Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Tervetuloa kerhoon.

Kannattaa pyrkiä pois kierteestä jos on vasta aluillaan, mulla on ollut teini-iästä lähtien tarvetta koisia päikkäreitä. Koulusta tultaessa valot ja verhot kiinni ja peiton alle, nykyään sitä saattaa istahtaa vaan nojatuolille ja ei muuten mene kauaan että onkin nukahtanut. Kyllä se leijonan osan haukkaa yöunesta, tänäänkin nukahdin kuudelta ja seiskalta pomppasin ylös.

Toki sanotaan, että pienet torkut saattavat tehdä hyvää, mutta tuskin enää ehtoon puolella ja jos ne venyvät tunnin mittaisiksi. :D
Tooodella harvoin nukun päikkäreitä mutta viimeiset pari viikkoa mennyt simmu kiinni halus tai ei.
Ehkä joku kaamosjuttu tai jotain mutta fyysinen aktiivisuus aivan olematon joten siitä ei voi johtua, siksi diagnosoin jonkun syövän itselle. Muita oireita ei ole mutta silti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tooodella harvoin nukun päikkäreitä mutta viimeiset pari viikkoa mennyt simmu kiinni halus tai ei.
Ehkä joku kaamosjuttu tai jotain mutta fyysinen aktiivisuus aivan olematon joten siitä ei voi johtua, siksi diagnosoin jonkun syövän itselle. Muita oireita ei ole mutta silti.
Joskus jo ollutkin puhetta näistä cpap laitteista ja jos tuon kuuloisia nukahtamisoireita on niin mars mars hakemaan testihärvelit kotiin. Itsellä ainakin nuo aikaisemmat vähäisetkin päikkärit ovat nyt poissa ja virtaa riittää.

Joskus jo ollutkin puhetta näistä cpap laitteista ja jos tuon kuuloisia nukahtamisoireita on niin mars mars hakemaan testihärvelit kotiin. Itsellä ainakin nuo aikaisemmat vähäisetkin päikkärit ovat nyt poissa ja virtaa riittää.
Mulle tuli ihan virallinen diagnoosi että keskivaikea uniapnea viime viikolla, lekuri suositteli nimenomaan tota härveliä.
Kuorsaustahan mulla on ollut aina ja nyt vain yksi nainen sai patistettua sinne unitutkimukseen, todella harvoin tarvinnut päikkäreitä enkä tunne itseäni aamuisin väsyneeksi joten oli aika yllätys.
Tässä nyt odottelen sinne mikälie uniklinikalle aikaa.

Mulle tuli ihan virallinen diagnoosi että keskivaikea uniapnea viime viikolla, lekuri suositteli nimenomaan tota härveliä.
Kuorsaustahan mulla on ollut aina ja nyt vain yksi nainen sai patistettua sinne unitutkimukseen, todella harvoin tarvinnut päikkäreitä enkä tunne itseäni aamuisin väsyneeksi joten oli aika yllätys.
Hienoa 👍 jos ohituskaistaa haluat keuhkosairauksien polille niin sanopa, että tarvitset autoa työksesi. Älä kerro muille 😁

Hienoa 👍 jos ohituskaistaa haluat keuhkosairauksien polille niin sanopa, että tarvitset autoa työksesi. Älä kerro muille 😁
Enmä nyt tiedä voiko paljon nopeammin kuin parissa viikossa päästä tähän asti, postilaatikolla en ole muuten käynyt viikkoon joten epäilen että on jo aika siellä.
Mulla ei tosiaan ole mitään muuta haittaa kuin äänekäs kuorsaus joka karkoittaa naiset, siihen menin hakemaan alunperin konsteja. Mulla on muuten kaikki ok mutta sanoi jo silloin että todennäköisesti toimivin juttu mulle on unikiskot suuhun joka pitää alaleuan edessä ja kurkun auki.

