Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Jos maailma olisi täydellinen, niin erilaisia terapiakoiria (ja muita eläimiä) olisi hurjasti nykytilannetta enemmän. Säästäisi kustannuksissa ja toisi hyvinvointia paljon tehokkaammin kuin muut keinot. Toivottavasti Green Care-toiminta laajenee.

Itsekin olen ajatellut koiraa, jos jätän ainakin säännöllisen työelämän taakseni. Parantaisi taatusti elämänlaatua ja aktivoisi ulkoilua. Nyt vain puuttuu tarvittavat rahat - ja ehkä tuolla kissallakin olisi oma eriävä mielipiteensä.

Jos maailma olisi täydellinen, niin erilaisia terapiakoiria (ja muita eläimiä) olisi hurjasti nykytilannetta enemmän. Säästäisi kustannuksissa ja toisi hyvinvointia paljon tehokkaammin kuin muut keinot. Toivottavasti Green Care-toiminta laajenee.

Itsekin olen ajatellut koiraa, jos jätän ainakin säännöllisen työelämän taakseni. Parantaisi taatusti elämänlaatua ja aktivoisi ulkoilua. Nyt vain puuttuu tarvittavat rahat - ja ehkä tuolla kissallakin olisi oma eriävä mielipiteensä.
Kissa tottuu hyvin äkkiä koiraan ja ei mee kauaa niin parhaat kaverit

Jääkaappi tulvii. Tästä reiästä tulee vettä. Onko joku säiliö täynnä. Missä se on. Miten se tyhjennetään. Miksi minulla ei ole miestä.

Tämä on MIESTENTYÖTÄ.

20220728_162238.jpg

Jääkaappi tulvii. Tästä reiästä tulee vettä. Onko joku säiliö täynnä. Missä se on. Miten se tyhjennetään. Miksi minulla ei ole miestä.

Tämä on MIESTENTYÖTÄ.

katso liitettä 242620
Reikä menee jonnekin kaapin taakke pieneen "altaaseen", mistä sulamisvedet haihtuu omia aikojaan poies. Nyt lienee reikä tukossa, joten ne sulamisvedet ei pääse sinne minne pitäs ja valuu pitkin kuappia. Hoonaa reikää jollain, mikä sinne mahtuu.

^ Siellä on rööri tukossa. Rassauksen tarve.

No - tiedän tunteen 🙄

Reikä menee jonnekin kaapin taakke pieneen "altaaseen", mistä sulamisvedet haihtuu omia aikojaan poies. Nyt lienee reikä tukossa, joten ne sulamisvedet ei pääse sinne minne pitäs ja valuu pitkin kuappia. Hoonaa reikää jollain, mikä sinne mahtuu.

Ok. Tuo onnistuu. Pelkäsin jo, että jääkaappi täytyy keplotella pois paikoiltaan ja jotenkin isosti operoida.

Muutenkin täytyy sukeltaa jääkaappiin. Se nimittäin haisee aivan kylmäkirurgian asiakkaalta. Epäilen, että jonnekin on tippunut ja unhoittunut kissalle tarkoitettua broileria. Minun ruokani ei edes pilaantuneena tuota samanlaista onnellisiin työpäiviin muistot vievää tuoksahdusta.

Ok. Tuo onnistuu. Pelkäsin jo, että jääkaappi täytyy keplotella pois paikoiltaan ja jotenkin isosti operoida.

Muutenkin täytyy sukeltaa jääkaappiin. Se nimittäin haisee aivan kylmäkirurgian asiakkaalta. Epäilen, että jonnekin on tippunut ja unhoittunut kissalle tarkoitettua broileria. Minun ruokani ei edes pilaantuneena tuota samanlaista onnellisiin työpäiviin muistot vievää tuoksahdusta.
Se hajunlähde voi olla valunu tuonne putkeen ja haisee siellä kaapin takana, jolloin se kaappi täytyy vetää ulos ja putsata sieltä takaa.

Nimim. joskus haisi ja sitä hajunlähdettä etsittiin hieman.. (lihakimpale sulatettiin jääkaapissa, vakuumipussi ei ollu ehjä, lihan sulamismehuja valui putkeen ja alkoi pikkuhiljaa haista siellä takana)

Koira ja kissa mahtuvat samaan kotiin vallan mainiosti varsinkin, jos kissa oli ensin. -Ja jos koiralla on myöhemmin kokoa, niin on jopa huvittavaa seurata miten kissa komentaa ja jopa kiusaa sitä, koska sehän on opettanut koiraa tavoille jo pentuajoista lähtien.

Minun edesmennyt kissani leikki ensimmäisen koirani kanssa niin, että antoi tulla lähelle ja mätki pehmeillä tassuilla kuonoa. Koira siis heilutti häntää ja tökki nenällä, kissa taputteli nenälle. Sitten yhtäkkiä kun kissa sai (kissoille tyypilliseen tapaan) tarpeekseensa, tulikin kynsistä.

Ja koira tietysti vinkaisi, kissa sähisi ja minä ryntäsin paikalle, kissalle; Mitä SINÄ teit? 😅
Pari kuvaakin leikistä sain.

SsbUoow.png

Vaikka huono ikivanha kuva kaivettu FB:n syövereistä, niin kissan ilmeestä näkee että ENÄÄ EI LEIKITYTÄ.

LZu864f.png

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Eikö tuo reiässä oleva väline oli juuri sitä hoonausta varten? Siis tuo muovihärpäke jossa lenkki päässä.

Minun kissani oli ennen luokseni muuttamista sijaiskodissa, jossa kyllä oli useampikin koira. Käsittääkseni elivät rinnakkaiseloa, jossa mahduttiin samaan huoneeseen mutta ei kovin huomioitu puolin eikä toisin. Tiedä sitten nyt, kun kissalla on oma vakiintunut reviirinsä luonani. Eikä se lähentynyt aiempaan kissaan - ehkä koira olisi niin alhaalla kissan arvomaailmassa, ettei se kokisi sitä millään lailla kilpailijakseen.

Tonnin luokkaa taitavat pyytää rekisteröimättömistä koiranpennuista, joten sellainen vaatii kyllä ankaria säästötoimenpiteitä. Joku pienikokoinen ja kaupunkiin sopiva tessu olisi hyvä. Tosin Puijon metsäalue alkaa heti talon nurkalta ja lähellä on koirapuisto, joten luontoon pääsee helposti.

Eikö tuo reiässä oleva väline oli juuri sitä hoonausta varten? Siis tuo muovihärpäke jossa lenkki päässä.

Askartelin rautalangasta pidemmän apuvälineen ja sitä heiluteltuani toden totta vesi lakkasi lainehtimasta kaapissa. Rautalankaa upposi pientä väkivaltaa käyttäen pidempi pätkä kuin mitä tuo härpäke on.

Suositut

Back
Ylös Bottom