Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kylmä ja hidas juoksukeli. Juoksin poluillakin hieman. 1,5h rauhallinen lenkki tehty. Vauhti naurettavan hidas, kävellen olisi päässyt lähes samaa vauhtia.
 
He he, Radio Suomessa suoraa lähetystä Seinäjoelta pubissa täysi meno päällä!Ei ole kuitenkaan se kuuluisa Huhtapub vaan Härmän häjy.
 
Aamulla sängyssä aattelin että mitäs vittua, eikö eiliset mave+core jumpat oo mennyt perille ja vaikka ei tänään pitänyt mennä jumppaa niin aloin pohtimaan mitä jumppais.
Nooh... tässä hetken sohvalla katteli pekka peräreiän höpinöitä ja kun nousi ylös niin alkaahan ne paikat kiristyy, junnua koittanut saada lähtee luistelee mutta innostus taitaa olla jotain -5 hänellä.
 
He he, Radio Suomessa suoraa lähetystä Seinäjoelta pubissa täysi meno päällä!Ei ole kuitenkaan se kuuluisa Huhtapub vaan Härmän häjy.

kuuntelin, myös

se,on,se baari missä Minäkin uskaltanut piipahtaa kolmesti, sekuntiakaan en ole viihtynyt
 
Kivasti lähtee nesteet kropasta. 2,4kg vähemmän paino kuin viikko sitten.

Työrintamalla taas iso ahdistus.

Taidan lähteä salille.
 
Mutta kyllä se siitä. Monimuoto yleisesti käsittääkseni iisimpi. Päiväpuolella opettajat vaatii enemmän. Itsellä ei ole kokemusta, mutta sen mitä vertaillut, niin ei ole pelkkää puhetta. Kummalla puolen nyt sitten oletkaan.
Asioilla on puolensa. Ensinnäkin yleensä aikuisilla on elämässään kaikkea muuta pakollista mikä käytännössä usein estää päiväopiskelun ja tekee monimuodosta ainoa vaihtoehdon. Toinen vaikuttava seikka on se, että haetaanko opinnoista vain tutkintotodistusta vai halutaanko oikeasti oppia asioita.

Monimuodossa nyt vaan tuntuu olevan huomattavasti paljon vähemmän opetusresursseja (ja sitä perusteellaan jollain "teillä on aikaisempaa osaamista" -tyyppisellä typeryydellä) ja opiskelijoiden oman aktiivisuuden varaan lasketaan liiankin paljon. Monilla opiskelemaan lähtevillä onkin kova aikomus tehdä ahkerasti itse hommia, mutta kyllä se arjen haastavuus alkaa pikkuhiljaa painamaan sitä toimintaan sinne Miten helpoimalla läpi päästään -suuntaan :cautious:

Yllä oleva (lyhyehköllä) kokemuksella sekä opiskelijan että opettajan rooleista.
 
Asioilla on puolensa. Ensinnäkin yleensä aikuisilla on elämässään kaikkea muuta pakollista mikä käytännössä usein estää päiväopiskelun ja tekee monimuodosta ainoa vaihtoehdon. Toinen vaikuttava seikka on se, että haetaanko opinnoista vain tutkintotodistusta vai halutaanko oikeasti oppia asioita.

Monimuodossa nyt vaan tuntuu olevan huomattavasti paljon vähemmän opetusresursseja (ja sitä perusteellaan jollain "teillä on aikaisempaa osaamista" -tyyppisellä typeryydellä) ja opiskelijoiden oman aktiivisuuden varaan lasketaan liiankin paljon. Monilla opiskelemaan lähtevillä onkin kova aikomus tehdä ahkerasti itse hommia, mutta kyllä se arjen haastavuus alkaa pikkuhiljaa painamaan sitä toimintaan sinne Miten helpoimalla läpi päästään -suuntaan :cautious:

Yllä oleva (lyhyehköllä) kokemuksella sekä opiskelijan että opettajan rooleista.
Juu siis itsellä ei ollut kokemusta monimuodosta, mutta sen mitä sitä peilannut päiväpuoleen, niin aika paljon enemmän katsellaan sormien läpi.

Ja löytyyhän noita "kunhan läpi pääsee" -tyyppejä myös päiväpuolelta yllättävän paljon.

Yksi mielenkiintoisin havainto oli omassa koulussa se, että syksyllä huomasin, kun 3 op kurssit muutettiin 5 op kursseiksi. Nuorimmat tulokkaat ottivat näitä kursseja. Eipä siinä mitään, mutta sisältö pysyi samana ja noppia tuli kaksi enemmän. Se on toki tehostusta ja rahaa helpommalla koululle, mutta ei vakuuta opiskelijoiden osaaminen tuollaisilla muutoksilla.

Ja satuin näkemään tuo myös ihan käytännössä, kun otin yhden lisäkurssin toiselta alalta. Kurssin nimessä pieni ero samaan aikaan pyörivään jolla myös olin. Oma kurssi 3 op, ylimääräinen 5 op. Sisältö sama, lopputyö saman laajuinen. Missä juju, säästöissä. :rolleyes:
 
Normipäivä.

1610189581876.png
 
Asioilla on puolensa. Ensinnäkin yleensä aikuisilla on elämässään kaikkea muuta pakollista mikä käytännössä usein estää päiväopiskelun ja tekee monimuodosta ainoa vaihtoehdon. Toinen vaikuttava seikka on se, että haetaanko opinnoista vain tutkintotodistusta vai halutaanko oikeasti oppia asioita.

Monimuodossa nyt vaan tuntuu olevan huomattavasti paljon vähemmän opetusresursseja (ja sitä perusteellaan jollain "teillä on aikaisempaa osaamista" -tyyppisellä typeryydellä) ja opiskelijoiden oman aktiivisuuden varaan lasketaan liiankin paljon. Monilla opiskelemaan lähtevillä onkin kova aikomus tehdä ahkerasti itse hommia, mutta kyllä se arjen haastavuus alkaa pikkuhiljaa painamaan sitä toimintaan sinne Miten helpoimalla läpi päästään -suuntaan :cautious:

Yllä oleva (lyhyehköllä) kokemuksella sekä opiskelijan että opettajan rooleista.
Jotenkin tuntuu siltä, että olen työntämässä käsiäni juuri kasaan paskaa 😳
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom