Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sylvin pitää laittaa kisuli elintaparemonttiin.

Kevytraksut olisi helppo ratkaisu, mutta kun toinen elätti eli seniorikissa on laiha ja dementikko ja sillä on huono ruokahalu/ei muista/tajua syödä. Kuinkamahdollistaa seniorikissan jatkuva pääsy raksukupille ja rajoittaa samalla punkeron kissan syöntiä siitä samasta kupista ellei itse ole koko ajan kotona vahtimassa niitä?

Kevytraksuilla seniorikissa varmaan kuihtuisi raukka kokonaan pois :eek:

Olisikohan jotain ravinnelisää, jota voisi sotkea seniorin märkäruokaan? Sitten laihdutusraksut kehiin molemmille - ja salaa jotain extraa seniorille.

Aktivointi liikuntaan: ei kiinnosta "hypi akka ihan itse sen hiiren perässä".

Juuri näin! Minusta vierailukielto voisi olla aina!! Työ- ja sairastamisrauha kunniaan.

Nyt sitä ylimääräistä porukkaa on seilannut eksyksissä käytävillä :mad: Ihan kuin potilaissa ja henkilökunnassa ei olisi jo tarpeeksi kestämistä.
No ei vierailukieltoa!
Oon nyt kolmesta asti maannut osastolla, tylsää. Paljon mukavempaa jos joku tulisi pitämään seuraa. Tai toisi edes karamelleja!

Voikohan tuon pissapussin kanssa käppäillä alakertaan kahvioon :unsure:

Nappasin appelsiinilonkeron. Jäi niin paha maku suuhun, että täytyy huuhdella se jollain.

Eipä ollu kovinkaan mukavaa hommaa tuo matolla juoksentelukaan tällä kelillä. 1,5 litraa meni vettä. Mutta parempi matto, ku ulkona juoksennella.

Tästä liikkuu monenlaista tietoa, mutta oma tulkinta on että kyllä puulla ja hiilillä saa myös lain mukaan grillata, kunhan tietyt reunaehdot täyttyy ja on järki kädessä. Avotuleksi ei pelastuslaissa lasketa erillisiä maasta irrallisia tukevia grillejä. Maahan asetettavar kertakäyttögrillit taas määritellään avotuleksi.

Pelastuslain tarkoittamaksi avotuleksi ei katsota
  • maapohjasta eristettyjä grillejä tai tiilisiä tai kivisiä tulisijoja, joista tuli ei pääse leviämään myöskään kipinöinnin vuoksi; ja
  • edellisiä vastaavia laitteita, joista tuli ei voi päästä leviämään maapohjan kautta tai kipinöinnin vuoksi
Lähde: https://www.pelastustoimi.fi/turvat.../noudata-saannoksia/avotulen-teon-rajoitukset
Kiva ois nähä esimerkki hiilillä tai klapeilla lämpiävästä grillistä, josta ei pääse sinkoilemaan kipinöitä hiillosta kohennettaessa.

Ja. Hormilliset tulisijat on lain mukaan ok, mutta telttakaminan hormista saa kyllä semmosen kipinäsuihkun aikaiseksi, että huh.

Ja juu, mie oon tässä asiassa siellä ylivarovaisen kannalla, mutta esimerkki viime-, vai oliko toissakesältä. Naapurikunnassa paloi 6 hehtaaria metsää, syttymissyy, moton teräketju oli kipinöinyt kuusta sahattaessa.

Teräketjukin toki voi kipinöidä, paristakin eri syystä. Todennäköisin syy noissa on yleensä renkaissa olevat raudat jotka raapii kiviä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom