Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeyöstä viisastuneena tein suojan sommelle, nyt ei haittaa unissaan huitomiset. Henkitysreikiä on. Mittatilauksena.

PSX_20210223_195437.jpg

Koskahan toi eläkepommi iskee?
Tänään ylen uutisten mukaan 15 vuoden sisään, kauankohan se vielä siirtyy?
Muistan kun olin itse peruskoulussa niin silloin esiteltiin ikäpyramidia jossa 40-50-lukujen taitteessa syntyneet suuret ikäluokat eläköityy 2000-luvun alussa niin olemme kusessa.

Suuri kusetus.
Miten voi olla eläkepommi jos kaikki maksavat itselleen eläkkeitä? Nehän on tallessa kaikille? Valtio ottaa yhteensä n. 25% kaikkien palkasta "eläkemaksuja". Nou hätä kaikki maksaa itselleen eläkkeen.
Paitsi... Jos poliittiset puolueet menivät lupaamaan lisää ja liikaa eläkkeitä rahoista poliittista etua tavoitellakseen? (SDP) Rahoja joita ei ole maksettu eläkejärjestelmään on luvattu "eläkkeinä". Niinhän ne tekivät.
Ikäpyramidilla ei olisi mitään väliä jos eläkemaksut olisi rahastoitu eläkkeen maksajille.
Ite oon sitä mieltä että kaikille sama kansaneläke ja loput kukin säästää itse kykyjensä ja halujensa mukaan ja turhat överieläkkeet kansliapäällikköjen, apulaispääjohtajien, ministerien sun muiden eläkkeet kerrasta luutalla veke. Ei mitään järkeä maksaa jättisummia tuottamattomalle eläkeläisille, valtion rahat pitää käyttää kannustavasti ja tuottavasti. Vapailta markkinoilta löytyy yhtiöitä jotka voivat sitten halukkaille tehdä eläkesuunnitelmia ja säästöplaneja tai voi itse säästää ja sijoittaa.

Haavoista tulee mieleen viime viikko:
- Onko sulla veitset missä?
D: Haluutko terävän kokkiveitsen vai millaisen?
- Sellainen käy hyvin
D: Tuolla tiskikaapissa ylhäällä
- ok
- ai saatana! Tää on tosi terävä!
D: no daa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En ole pitänyt pv:n suksia kertaakaan edes kädessä, fillaria pidin kerran pystyssä hetken.
Mie olin kamat kannossa 150kg ja suksissa luki max 100kg.
Hanki sellanen vajaa metri.
Muut lasketteli ilosesti alamäkeen, mulla kynti lumi melkein polviin ja lykin vauhtia reiluunki alamäkeen.
Rinnettä ylös en saanu mennä ko viimesenä, kuulemma oli turvetta myöten kynnetty jos menin ekana.

Ei erota korvanapeilla, mutta vähänkään paremmilla värkeillä, kun kuuntelee saman spotista tai fyysiseltä medialta niin ero on päivänselvä.

Eli hifispoti-versio lähtis tilaukseen? Ei ole KL tilausta, en tiedä mitä artikkelissa tarkemmin sanottiin spotify hifi-laadusta vs. CD. Tai LP niinku täällä porukat ostelee.

Suositut

Back
Ylös Bottom