Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Täs kaupungissa ja varsinkin keskustassa on toi autoilu jotenkin tosi vaikeaa, syytän vihreävaltaista valtuustoa tästä. Fillari ja bussi best.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-10-20 astetta pakkasessa tai lumisohjossa
Itse kun näen kelit vain eri pukeutumisen tapoina, niin ei vaikuta siihen mennäkö pyörällä vai ei. -20 asteen jälkeen alkaa kyllä varpaat jäätyä aika äkkiä, kun ei ole klossillisia talvikenkiä. Tosin, tuollaisia kelejä ei tainnut olla koko talvena.

Mukavin sää lenkkeillä on sateella. Toisena tulee lumisateen jälkeen, kun muut eivät ole vielä sotkeneet omilla jäljillään.

Lumisohjoon auttaa lihavat renkaat. On oikein ilo ajaa. Ja napit korvissa, joten mukava kuunnella radiota siinä hyötyliikkuessa.
 
Täs kaupungissa ja varsinkin keskustassa on toi autoilu jotenkin tosi vaikeaa, syytän vihreävaltaista valtuustoa tästä. Fillari ja bussi best.

Mä oletan nyt, että Jyväskylästä puhutaan. Suhailin kyllä sillon joskus ooppelilla aina paikasta toiseen ja mun mielestä sielä oli aika helppo ajaa. Tosin en tiedä nykytilanteesta mitään.

Ah, Jyväskylä. Ei ole ikävä.
 
Lumisohjoon auttaa lihavat renkaat. On oikein ilo ajaa. Ja napit korvissa, joten mukava kuunnella radiota siinä hyötyliikkuessa.
Ei. Kuulokkeita. Pyöräillessä.

Tulee fillarilla vähän liian iso rysähdys, kun uppoutuukin johonkin biisiin, eikä kuule tai tajua kattoa ympärilleen. Ja toisin päin, ei osaa jotenkin nauttiakaan musasta, jos pitää koko ajan olla valppaana.

t. tiukkis
 
Ei. Kuulokkeita. Pyöräillessä.

Tulee fillarilla vähän liian iso rysähdys, kun uppoutuukin johonkin biisiin, eikä kuule tai tajua kattoa ympärilleen. Ja toisin päin, ei osaa jotenkin nauttiakaan musasta, jos pitää koko ajan olla valppaana.

t. tiukkis

Mä uppoudun omiin ajatuksiini paljo helpommin, ku siihen musiikkiin pyöräillessä. Ja se vasta vaarallista onki. Oon niin monesti säikähtänyt muita pyöräilijöitä, ku oon ollu niin omissa ajatuksissani. Että mieluummin kuulokkeet mulla ja musiikin volyymi semmosena, että sen kuulee ja pysyy kuitenki valppaana ympäröivän liikenteen suhteen.
 
Mä uppoudun omiin ajatuksiini paljo helpommin, ku siihen musiikkiin pyöräillessä. Ja se vasta vaarallista onki. Oon niin monesti säikähtänyt muita pyöräilijöitä, ku oon ollu niin omissa ajatuksissani. Että mieluummin kuulokkeet mulla ja musiikin volyymi semmosena, että sen kuulee ja pysyy kuitenki valppaana ympäröivän liikenteen suhteen.
Onnistuu se ajatuksissaan oleminen iteltäkin ilman musaakin, mutta esim. nuo mun IEM:t (jotka myin kyllä jo veks) sulkivat sen verran tehokkaasti ulkopuolista ääntä (tyyliin -15dB), että vaikutti jo ihan oikeasti siihen, mitä kuulee ympäriltä. Monesti kuitenkin havahtuu ympäröiviin ääniin ja varmaan viimeistään silloin, jos joku hakkaa tööttiä tai huutaa, mikä jää musan huutaessa korvissa suuremmalla todennäköisyydellä tajuamatta ennen kuin on liian myöhäistä.

Nyt on vaan noi BT-kuulokkeet, jotka eivät luonnollisestikaan mene kypärän alle, niin ei tartte edes miettiä musan soittelua fillaroidessa.
 
Linja-autossa tuntee lisäksi itsensä köyhäksi.

+100e käteistä taskussa niin ei iske tuo tunne ikinä

e.tarkastuslakenta paljasti, että tällähetkellä 80:tasan
ei ole viittinyt piipahtaa koronaaaaikana automaatilla koskettelmassa yhteisiä näppylöitä, henkilöauton olen tankannut automaatista yhtesti
 
Mä oletan nyt, että Jyväskylästä puhutaan. Suhailin kyllä sillon joskus ooppelilla aina paikasta toiseen ja mun mielestä sielä oli aika helppo ajaa. Tosin en tiedä nykytilanteesta mitään.

Ah, Jyväskylä. Ei ole ikävä.

Reitit on epäloogisia ja pysäköinti kallista, mikäli paikkoja sattuu olemaan. Toki nyt toi on autioitunut toi keskusta kun aukesi uusi kauppakeskus tonne Seppälään.
 
Screenshot_20200420-112029_Gallery.jpg
 
Reitit on epäloogisia ja pysäköinti kallista, mikäli paikkoja sattuu olemaan. Toki nyt toi on autioitunut toi keskusta kun aukesi uusi kauppakeskus tonne Seppälään.
lisää höpöhöpöä

En edes muista tilannetta ettei keskustasta olisi löytynyt parkkipaikkaa.

Ja liikenne on nykyään kohtuullisen sujuvaa jos vertaa vaikkapa siihen mitä se oli 10v sitten.
 
Mä uppoudun omiin ajatuksiini paljo helpommin, ku siihen musiikkiin pyöräillessä. Ja se vasta vaarallista onki.

Tietynlainen musiikki saa uppoutumaan ajatuksiin tai vaihtoehtoisesti fiilistelen enemmän sitä soivaa biisiä. Musiikki toimisi varmasti hyvin jossain juoksuradalla/metsäpolulla.


Sama jos kuuntelee jotain mielenkiintoista podcastia ja uppoutuu kuuntelemaan sitä. Autoa ajaessa taas tykkään siitä, että soi radio ja kun ajan pimeällä/yöllä radio saattaa olla jopa hieman kovemmalla.
 
Back
Ylös Bottom