Enmä nyt tiedä voiko paljon nopeammin kuin parissa viikossa päästä tähän asti, postilaatikolla en ole muuten käynyt viikkoon joten epäilen että on jo aika siellä.
Mulla ei tosiaan ole mitään muuta haittaa kuin äänekäs kuorsaus joka karkoittaa naiset, siihen menin hakemaan alunperin konsteja. Mulla on muuten kaikki ok mutta sanoi jo silloin että todennäköisesti toimivin juttu mulle on unikiskot suuhun joka pitää alaleuan edessä ja kurkun auki.
Ääh ei auttaneet kiskot kuorsaukseen ainakaan meitsillä vaan vaati tuon cpap kokomaskin. Ei mullakaan mitään pystyyn nukahtamisia todellakaan ollut mutta olisko kroppa vuosien saatossa sitten vaan tottunut mun "koiranuniin" mutta unenseurannan mukaan maskin käytön jälkeen unen laatu parantunut hurjasti ja virtaa tuntuu riittävän kiitettävästi. Kävitkö yksityisen kautta? Mulla työterveys hoiti testin myös muutamassa viikossa mutta miltei vuoden jono päksin keuhkopolille.

Ääh ei auttaneet kiskot kuorsaukseen ainakaan meitsillä vaan vaati tuon cpap kokomaskin. Ei mullakaan mitään pystyyn nukahtamisia todellakaan ollut mutta olisko kroppa vuosien saatossa sitten vaan tottunut mun "koiranuniin" mutta unenseurannan mukaan maskin käytön jälkeen unen laatu parantunut hurjasti ja virtaa tuntuu riittävän kiitettävästi. Kävitkö yksityisen kautta? Mulla työterveys hoiti testin myös muutamassa viikossa mutta miltei vuoden jono päksin keuhkopolille.
Kävin yksityisellä ensin ja kahden viikon päästä oli jo unitutkimus.
Voi joo olla että elämä muuttuu jos kerran on niin tottunut, ei haittais vaikka saisi lisää virtaa vaikkei siitä varsinaisesti ole koskaan ollut puutetta.

Joo no todennäköisesti suurin syy päivisiin nukahteluihin, uniapnea vaikuttaa todella paljon yöunen laatuun negatiivisesti, toivottavasti helpottuu.

Onko esiintynyt päänsärkyä tms aamuisin/päivisin?

Katselin eilen dokumenttia havaijin luonnosta, siinä esiintyi myös kilpikonnia. Olisipa kilpikonna, nehän voi kaikenlisäksi elää jopa yhtä vanhaksi kuin ihmisetkin ja elämä on käytännössä meressä pulikointia ja loikoilua.

Edit. Jotkut lajit voivat peräti porskuttaa jopa 150 vuotta lähde wikipedia.

Joo no todennäköisesti suurin syy päivisiin nukahteluihin, uniapnea vaikuttaa todella paljon yöunen laatuun negatiivisesti, toivottavasti helpottuu.

Onko esiintynyt päänsärkyä tms aamuisin/päivisin?
Ei mulla ole ollut mitään vaivaa, herään pirteänä aamuisin ja iltaisin 22 aikaan yleensä taju kankaalla.
Nyt siis ollut vain parin viikon aikana jotenkin tosi uneliasta ja toi kuorsausongelma ollut ihan koko iän.
Aktiivisuusranneke ei myöskään näyttänyt mitään ihmeellistä vaan senkin mukaan uni hyvää ja riittävää, uskon kuitenkin niitä mittareita ja on mulle sanottu niistä hengityskatkoista naisolentojen puolelta.

Join pullon Paulaner Weissbier dunkelia 5,3% samalla vedin 260 gr Fazer Present suklaakonvehteja jotka sain joululahjaks.Taidan vetästä pari putelia lisää ,vähä jäi makea maku suuhun joka kaipaa huuhtelua!

Tän päivää tein yhden naisihmisen kanssa sisäkaton panelointia, jumalauta se pilkko ja naulasi ihan kuin minäkin niitä.
Taidan olla rakastunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom