Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Melkein kannattaisi heivaa FB ja IG samalla jos niitä käyttää.

Signal vaikuttaa kyllä hyvältä. Ite käyttänyt pitkään Telegrammia, ei ihan niin turvallinen ku Signal mutta valovuoden päässä WAsta.

Editoitu

Voihan tuo oma jalanjälki kiinnostaa, mutta valitettavasti kiinnostaa myös saada samat ihmiset edelleen kiinni, joiden kanssa yhteyttä pitää eri viestimissä.

Muuten olisin heivannut esim. koko Facebookin luurista, mutta kun tietyt tyypit pitää yhteyttä sen kautta, niin messenger piti jättää. Ja Whatsappissa on niin paljon kaikkea kanssakäymistä ryhmissä ja eri tyyppien kanssa, että ei oo oikein järkeä lähteä vaan ite kytkeen.

Itsellä ei ole IG tai FB enää ja en koe jäneeni mistään paitsi. Täällä myös Telegram, kun siinä on äänestyksiä sun muuta ja toimii osassa toimintaa erinomaisesti.

Minut saa viimeistään soittamalla kiinni, joten ei se softasta pitäisi kiinni jäädä, jos asiaa on.

Omassa tuttavapiirissä aika hyvin porukkaa siirtynyt Signaliin ja olen myös muutamassa ryhmässä rummuttanut siirtymistä. Jos kaikki ajattelee noin, niin mikään ei ikinä muutu. Tätä on jatkossa hyvä hyödyntää lisää ja polkea ihmisten oikeuksia lisää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omassa tuttavapiirissä aika hyvin porukkaa siirtynyt Signaliin ja olen myös muutamassa ryhmässä rummuttanut siirtymistä. Jos kaikki ajattelee noin, niin mikään ei ikinä muutu. Tätä on jatkossa hyvä hyödyntää lisää ja polkea ihmisten oikeuksia lisää.
En minä jaksa alkaa tämmöseen aikaa ja energiaa käyttämään. Käytännön hyöty ihan puhdas nolla tai melkein pakkasella näissä yksityishenkilönä tehdyissä veivuissa.

Töissä voi miettiä oikeita viestintäkanavia, kun siirrellään informaatiota, jolla on oikeasti väliäkin, kenelle se päätyy ja kenelle ei.

muoks. ja ei tuo ole vielä omissa porukoissa ketään kiinnostanut. Voin minä sovelluksen ladata, jos suurempi pako tulee, mutta en minä asiaa ajamaan ala :D

Tilaukseen lähti roheiinia ja uudet kengät jos nämä tulevat kengät kestäisi useamman talven. Puman kengät mitä aikaisemmin olen omistanut ovat kyllä hyvin kestäneet.

No eihän se mitään puuhastelua ollut. Jos Suomi ei olisi saanut/saanut ostetua viljaa, aseita, lentokoneita jne jne natseilta, niin siperiassa leirillä oltaisiin tavattu. Onko ihmisillä olemassa kyky täydellisesti unohtaa kaikki ylä-asteella ja lukiossa opetetut asiat?
Se että saksalaiset olivat liittolaisia Venäjää vastaan sodittaessa ja varmasti oli yksi syy siihen että Suomi pystyi niinkin kauan taistelemaan, ei poista sitä, etteikö "jotkut ihmiset" olisi silti "halunnut puuhastella natsien kanssa".
En myöskään tiedä mitä "puuhastelu natsien kanssa" tarkoittaa, poimin tuon vain doownekin ylimalkaisesta kommentista nuorista naiskirjailijoista.
Mutta eiköhän Suomestakin löytynyt jokunen kansallissosialismia kannattanut henkilö, samoin kuten kommunismia kannattanut, ja käsittääkseni myös suomalaisia on taistellut SS-joukoissa.
Toki meidän ylä-asteella ja lukiossa historiassa ei keskitytty paljoakaan näihin yksittäisiin aatteen kannattajiin, joten niihin en voi perustaa lausuntoani.

Jahas. Hyvä, immisiä siirtynyt aika kasa Signaliin uutisoinnin ansiosta.

Suosittelen offarille myös, jos oma digitaalinen jalanjälki kiinnostaa.

perjantaina kun sovellutuksen asensin henkilökohtaiseen taskupuhelimeen niin sieltä löytyi yksi yhteystieto, eilen tuli jo toinenkin

ongelmia tämä ei aiheuta, lähetän nykyään watsapilla noin 0-5 viestiä viikossa joten voin siirtyä vaikka txtviestien käyttäjäksi jos signaalissa ei ole häntä kenelle on asiaa jos on asiaa, usein ei ole

nuo watsappiviestitkin on vastauksia jonkun toisen viestiin, tuskin muistan koska olen itse laittanut avausviestin

1610269757448.png

En ole seurannut nyt meneillään olevaa WA-keskustelua kovin tarkkaan, mutta käsittääkseni siis mikään ei ole muuttunut, asiat vaan sanotaan suoraan?

Itselläni ei ole FB-tiliä ja asun Euroopassa (GDPR), joten en oikein näe tässä uhkakuvia yksityiskäytössä. Ainakaan yhtään enempää kuin aiemminkaan.

On mulla tosin Signalkin, mutta WA:ssa joitain ryhmiä.

99.9% kaikesta lähestämästäni informaatiosta on tässä ketjussa
0.09% työsähköpostia
0.01% taskupuhelimella viestittelyä

Puhuttaisiinpa siitä, kuinka vielä useampi olisi halunnut puuhastella kansanmurhaaja-Stalinin ja muiden ryssäkommunistien kanssa. Se, että kommunistipuolueet saavat kyseisen aatteen historialla edes toimia enää, on vähän sama asia kuin että minä perustaisin natsipuolueen ja sanoisin kirkkain silmin, että ei tässä mitään paheksuttavaa ole, se holokausti oli vain ikävä sivujuonne mutta muuten sellainen natsien jämpti yhteiskuntajärjelmä oli niin hyvä juttu että sellainen pitäisi saada tännekin.

Toi oli oikeasti vaarallista aikaa kun taistolaiset oli kovimmassa hurmoksessaan, suomettuminen tapissaan ja Neuvostoliitto voimissaan. Tuota pitäis avata enemmän kuinka vaarallista peliä pelasivat. Aivan järkyttävät faktat rajan takana, mutta Neuvostoliittoa ihailtiin ja asioita sokeroitiin ja muita ylevämmän ideologian hurmassa mentiin kohti jotain ah niin oikeaa. Vähän niinku maahanmuuton kanssa tänä päivänä.

Nyt on niin asiallista keskustelua että melkein harmittaa kun olen juuri lähdössä töihin.

No, kahvitauolla luettava kohokohdat.

Mutta eiköhän Suomestakin löytynyt jokunen kansallissosialismia kannattanut henkilö, samoin kuten kommunismia kannattanut, ja käsittääkseni myös suomalaisia on taistellut SS-joukoissa.

Saksa ja kansallissosialismi olivat tällöin merkittävin vastavoima Neuvostoliitolle ja kommunismille eikä pelkän rauhanomaisen puunhalauspolitiikan kannattaminen ollut siinä maailmantilanteessa oikein reaalimaailman optio.

Se on naisen luonto, nythän ne puuhastelee islamistien invaasion kanssa.
Nyt menee jo aatteet sekaisin. Tarkoitetaanko nyt "puuhastelulla natsien" kanssa ihan vain puuhastelua?
Ja puhutaanko nyt naiskirjailijoista vai naispuuhastelijoista?

Saksa ja kansallissosialismi olivat tällöin merkittävin vastavoima Neuvostoliitolle ja kommunismille eikä pelkän rauhanomaisen puunhalauspolitiikan kannattaminen ollut siinä maailmantilanteessa oikein reaalimaailman optio.
Ei varmasti, maailmantilanne on ollut silloin aivan eri. Enkä todellakaan ota kantaa siihen kuka on ollut oikeassa/väärässä, kommentoin ainoastaan että Suomessakin on ollut toisinajattelijoita, eikä enemmistön mielipide poista sitä asiaa.

Sanottakoon vielä, että henkilökohtaisesti on mielenkiintoisia nämä tarinat toisinajattelijoista ja olen niitä itse tykännyt lukea. Suuret historian tapahtumat on useimmiten koulussakin kerrottu aika suoraviivaisesti, mutta itsestäni juuri mielenkiintoisia ovat yksittäiset henkilöt ja ne jotka yleisestäkin ilmapiiristä poiketen uskaltavat lähteä eri suuntaan. Vaikka itse ei olisi edes samaa mieltä näiden ajatusten kanssa, antaa usein perspektiiviä ja ajattelemisen aihetta.

Viimeksi muokattu:
Hemmetti kun ihan sivukorvalla kuulin siitä ja näin vilaukselta kirjankannen, en nyt yhtään muista kenen kirjoittama on mutta ihan uusi kirja kuitenkin.
Nainen ei sinällään ole merkittävä tekijä asiassa mutta samantien kun näin aiheen ja että nuorehko naiskirjailija niin mielessä välähti että minkähän väristen lasien läpi teksti on tullut.
Hitsi kun en nyt äkkiseltään löytänyt sitä kirjaa, harvemmin tarttee etsiä.

En ole seurannut nyt meneillään olevaa WA-keskustelua kovin tarkkaan, mutta käsittääkseni siis mikään ei ole muuttunut, asiat vaan sanotaan suoraan?

Itselläni ei ole FB-tiliä ja asun Euroopassa (GDPR), joten en oikein näe tässä uhkakuvia yksityiskäytössä. Ainakaan yhtään enempää kuin aiemminkaan.

On mulla tosin Signalkin, mutta WA:ssa joitain ryhmiä.
Joo, näin minäkin ymmärsin tuohon ekaan riviin liittyen. Vilkaisin tänään pikkaisen WA:n privacy policyä, enkä huomannut mitään sen enempää uutta kuin erityisen huolestuttavaakaan.

Se tietysti pikkaisen kiinnostaa, että onko Facebook luvannut, että kaikki WA:n viestit käsitellään ja säilötään nyt ja jatkossa eurooppalaisilla palvelimilla? Niiden privacy policyhän kyllä sanoo, ettei viestejä säilytetä tietyin poikkeuksin yhtään kauempaa kuin on tarvetta viestien välityksessä. Poikkeuksia oli mm. viestit, joita ei pystytä heti toimittamaan, jolloin niitä varmaan joudutaan säilömään uudelleen yritysten ajaksi ja kai noilla joku vanhenemisaika on.

Nehän on kyllä motkottaneet siitä, että joutuvat mahdollisesti lopettamaan palveluiden tarjoamisen Euroopassa, kun eivät voi taata sitä, etteikö tietoja siirrettäisi myös jenkkiläisille palvelimille.

Nyt menee jo aatteet sekaisin. Tarkoitetaanko nyt "puuhastelulla natsien" kanssa ihan vain puuhastelua?
Ja puhutaanko nyt naiskirjailijoista vai naispuuhastelijoista?

No se oli vaan läppä puuhastelusta. =D

toisinajattelijoista

Mulle tulee tästä sanasta mieleen Neuvostoliiton toisinajattelijat joista myös puhuttiin aikoinaan, siis niistä jotka halusivat jotain muuta kuin kommunismia tai ainakin paremman version siitä.
Nykyäänhän tuo sana on kait käännetty jotenkin negatiiviseksi (= väärinajattelija) tarkoittamaan jotenkin EU:n konsensusajattelun ulkopuolella olevia. Venäläisistä demokratia kehitystä haluavista ei taideta enää käyttää termiä "toisinajattelija".

20210110_114218.jpg

Onko tämä? Ainakin nopealla vilkaisulla menee kuunteluun. Nämä ainakin itselle juuri parasta luettavaa, pääsee sisälle siihen ajatusmaailmaan miksi joku tekee toisin.

Suuret historian tapahtumat on useimmiten koulussakin kerrottu aika suoraviivaisesti, mutta itsestäni juuri mielenkiintoisia ovat yksittäiset henkilöt ja ne jotka yleisestäkin ilmapiiristä poiketen uskaltavat lähteä eri suuntaan.

Onneksi ylä-asteen historianopettaja oli kaiketi jonkinsortin sotahullu. Ei tietääkseni kuitenkaan natsi, vaikka mistä minä tiedän, millainen pääkallolla varustettu SS-koppalakki sieltä vitriinin päältä löytyy. Taistelut raivosivat ja ne käytiin läpi yksityiskohtaisesti kaikessa armottomudessaan. Vieläkin muistan näiltä ajoilta joitain Sotamarsalkka Rommelin ja Sir Bernard Montgomeryn hyökäyssuuntia El-Alameinin taistelussa. Opettaja tosiaan paasasi toisen maailmansodan ulkomuistista ilman kalvoja tai oppikirjoja taululle piirtäen. Tuntematon sotilas katsottiin myös joka vuosi historiantunnilla. Olisipa ollut kammottava menetys, jos joku vihervassari olisi opettanut historiaa.

Joo, näin minäkin ymmärsin tuohon ekaan riviin liittyen. Vilkaisin tänään pikkaisen WA:n privacy policyä, enkä huomannut mitään sen enempää uutta kuin erityisen huolestuttavaakaan.

Se tietysti pikkaisen kiinnostaa, että onko Facebook luvannut, että kaikki WA:n viestit käsitellään ja säilötään nyt ja jatkossa eurooppalaisilla palvelimilla? Niiden privacy policyhän kyllä sanoo, ettei viestejä säilytetä tietyin poikkeuksin yhtään kauempaa kuin on tarvetta viestien välityksessä. Poikkeuksia oli mm. viestit, joita ei pystytä heti toimittamaan, jolloin niitä varmaan joudutaan säilömään uudelleen yritysten ajaksi ja kai noilla joku vanhenemisaika on.

Nehän on kyllä motkottaneet siitä, että joutuvat mahdollisesti lopettamaan palveluiden tarjoamisen Euroopassa, kun eivät voi taata sitä, etteikö tietoja siirrettäisi myös jenkkiläisille palvelimille.
Käsittääkseni tilanne ei ole vielä pahimmasta päästä euroopassa. Mutta jenkeissä vedettiin aikalailla syvään päätyyn, koska voi. Mikään ei kuitenkaan takaa sitä, että vastaavaa tietojen tallentelua ei oteta täällä myöhemmin käyttöön, eli yritetä uudelleen. Ylipäätään ajatus asiasta jenkkilässä ärsyttää, joten vaikka kakkaa ei suoraan hierota omaan naamaan (vielä, koska ei voitu) niin toisten oikeuksien polkeminen ei myöskään ole jeba hommaa.

Ja jos asian voi hoitaa paremmin, niin miksikäs ei sitä hoida.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei, olen jo myöhässä aikataulusta. Joten menee myös rillaamiseksi tänään, mutta:

On tuo Instant Potti ollut, mutta en ole sillä Sous Videtellyt ikinä. Tutustuin juuri aiheeseen ja pitäisi varmaan koittaa. Tekee täydellistä lihaa ilman omaa lämpötilan vilkuilua kertaakaan.

Muutenkin erinomainen laitos. Helpottaa elämää kohtalaisen paljon. Tavarat sisään ja näpyttelee koska syö. Lopun vehje hoitaa itse. Ylläpitolämpötila 10 h vakiona (saa toki säädettyä pidemmäksikin), joten ei haittaa jos vähän viivästyy. Perunatkin keitän nykyään ainoastaan sillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom