Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Jos puku pitää edes hetken ilmaa sisäpuolella niin se auttais selviämään nopeasti avannosta ylös, ja helpottaisi kuivilla selviämistä että pääsee rantaan asti kangistumatta. Isoin riski varmaan on että lahkeet ja saappaat täyttyy vedellä ja muuttuu ankkuriksi. Tai kastuu niin pahasti että jäätyy matkalla pois.

Kevätjäillä mulla on aina kuivapussissa yks kalsarikerros mukana. Ja kamat ahkiossa perässä. Olis kamalaa tippua jäihin reppu selässä kun olkaimia on joskus hankala riisua ihan kuivallakin maalla.
Jos ei pitkään ole vedessä niin märissä ryysyissä kyllä tallustaa vaikka pari km jos tarvii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei pitkään ole vedessä niin märissä ryysyissä kyllä tallustaa vaikka pari km jos tarvii.
Joo terve järki on paras henkivakuutus. Keväällä heikkojen jäiden aikaan parhaat paikat on yleensä matalassa ja lähellä rantaa.

Sydäntalvella tulee joskus käveltyä 3km rannasta poispäin ja pakkasrajaa ei ole jos keli on tyyni. 20 astetta pakkasta tyvenessä on ihan ok keli pilkkiä, mutta jos vahinko kävis ja kastuis niin sillon on kyllä kiire pois.

Ursuit taitaa olla järkevin vaihtoehto, jos oma henki mietityttää ja yksin liikkeellä.

Kelluttava taitaa kelluttaa, se kuinka, en kyllä osaa sanoa, kun en ole kokeillut. Hyvä idea kyllä koittaa! Ja kannattaa ehkä olla joku mukana auttamassa, jos se nousu ylös ei onnistukaan. Eli köyttä ja joku, johon avustava saa itsensä tuettua, jos kiskoa pitää.
On kyllä hyvän hintaisia nuo ursuitit, kuten muistelinkin.

Eikö se maahanmuutto ollut yksi tekijä Brexitiin. Eli tunnelia pitkin lappasi mustaa meistä ja naista, niin paljon kuin puoliperävaunun runkoon piiloon mahtuu. Tähän tilanteeseen haettiin jotain muutosta?

Enemmänkin ongelmana ollut Itä-Euroopan EU-kansalaiset, jotka voi tulla lorvimaan, kerjäämään, sairastumaan jne brittiläisen systeemin piikkiin. Britannia ilmeisesti se houkuttelevin paikka kuitenkin, englannin kieli vahva vetonaula.
Juttelin alkup brexit päivänä yhden britin kanssa lentokentällä ventatessa. Itse otti puheeksi ja vähän anteeksipyyteli asiaa. Sanoin että ihan jees hyvä päivä kansanvallalle. Niin juurikin nuo edellämainitut mainitsi syyksi.

Mutta onko nyt briteiltä lääkkeet ja vessapaperi loppu ja Putin manipuloinut ne? =D Mediassa kyllä ollut melkonen disinformaatio/pelottelu kampanja brexitistä. Hyvä että asia saatiin päätökseen.

Eihän tässä EU:ssa mitään muuta kovinkaan suuresti toimivaa ole kuin vapaakauppa. Senhän britit sai nyt pitää pääsääntöisesti, samoin kuin mekin sinne suuntaan.

Olipas mielenkiintoinen juttu, mitä lienee osakemanipulointia.

Myin tänään osaketta x. AIka iso spreadi, osto 25,70, myynti 27,00. Laitoin myyntiin osakkeet 26,90. Menivät kaupaksi ja kurssi palautui 27,00.
Ajattelin tässä asiaa lisää että ehkä myisin toisenkin puoliskon omistuksestani.
Taas 26,90. Samantien tuli osakkeita myyntiin 26,80. Ajattelin että kokeillaanpa varmemman kautta myydä ja 26,70 muutin hinnan. Saman tien tuli ostolaitaa 26,60. Siis sekunnin murto-osissa. Nythän aloin jo kiinnostumaan. Muutin toimarin 26,50. Sekunnin murto-osissa myyntilaittaa tuli 26,40. :woot:
Muutin myyntitoimeksiannon 26,80, myyntilaita nousi 26,70. Muutin ostotoimarin 26,90 ja siellä oli jo osakkeita myynnissä ennestään. Kaikki alempaa katosi ja myyntilaita 26,90.
MIelenkiintoista touhua, mieluummin eivät tosissaan myy, mutta myyvät vaikka aina halvemmalla kuin minä, kunhan minä en myy?

2089A7C8-CC8B-49AE-A01D-7430EBE24EEB.jpeg

Joo, tässä tulee vaan kuluttajan kannalta näitä vähän hassuja tilanteita esim. Amazonin kanssa asioidessa, koska saattaa olla esim. niin, että maksat Amazonin (Amazon.de) verkkokaupassa tuotteesta euromääräisen ja arvonlisäverollisen hinnan, joka tilitetään Saksaan. Tilauksen toimittaakin kiinalainen taho, jonka lähettämä paketti jää tullin haaviin, koska paketti tulee EU-alueen ulkopuolelta. Ja en tiedä, mikä olisi kuluttajan asema, jos Kiinalainen toimija tai Amazon kieltäytyisi hyvittämästä tuotteesta aiheutuneita tulleja ja veroja, vaikka kuluttajan näkökulmasta kauppa on tehty EU-alueen toimijan kanssa.

Oon ihmetellyt, miksi Amazonin listoilla on näitä tällaisia ihme toimijoita, jotka lähettelevät omat pakettinsa mistä lie ja miksi Amazon ei itse hoida tällaisten lähettämistä ja tullaamista..
Jo vuosia sitten oli yks aasialainen suuri erääseen harrastukseen liittyviä kamoja toimittava verkkokauppa, joka bongasi tämän hyvissä ajoin. Tuotteelle oli yksi tuotesivu, mutta sitten sen alla erikseen varastosaldo ja hinta, US warehousen saldo ja hinta, ja DE warehousen samoin.

Ihan itse sai tilaaja valita, mistä haluaa tuotteen lähetettävän, ja paljonko siitä on valmis maksamaan. Hinnat saattoi olla euroina esim. 8,99, US 9,99 ja De 11,99.

Aina tavara lähetettiin sieltä, mistä olit tilannu. Ihan ite sai valita, ottaako tullausriskin ja tilaa päävarastolta aasiasta halvemmalla, vai pelaako varman päälle ja tilaa EU-lähettämöstä.

Valtion ryysyissä piti mennä avantoon, toki nousu oli helppoa kun oli sahattu kantavaan jäähän reikä.
Missä kävit? Varusteita mukana? Meillä käytiin kans pulahtamassa, täys sissivarustus, paitti asetta ei uitettu. Matkaa pulahduksen jälkeen lämpimään muutama sata metriä, pakkasta parikymmentä. Oli kyllä kiva kokemus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom