Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
No voi helvetti, onhan munalla hintaa!
Enmä tajunnut että se on noin hintava laite, ei taida olla tänä kesänä tulossa. Liha-alttarin voi toki suunnitella tuon mukaan mutta laittaa siksi aikaa kaasurilli.
On, ite ostin hulluilta päiviltä, siellä ajoittain on 999e hintaan. Tämän vuoden hulluilla ei ollut. Halpiskeraamisia grillejä saa kyllä muutamalla satasella, tuskin niissä mitään muuta merkittävää eroa on kuin hinta ja takuu (munalla elin_ikäinen).

Kaasuvehkeet jättäisin pois, kalliimmaksi tulee vain ostaa ensin yks ja sitten toinen ja sitten kolmas. Kerralla hyvä jolla savustaa, rillaa ja elvistelee.

Vähän houkuttas pääsiäisenä pistää brisketti tulille.

Riippunee pitkälti mihin käyttöön rilli tulee.

Esim eilen, rilli tulille, lämmitys 3 min, harjaus, piffit sisään, 1 min kansi kiinni, piffien kääntö ja juustot päälle, odotusta 1 min. Rilli kii, piffit lautaselle ja kasaan burgerit.

Kuten sanoin, vaivattomuus.

Hifistelyyn toki sitten hiilivehje. Mutta ei se korvaa kaasun tarkoitusta itsellä. Eli hyvin voi ostaa kaasun eka vastaavaan hommaan mitä itse sillä teen ja jos kaipaa hifistelyä, niin ostaa toiseksi sitten sen hiilivehkeen.

Itse siis teen tolla arkisafkatkin välillä ja se on vaivattomampaa, kuin paistella esim jauhelihapihvit pannulla.

Taisi olla syksyllä jossain kaupassa 799 tuollainen vihreä munukkeli. Komea laitoshan se. Vielä kun teettäisi paremman parilan dublexista. Ja ne lämpömittaritko tuohon piti päivittää sohvaltaluettavaksi.
Saako vedonsäätöä muutettua helposti servon taakse? Siemensin 1200 CPU säätelemään lämpöä jne.
Toki tee-se-itse miehet alkaa vertailemaan tulenkestävän muurauslaastin hintoja ja miettiä vanerimuotteja valua varten.

Osaiskohan tommosta käyttää.. meilläkin on varastoituna ihan perus kaasugrilli, jolla on kyllä käristänyt makkarat ja kasslerit ihan sujuvasti. Minkään savustetun ystävä en periaatteessa oo, mutta oon valmis muuttamaan mieltäni. Joku pitkään kypsytelty ribsi kyllä vois puhutella.

P.S katoin, että nukuinpa pitkään ja hyvin, mutta vitut, kelloja siirretty yöllä.

Taisi olla syksyllä jossain kaupassa 799 tuollainen vihreä munukkeli. Komea laitoshan se. Vielä kun teettäisi paremman parilan dublexista. Ja ne lämpömittaritko tuohon piti päivittää sohvaltaluettavaksi.
Saako vedonsäätöä muutettua helposti servon taakse? Siemensin 1200 CPU säätelemään lämpöä jne.
Toki tee-se-itse miehet alkaa vertailemaan tulenkestävän muurauslaastin hintoja ja miettiä vanerimuotteja valua varten.
Ajoittain noita larkemalleja on tosiaan tuollaseen alle tonnin hintaan. Mutta valitettavan harvoin.

Lämpömittari, sohvaltaluettava on ihan näppärä, mutta lähinnä lihan lämpöä mittaamaan.

Vedonsäätöön löytyy kyllä valmisvehkeet jos haluaa, mutta sen verran vakaana kyllä pysyy lämmöt muutaman kerran harjoittelun jälkeen, että melkolailla tarpeeton.

Riippunee pitkälti mihin käyttöön rilli tulee.

Esim eilen, rilli tulille, lämmitys 3 min, harjaus, piffit sisään, 1 min kansi kiinni, piffien kääntö ja juustot päälle, odotusta 1 min. Rilli kii, piffit lautaselle ja kasaan burgerit.

Kuten sanoin, vaivattomuus.

Hifistelyyn toki sitten hiilivehje. Mutta ei se korvaa kaasun tarkoitusta itsellä. Eli hyvin voi ostaa kaasun eka vastaavaan hommaan mitä itse sillä teen ja jos kaipaa hifistelyä, niin ostaa toiseksi sitten sen hiilivehkeen.

Itse siis teen tolla arkisafkatkin välillä ja se on vaivattomampaa, kuin paistella esim jauhelihapihvit pannulla.
Rillit rillaamiseen&savustamiseen, paistaa voi paistinpannulla ja induktiollakin. #provo :LOL:

Taisi olla joku trollijuttu se ever givenin naiskapteenijuttu, toisaalta en äkkiseltään löytänyt kuka sen kapu sitten oikeasti olikaan...

Taisi olla joku trollijuttu se ever givenin naiskapteenijuttu
Eikö siellä ole 2 luotsiakin ollut sillalla.

Sauhun takia pihvit paistaisi ulkona, jos on vain tämmöiseen tsäänssit. Munukkelin lämmityksessä on oma hommansa. Mutta ehkäpä juuri siinä se taika onkin. Mukavaa puuhastelua ja kun prosessi on hallussa, on lopputulosta vaikea turmella.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Taisi olla joku trollijuttu se ever givenin naiskapteenijuttu, toisaalta en äkkiseltään löytänyt kuka sen kapu sitten oikeasti olikaan...
Siitä eijole tietoa kuka on ollut ruorissa, mutta joku sellainen tiedonanto sattui silmään että hässäkkä ei johtunut pelkästään olosuhteista.

No, selvinnee aikanaan.

Mitkähän fiilikset kipparilla tällä hetkellä? Tai mikä fiilis oli soitella ekaa puhelua kustannuspaikalle, kun rysähti? "Tuli tehtyä sillai tymästi, että.."

Mitkähän fiilikset kipparilla tällä hetkellä?

Olin kerran Malesiassa vikakeikalla isolla Märskin konttilaivalla. Mathilde se oli, muistaakseni. 10% pienempi kuin tämä jumahtanut. Kiipesin syvältä konehuoneen uumenista kannelle soittamaan Suomesta apuja. Silläaikaa seilorit löi kaikki ovet vankasti lukkoon, ettei tule jäniksiä laivaan. Niitä yrittäjiä kuulemma piisaa. Ja siellä laivassa kun piilopaikkoja on, jos sinne lähtee hortoilemaan. Oli muuten puhelun jälkeen sekava olo, kun mietin että miten pirussa olen päässyt konehuoneesta pihalle ja nyt on joka ainoa luukku salvattu munalukoilla ja kettingillä. Piti kävellä laivan toiseen päähän ja mennä rynkyttämään kapteenin hytin ikkunaan, että päästäkee sisälle, en minä oo merirosvo. Laivassa kapteeni on päälikkö sekä valistunut itsevaltias ja siellä tehdään just niinkuin käsketään. Toisaalta se vastuuketjukin menee sitten ylöspäin. Mielenkiintoiset jätkipuijaiset voi tulla.

näino

#paikkakunnalta löytyy laadukas grillivalikoima, jos rilliruokaa rupeaa tekemään mieli
kotioloissa pärjään paistinpannulla, kattilalla ja uunilla ruuan valmistuksessa/lämmityksessä

laadukkaiksi lasken: samburger, kotikokki ja jykä
tai toisin sanoa, muualla ei kiknä tule käytyä, ennenvanhaan +20v sitten oli piipahdus aina jerikolla, mutta se on vähän jäänyt unholaan

Eno oli perämiehenä ruotsinpaateilla ja en nyt muista mikä se niistä oli mutta kun käytti minua siellä konehuoneen puolella niin aika vaikuttavia laitoksia nekin, tosin pikkujunnuna kaikki tuollainen oli isoa ja vaikuttavaa.

Toisaalta: Minulla löytyy elämäni merkittävimpiä hetkiä jerikonrillille: etellinen ja ehkä viimeinen hetki, kun allekirjoittaneella on ollut TODELLA hyvä olotila on tapahtunut ko. rillin pihassa pöydässä istuen, tästä aikaa n. 17v+-v

olosuhteet hyvään oloon olivat:

-moottoripyörällä matkassa, turistireissulla, en silloin asunut paikkakunnalla
-aurinko paistoi komeasti ja lämpimästi
-olisinkoha peräti ollut lomalla, eli ei kiire mihinkään (tämä kohta on arvailua, muut satarosenttista faktaa)
-herkullista hamburilaista nautiimassa
-ruokajuomana maito

en tiedä mikä siinä on, mutta lähellekkään tuolloin vallinnutta oloa ei ole tuon jäkeen päässyt, ei oikeastaan lähellekkään! Tuossa viimeinen kerta kun olen pystynyt hetkellisesti rentoutumaan täydellisesti
yksi tekijä voi olla, että tuolloin vielä tyhmänä jaksoi uskoa parempaan tulevaisuuteen, nykyään sen jo tietää että mitään parempaa ei ole tulossa

YoursVesa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom