Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Poika haki etäkoululaisen viikon ruokapaketin koulusta, yksi ateria oli härkäpapu "kastike".
Koostumus sellaista koiranmakkaran tyylistä ja maku hieman kehnompi kuin koiranmakkarassa, tiedän koska juniorina maistoin sitä kun näytti olevan koiran mielestä niin herkullista.
Olen yrittänyt joskus soijasuikaleita jemmata kanasuikaleiden sekaan, liotus/keittäminen kanaliemessä, sen jälkeen nesteet pois ja paistoin kanojen kanssa + kunnon mausteet, jää kaikilta lapsilta syömättä ja ite hampaat irvessä uppoaa.
Onko olemassa jotain kasvismallin prostkua joka uppoaisi sunnilleen kaikille ilman irvistelyä?
En ole sellaiseen ruokavalioon siirtymässä, ihan mielenkiinnosta kyselen.
Pari kertaa ostanut punalappuisena Beyond Meat kasvisburgeri pihvejä, ne oli oikeasti ihan maukkaita.

Poika haki etäkoululaisen viikon ruokapaketin koulusta, yksi ateria oli härkäpapu "kastike".
Koostumus sellaista koiranmakkaran tyylistä ja maku hieman kehnompi kuin koiranmakkarassa, tiedän koska juniorina maistoin sitä kun näytti olevan koiran mielestä niin herkullista.
Olen yrittänyt joskus soijasuikaleita jemmata kanasuikaleiden sekaan, liotus/keittäminen kanaliemessä, sen jälkeen nesteet pois ja paistoin kanojen kanssa + kunnon mausteet, jää kaikilta lapsilta syömättä ja ite hampaat irvessä uppoaa.
Onko olemassa jotain kasvismallin prostkua joka uppoaisi sunnilleen kaikille ilman irvistelyä?
Pari kertaa ostanut punalappuisena Beyond Meat kasvisburgeri pihvejä, ne oli oikeasti ihan maukkaita.
Feikki on aina feikki. Muutaman kerran erehtynyt lounaalla väärälle kaukalolle ja kyllä sen aina ensipuraisulla huomaa, että nyt on kusetettu.

En protskun määrästä tiedä ja einestähän nuokin, mutta joskus ostin ja upposi hyvin mikrotettuna ketsupin kanssa:
1616658392746.png

Pitäiskin joskus ostaa pirkan broileripyöryköitä. Vieläkö niitä saa? Joskus nuorena poikana niitä ostettiin ja syötiin mopon päällä istuen kylmänä. Haisi aivan pierulle, mutta maha täyttyi.

Saahan niitä:
1616658586598.png

pelkän otsakeen lukemalla, tuomio: melkomoista öyhötystä

Minä vaan kysyn tohtori @TJJ miten edes voi olla edes fysiologisesti mahtollista yskiä kurkusta reiden paksuista limaa, jos siis reisi ei ole kurkkua ohuempi
vai onko tuo otsikkko täyttä humpuukia

Finskin loungessa on joskus sellaisia kaurapullia niinkuin lihapullia, ovat tosi hyviä. Niihin tulee varmaan jotain kaurasuurimoita kun ne on rakeisia koostumukseltaan. Voi kun sen reseptin saisi.

Minä vaan kysyn tohtori @TJJ miten edes voi olla edes fysiologisesti mahtollista yskiä kurkusta reiden paksuista limaa, jos siis reisi ei ole kurkkua ohuempi
vai onko tuo otsikkko täyttä humpuukia
Jos on ohut reisi ja iso kurkku? Ja otsikothan ovat pääsääntöisesti pelkkää paskaa, jätän monta (kaikki) uutista lukematta pelkästään otsikon vuoksi.

Nyt alkaa pipo kiristää.
Tarviiko aikuiselle ihmiselle oikeasti erikseen sanoa että työaika ei ole mikään "räplätään puhelinta" aikaa?
Yllättäen sama tyyppi on aika usein vessassa, menossa vessaan tai tulossa vessasta.

Onko kundin tuottavuus huono? Laskeeko paskalla/runkulla käynti tai räplääminen tuottavuutta? Jos laskee niin pitäähän tuosta sanoa. Jos ei, niin ei pidä.
Voihan olla että kundilla parempi tuottavuus kun käy vähän väliä näpillä. Kuin että seisois työn edessä koko päivän.

Edit.
Ei mainittu jutussa että olis mies. Pahoittelen. Voihan ola mimmikin joka ramppaa vessassa vatkaamassa hiivaa

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Onko röökille meno ja tulo ok? Yleensä on. Mikä on suhteellisen ristiriitaista.

Olen siinä käsityksessä, että nuorille aikuisille on nykyään tarve sanoa, että puhelin näpissä jatkuvasti työajalla ei ole ok.

Texmex härkis on hyvää. Esim. https://liemessa.fi/2019/08/harkislasagne-uunitomaateilla/ tämä uppoaa mainiosti, mutta mikäpä ei, kun mascarponella pääsee maustamaan. Käytän härkiksen itse pannun kautta, kun on mielestäni parempi. Tuli myös erittäin hyvää pitsaa tuosta härkiksestä.

Samoin Boltsit on mainion makuisia, ainakin se chiliversio.

Onko röökille meno ja tulo ok? Yleensä on. Mikä on suhteellisen ristiriitaista.

Olen siinä käsityksessä, että nuorille aikuisille on nykyään tarve sanoa, että puhelin näpissä jatkuvasti työajalla ei ole ok.
Meillä tuli jossain vaiheessa savuton työpaikka ja meni todella iisisti vaikka pelättiin pahinta. Tuottavuus parantunut ja ehkä flunssailutkin vähentyneet ex-röökaajilla? Nyt kun ollaan puhuttu ääneen tuosta puhelimen käyttökiellosta niin se taitaa olla witunmoinen ongelma isolla osalla.

Onko kundin tuottavuus huono? Laskeeko paskalla/runkulla käynti tai räplääminen tuottavuutta? Jos laskee niin pitäähän tuosta sanoa. Jos ei, niin ei pidä.
Voihan olla että kundilla parempi tuottavuus kun käy vähän väliä näpillä. Kuin että seisois työn edessä koko päivän.

Edit.
Ei mainittu jutussa että olis mies. Pahoittelen. Voihan ola mimmikin joka ramppaa vessassa vatkaamassa hiivaa
Kuten joksu vertas niin ei täällä tupakallakaan ravata työajalla, tauot saa imeä vaikka tauotta jos haluaa.
Siis ihan sellaista pelkkää puhelimen rämpytystä, mun mielestä on aika aivotonta jos pitää aikuiselle erikseen sanoa kun toiminta on jatkuvaa. Jos silloin tällöin vilkaisee niin on ihan ok. mutta ei se että on vartin välein kädessä kun ei varmasti liity mitenkään työjuttuihin.

Omasta mielestäni kaurapohjaiset tuotteet ovat parempia kuin härkäpaputuotteet. Jos ostan härkäpaputuotteita niin sitten kovasti maustettuja, kuten @Destry n mainitsema texmex-härkis. Ja myös minä olen todennut chiliboltsit hyviksi!

En ajattele mitään näitä lihan korvikkeina, "feikkilihana" vaan kasvisproteiinin lähteinä - en oletakaan että maistuisivat lihalle.
Kuitenkin aika lähellä alkuperäistä tuotetta on Poutun Muu grillimakkarat, sekä tavallinen että tuhdimmin maustettu. Sellaisen kun heittää pannulle niin ihan sama tuoksu (ja maku) kuin perusgrillimakkaroissa - joissa siis ei ole lihaa juuri yhtään. :LOL:

Taitaa olla tuottavuuden kautta ajattelu white-collar-työntekijöiden etu?

Nimim. Tänään työajalla koirien kanssa 45 min. lenkki ja lisäksi ajattelin lopettaa työt siinä 14.30 viimeistään.
Päivä täydellä palkalla toki.

Ei meinaa onnistua apinahommat millään. Aina tulee näpyttelyvirhe ja joutuu aloittamaan alusta.

Sanokaapas ketjun saunanrakentajat, että pystyykö kiuaskivet ostamaan jotenkin päin v*ttua? Pitäs varmaan tän ostokämpän kiukaan kivet vaihtaa.

Ei. Se on minun mielipide. Mutta jollain voi olla hifisteltävää. Veikkaan, että kun kivi syntynyt 4 miljaartia vuotta sitten, se ei ole niin päivän päälle mistä ja milloin ja onko viimeinen käyttöpäivämäärä mennyt umpeen.

Asiaan, mietin tässä, kun olin 2008 työharjoittelussa, että ohjaajani kuolasi Vappu Pimiän perään ja selitti jotain sen jallittamisesta. Mietin silloin, että eissaatana, sehän on vanha nainen, ketä moinen kiinnostaa.

Juu oli, silloin omiin simmiin. Mutta kalkulaattori näytti, että vappu oli 29 vee silloin. Ei se nyt kuulosta vanhalle lainkaan.

Eli: aika kulkee. Kohta eläkkeellä. Minäkin.

Taitaa olla tuottavuuden kautta ajattelu white-collar-työntekijöiden etu?

Nimim. Tänään työajalla koirien kanssa 45 min. lenkki ja lisäksi ajattelin lopettaa työt siinä 14.30 viimeistään.
Päivä täydellä palkalla toki.

Kyllä tuottavuutta pitää ajatella blue-collareidenkin osalta.

Pähkäilen sitä työkseni :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom