Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensimmäinen sähköauto jolla olen ajanut oli Renault Zoe, vuokrasin tilapäiseen käyttöön.

Kyllä parhaimmat ranskalaiset saa nakkikioskilta.
Hirvi, pepperoni, paprika ja einanas joka korvattu persikalla.

Ja helvetisti juustoa.
Kerää hirvenlihat talteen ja heitä menemään, pizzasi on pilalla. Persikalla korvattu ananas. Ei ummarra.

nakkikioskilta

nakkikioksin ranskalaiset on sitäpaitsi belgialaiset

Minä kyllä voisin renaultin ostaa, esimerkikis megane on ihan hieno

kriteerit tosin kun on: hätsbäkki, bensiini, automaatti, hinta alkaa ykkösellä, niin karsii valinnanvaran, kuluneissa, tuotteissa aika minimiin
onneni on, että auton hankinta ei ole millääntavalla ajankohtaista, vanha on niin hyvä

Laitoin lapsen tekemään ruokaa, uunilohta.
On välillä vaikea ymmärtää miksi ihmiset valittaa että laadukkaaseen ruokaan menee aikaa? Oisko ollut jotain 5 minsaa kun setti valmis, tosin kun millään ei näytä olevan enää mitään väliä niin olin mennyt ottamaan ruodotonta. Olin jo henkisesti valmistautunut melkoiseen jupinaan ruotojen poistamisesta, oli meinaan vastikään laskiaispullan halkaisu sen mallin episodi että meinasi jäädä siltä ne syömättä.

Menee aikaa kun toheloi. Olin ostanut vahingossa sushiriisiä, kuusi pesuakaan ei auttanut.

"On se ilmoja pidelly"
6CAAE099-0C30-424F-9191-2EECE22303B6.gif

Ei vielä, mutta mikäli väitteet tulossa olevan sähködacian >200km todellisesta toimintasäteestä ja n. 10k€ hinnasta pitävät paikkansa, niin kohta voisi ollakin.

Unkarissa Dacia Sandero hinnat alkaen 9500€ ja siellä ennakkotilaajille sähköauto Spring hieman vajaa 18000€.
Autoveroahan tuohon ei juuri tule ja alv on Suomessa alhaisempi kuin Unkarissa joten hinta voisi olla aika linjassa, alle parikymppiä.
On se kuitenkin reilusti isompi kuin nykyiset alle parinkympin sähköautot, Mii, Up & Citigo.

Oma nykyinen auto on tuollainen bensahybridi, mutta ns. kevyt malli, eli ei ladattava.
Seuraava mitä todennäköisimmin plug-in versio, jotta voi halutessaan ajella vähän paremmin pelkällä sähköllä.
Pelkällä sähköllä liikkuvaa kulkinetta en ole ihan äkkiä hankkimassa, kun eivät ilmeisesti esim. talviolosuhteissa kovin hyvin lämpene ja latausverkosto nyt on vähintäänkin puutteellinen.

Minä kyllä voisin renaultin ostaa, esimerkikis megane on ihan hieno
Jos nyt jätetään vitsit sikseen ja ollaan ihan rehellisiä, niin kyllä minä vähän tuossa ihailin Renault 208:ia.
images

Kompakti auto, sopisi varmasti hyvin omiin tarpeisiin.

kun eivät ilmeisesti esim. talviolosuhteissa kovin hyvin lämpene
Tähän semmoinen kommentti, että vielä ikinä oman 26v autoiluni aikana ei ole polttomoottoriauto ollut yhtä nopsasti lämmin kuin nykyinen sähkäri. Ilmalämpöpumppu tohottaa kuumaa jo ennenkuin pääsee työpaikan parkkipaikalta ulos. Verrokkeina vm82 bensamitsusta bensa-Tojotaan ja VAG konsernin bensa- ja dieselkamppeitten kautta parivuotta vanhoihin dieselmersuihin. Eli tuo lämmönpuute on Essonbaarin juttuja kyllä.

Latausverkon puutteista ei pohjois-etelä suunnassa ajaessa tarvi murehtia mutta itäänpäin mennessä talvella onkin asia sitten jo toinen.

Tähän semmoinen kommentti, että vielä ikinä oman 26v autoiluni aikana ei ole polttomoottoriauto ollut yhtä nopsasti lämmin kuin nykyinen sähkäri. Ilmalämpöpumppu tohottaa kuumaa jo ennenkuin pääsee työpaikan parkkipaikalta ulos. Verrokkeina vm82 bensamitsusta bensa-Tojotaan ja VAG konsernin bensa- ja dieselkamppeitten kautta parivuotta vanhoihin dieselmersuihin. Eli tuo lämmönpuute on Essonbaarin juttuja kyllä.

Latausverkon puutteista ei pohjois-etelä suunnassa ajaessa tarvi murehtia mutta itäänpäin mennessä talvella onkin asia sitten jo toinen.

Hyvä jos näin on. Oman oletuksen perustin vain niihin muutamaan testiajoraporttiin, joissa vinguttiin, että kovilla pakkasilla on autossa kylmä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom