsynyt keväisin eikä mikään oikein tunnu menevän kunnolla.

Kesähän on ihan kiva, mutta ilppihän tuota tarttis olla ja pitää kattoa, että ens kesänä onkin, kun rupeaa oleen säännön mukaisesti näitä 30 asteen hellejaksoja, joina ei pysty muuten nukkuun kunnolla.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Minulla Kindle, joka hyvä laite. Lataan mieltä kiihottavia kirjoja Amazonin loputtomasta valikoimasta. Viimeksi lukenu maailmanlopusta, Jeesuksesta ja tarkka-ammunnasta. Vahva suositus.

Syksy on hyvä. Odotan kovasti. Latasin pakkiksen ohjeilla kiväärin kuulaa odottamaan metson kiimassa sykkivää vitaalialuetta. Kiväärin nallit on maailmasta loppu, joten lisää ei pysty lataamaan eikä radalla paukuttelemaan. Sota on kauhea ja paha asia, joten tämä murhe pieni.

Vaimo on reissussa, joten vietän villiä yh-lomaa. Valvon yöt itkua kuunnellen ja juoksen päivät ympyrää toinen käsi kakassa ja toinen piltissä. Täytyy olla tarkkana kumpaa nuolee, vaikka käytännössä samaa tavaraa. Teoreettista inhimillisyyttä tykkään kuitenkin vaalia, joten kakansyöntiä pidän virheenä.

Pyydystin muksujen kanssa hauen ja valmistin siitä mureketta odottamaan vaimon paluuta. Myös omatekemää piimää on hanassa valmiina. Havittelen tulevaisuudelta Marttaliiton prospectiksi pääsyä.

Olipa kesä taikka syksy niin elämä tapahtuu juuri nyt. Pysykää hereillä ystävät! 🤗

Ja kai kouluajoista on periytynyt jotain semmoista, että syksy on aina vähän niin kuin uuden alku olkoonkin, että samaa oravanpyörää tää näin aikuisiällä on.
Minulla on kyllä samaa, vaikkakin selvästi kaipaan jotain uutta. Nimittäin nyt - taas - mietin, että mitä sitä haluaisi seuraavaksi tehdä.

Vaihtoehdotkin ovat aivan samat kuin vuosi sitten, joko opiskella koirahierojaksi tai kokeilla josko fysioterapian opiskelu kiinnostaisi. Kumpaakin voisi harrastusluontoisesti opiskella vuoden ja ihmetellä sitten kiinnostaako asian parissa jatkaa.
En vielä tiedä annanko tämän nyt vain mennä ohi (kuten viime vuonna) vai ottaisiko uuden projektin tähän sivuun. Jotain uutta kyllä tunnistan kaipaavani.

Koiran kanssa elämä on niin paljon valoisampaa ja sen kanssa puuhastelu piristää mieltä aina.
Muuten, ei vain "musta tuntuu" vaan;

gagHyuW.png

Suositut

Back
Ylös Bottom