Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Kerro sille tarinoita nuoruudestasi kun hiihdit puusuksilla kouluun 15km suuntaansa 40 asteen pakkasessa. Kotimatkalla jouduit vielä kerjäämään mikäli ei ollut savottahommia koulupäivän päätteeksi. Näin se oli meidän nuoruudessa.
Mulla oli pysäkille matkaa 200m ja koulun päässä 300m. Tosin eka ja tokaluokka meni useinkin hiihtäen kouluun ja sinne oli vajaa pari kilsaa.
Muistan kun meillä oli perheellä fiat eikä se näillä keleillä käynnistynt, eipä tullut kukaan hakemaan kävelemään joutu.

Osta siis fiat, niin saat syyn olla hakematta. :LOL:
Se lapsi on niin pöljä ettei pue paksumpia ulkohousuja kuitenkaan lähtiessä niin kauhea itkuvalitus kun jalat jäässä.
Vihdoinkin normaali talvi, näin se olla pitää.
Samaa mieltä!
Ainoa mikä vähän vituttaa on hallin lämmityksestä tuleva sähkölasku.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli tosta neukun tartorin lämmittimestä kun joskus 8 vuotta sitten tein sellaisen pienen auton kokoisen puulla toimivan hallilämmittimen, en kyllä saanut ilmakiertoisena toimimaan tarpeeksi hyvin niin hylkäsin.
Kaikkea vittua sitä onkin jaksanut rakentaa, siihen meni rautaa joku 250kg ja 25m 150mm ilmastointiputkea jne.
Mukavia tuollaiset pienet projektit.

Josta tuli mieleen että itseäkin alkanut taas syyhyttää päästä isomman mittakaavan pajoitushommiin, olemassa oleva kalusto kun ei vaadi kuin kevyttä ylläpitävää.
Ehkäpä kevään tullen tilanne korjaantuu.

Mukavia tuollaiset pienet projektit.

Josta tuli mieleen että itseäkin alkanut taas syyhyttää päästä isomman mittakaavan pajoitushommiin, olemassa oleva kalusto kun ei vaadi kuin kevyttä ylläpitävää.
Ehkäpä kevään tullen tilanne korjaantuu.
En kyllä ymmärrä mihin mulla on kadonnut kaikki into noihin hommiin, ennen saatoin keksiä ties mitä kun talvella oli aikaa.
Nyt pelaa mieluummin vaikka pleikkaa.
Harrasteauto on kyllä ollut pidempään mielessä, itsellä kun nuo projektit tahtoo olla sellaisia että niihin kun aletaan niin ne kanssa suoritetaan ja sitten lopussa mennään vitutuksen puolella hampaat irvessä. Pitäisi oppia että antaa olla vaikka puoli vuotta ja jatkaa sitten jos into palannut.
Jostain kumman syystä alkanut kyllä kiinnostamaan tuollainen 8x8 vehje projektina, eikä sitä koskaan tiijä...

pienet projektit.
Koskahan sen polkupyörän takavalon viittis.
Materiaalit kuitenki on jo olemassa :barefoot:
Led.jpg

Toisaalta kohtahan on jo kesä taas ja valoisaa, joten...

Mulla on ideoita projekteihin mut tunnen itseni niin hyvin että lähden aika harvoja toteuttaa koska toisin kuin esim ihailemani puolfaija, mä en todellakaan anna noille projekteille 101% vaan sen 12% ja sit ne on aina just sen panostuksen näköisiäkin =D

Mitäs jäsen @Heatseeker tälläisestä projektista noin ylipäätään ajattelee?
Jos tuon entisöisi laadukkaasti, olisi varmasti peli jollaista ei joka päivä tule vastaan.

Henk koht taas en hankkisi, koska tuollaisella ei ihan heti viitsi lähteä jurnuttamaan esim Norjaan.
80-luvun vehkeetkään ole mitään ihmeellisiä ajettavia, mutta tekee kuitenkin vähän pidempääkin reissua.
Ja pärjää vaikka tulva olisi vienyt tiestä pätkän.

En kyllä ymmärrä mihin mulla on kadonnut kaikki into noihin hommiin, ennen saatoin keksiä ties mitä kun talvella oli aikaa.
Nyt pelaa mieluummin vaikka pleikkaa.
Harrasteauto on kyllä ollut pidempään mielessä, itsellä kun nuo projektit tahtoo olla sellaisia että niihin kun aletaan niin ne kanssa suoritetaan ja sitten lopussa mennään vitutuksen puolella hampaat irvessä. Pitäisi oppia että antaa olla vaikka puoli vuotta ja jatkaa sitten jos into palannut.
Jostain kumman syystä alkanut kyllä kiinnostamaan tuollainen 8x8 vehje projektina, eikä sitä koskaan tiijä...
Kun kyseessä on ns terapiakone, aikataulua ei pidä asettaa.

Homma valmistuu sitten kun valmistuu.

Jos tuon entisöisi laadukkaasti, olisi varmasti peli jollaista ei joka päivä tule vastaan.

Henk koht taas en hankkisi, koska tuollaisella ei ihan heti viitsi lähteä jurnuttamaan esim Norjaan.
80-luvun vehkeetkään ole mitään ihmeellisiä ajettavia, mutta tekee kuitenkin vähän pidempääkin reissua.
Ja pärjää vaikka tulva olisi vienyt tiestä pätkän.
Toisaalta on nuokin olleet arkikäytössä ja voisin kuvitella jopa varaosia vielä löytyvän, pajotus tuollaiseen onnistuu missä tahansa pajalla ainakin kun ei taida kauheasti tarttea väylätekniikan tuntemusta :)
Katselin kanssa noita 6x6 Zil laitoksia niin heräsi kysymys että mitenhän niiden varaosien saatavuus mahtaa Suomessa olla?
Toisaalta jos neukkulan puolelta pyytää jonkun tuomaan ison kasan kaikkea niin voisin kuvitella hinnan olevan Volvon ja Scanian vastaaviin vähintäänkin kohtuullinen.

Ei muuten vieläkään tykkejä jalassa. Ensi viikolla kuulemma jo lauhtuu niin ei jaksa kaivaa parin päivän vuoksi.
Kaivoin just vuosi sitten varustelekasta ostetut housut jotka jäi palauttamatta.
Piti palauttaa kun näytin kuvan mukaiselta hiphopparilta ja tuntui aika ikävältä, nyt vasta tajusin että niissä on korkea vyötärö ja onkin oikeasti hyvät jalassa mutta pitää kyllä ostaa vielä henkselit.
1610623669456.png

Mulla oli 1,7km koulumatka yläasteella, ai että sitä rispektin määrää kun kunnon pakkasella aamulla(jos sattui heräämään) kävelit kouluun ja haituvat ylähuulen päällä oli keräneet pienen hennon kuuran päällensä 😎

Toisaalta on nuokin olleet arkikäytössä ja voisin kuvitella jopa varaosia vielä löytyvän, pajotus tuollaiseen onnistuu missä tahansa pajalla ainakin kun ei taida kauheasti tarttea väylätekniikan tuntemusta :)
Katselin kanssa noita 6x6 Zil laitoksia niin heräsi kysymys että mitenhän niiden varaosien saatavuus mahtaa Suomessa olla?
Toisaalta jos neukkulan puolelta pyytää jonkun tuomaan ison kasan kaikkea niin voisin kuvitella hinnan olevan Volvon ja Scanian vastaaviin vähintäänkin kohtuullinen.
Tiedän joitakin hul...siis alan harrastajia jotka on hamstranneet neuvostoautojen osia pv:n huutokaupoista, eli jotain varmaan löytyy sitä kautta.
Toki jos on jotain yhteyksiä itärajan taakse niin en usko että osat on todellakaan länsimaisissa hinnoissa.

Tiedän joitakin hul...siis alan harrastajia jotka on hamstranneet neuvostoautojen osia pv:n huutokaupoista, eli jotain varmaan löytyy sitä kautta.
Toki jos on jotain yhteyksiä itärajan taakse niin en usko että osat on todellakaan länsimaisissa hinnoissa.
Tässähän yhdistyy kätevästi kaksi asiaa kun minä olen puolustusvoimien koulutettu raskaankaluston asentaja sekä olen opiskellut vuosikausia neukkulandian kieltä.
Ainoa huonopuoli että kumpikin noista sujuu aivan helvetin huonosti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom