Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, eikös tänään ole Juhannuspäivä? Pidän vähän valkoroskaisena ajatusta, että juhannuksen vietto identifioituu päivään ennen varsinaista pyhää.

Ja tänäänhän se päivä on oikeasti pisimmillään, ennen kuin aletaan mennä kohti talvea.

Ja kaiken kukkuraksi oikeasti vasta ensiyönä on akselin kallistuksen vuoksi pallomme sillä mallilla, että olemme lähimpänä aurinkoa.

Kai se tarkoittaa, että minäkin olen aikuinen, kun alan preferoida sitä varsinaista juhlapäivää ja sen aktiviteetteja 😇

"Suomalaisten juhannus on saanut nimensä pyhältä Johannekselta, ja oikea juhannuspäivähän onkin pyhän Johanneksen syntymäpäivä, 24. päivä kesäkuuta. Tosin vuoden 1955 jälkeen juhannusta on Suomessa vietetty ensiksi oikeaa juhannusta lähinnä olevana lauantaina, sitten kesäkuun 19. päivää seuraavana lauantaina. Kirkollinen juhlapäivä on silti aina 24. kesäkuuta."

Itse näen, että erillistaloissa maksaa rivarista, mutta saa lämmittää neljää seinää.

Plus perustusten ongelmat on kaikilla, jos on. Tämä toki myös rivarissa.

Kerrostalossa taas nämä kulut pienemmät.

Voi olla, että oon vaan liikaa nähnyt ongelmakohteita. Siks vain pakon edessä kerrostalo, jossa maapinta-alaan nähden on eniten maksajia ja muuten okt, kun raha sallii.
Erillistalossa maksaa siitä, ettei tartte tehdä niitä hommia, joita ei muutenkaan kiinnostaisi tehdä, mutta saa suunnilleen samat mukavuudet kuin omakotitalossa eli vähän enemmän rauhaa naapureilta ja oman pihan.

Uusissa kerrostaloissa on niin kova neliöhinta, ettei minusta mitään järkeä, kun tilaakin saisi olla sen 100m2, eikä ne meikäläisen äänentoistolaitteilla ja soittimilla tuu oikein muutenkaan pitkässä juoksussa kyseeseen.

59411414-C819-497A-9144-9A5E13F2977D.jpeg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom