Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tarkenna

oho. olit jo kerinny tarkentaa

Niin. Yllättäen lääketutkimus tarvii koekaniineja. Yleensä oikeakätisiä, terveitä miehiä. Siitä maksettiin riippuen tutkimuksesta ja sitovuudesta, mahdollisista riskeistä riippuen. Säteilyä sisältäviin tutkimuksiin (yleensä PET-kuvauksia) saa osallistua vain kerran. Maksetut korvaukset luokkaa 100-600€ oli silloin aikoinaan.

Itse olin aikanaan ainakin siinä missä nukutettiin, pidettiin unessa eri aineilla ja kuvattiin miten aineet vaikuttaa aivojen aineenvaihduntaan. Olin myös jossain kollageeni-injektio siedettävyys tutkimuksessa (uusi tuotantotapa). Popsin nalmefeenia pari viikkoa muistaakseni (mittailtiin sen pitoisuuksia veressä) (oli vähän jännä olo). Ja jotain muuta vielä mikä on pyyhkiytynyt mielestä.
 
[

Mulla on teoria, että jo lääkiksen ensimmäisenä vuotena ne viattomat opiskelijapolot altistetaan erilaisille lääkekokeille. Seurauksena toisilla vaan irstausfaktori singahtaa kohti zeniittiä, toiset sitten lipsahtavat suorastaan perverssin puolelle. Siellä se on kajsnakin... Herr Doktoria ei kyllä uskalla edes ajatella...

Kajsna on onneksi säilynyt vielä herttaisena maalaistyttönä:
DpynrRKWsAA5N6I.jpg
 
Voi turmio.

Olen koko päivän vain laiskotellut, ylensyönyt ja irstaillut (itsekseni). Nyt jäljellä enää vain hieman mämmiä ja yksi töhnämuna huomiseksi.

Terve elämä alkaa taas :)
 
Töissä kuulin, että näytän siltä kuin odottaisin vauvaa. Olisikohan tämä hyvä motivaattori siihen, että alkaisin tehdä näille läskeille jotain..😑
 
Siis saatoin voivotella tätä puutetta, mutta naiset nyt löytyi hyvä korvike. Kuuntelin just Sami Kurosen sensuellin iltasadun sen IG-livestä ja eipä oo hetkeen ollut näin ihana olo. 😅:heart: Studioversiot on ilmeisesti suplassa, mutta kylläpäs toi livetilanne oli kutkuttava. 💥
 
...
Ortopelleistä en oikein osaa lausua mitään, mutta radiologeissa on kyllä yllättävän paljon outoja mumisijoita :eek: Yksi oli niin viihdyttävä tapaus, että hänen työvuorollaan järkkäilin itseni samaan röntgeniin duuniin - kukaan ei tainnut ymmärtää häntä. Oikeuslääkärit :heart: nyt ovat sitten oma lajinsa kokonaan.

Vähän pelottavaa kyllä, millaista materiaalia lääketieteellinen vapauttaa maailmaan.

Ps. Tuohon radiologiin suhtauduin kuten Niuvanniemen potilaisiin: hymyilin rauhoittavasti ja nyökyttelin päätäni.

Sosiaali- ja terveysala itsessään on yksi omituisten otusten alaluokista monenmoista hiihtäjää löytyy.
 
Minusta töissä on yleensä melko kivaa, mutta asiakkaat kyllä usein heikentävät viihtymistä. Parempi olisi hengailla ihan vaan työkamujen kanssa.
 
Mulla on teoria, että jo lääkiksen ensimmäisenä vuotena ne viattomat opiskelijapolot altistetaan erilaisille lääkekokeille. Seurauksena toisilla vaan irstausfaktori singahtaa kohti zeniittiä, toiset sitten lipsahtavat suorastaan perverssin puolelle. Siellä se on kajsnakin... Herr Doktoria ei kyllä uskalla edes ajatella...
Sen verran selitystä yllä olevalle, ettei tuo liity millään lailla minun kokemuksiini potilaana. Kuuntelen vain muuten päivittäin kolmea omaa ikäluokkaani edustavaa ja kun heitä vertaa muihin samanikäisiin läheisiini ja kavereihini, niin niin... 😅
 
Ja kahvit, tsek

Seuraavaksi voisi vähän laskea matematiikkaa. Kiinnostusta asiaan nyt hyvin vähän.
Muksun kanssa saanut taas koulutehtäviä tehdä niin tuntee ittesä tyhmäksi noiden ala-asteen matikan tehtävienkin kanssa.
Miten hitossa sieltä on selvinnyt elävänä jos omana aikana jo ollut tuollaisia?
 
Miten hitossa sieltä on selvinnyt elävänä jos omana aikana jo ollut tuollaisia?
Varmaan samaan tapaan, kun tästä omasta nykyhommasta. Ne osaa sen aikaa kun tarve ja sen jälkeen hyvä unohtaa.

Tosin, helvatun mielenkiintoisia asioita voi laskee. Suorastaan harmi, että nekin unohtaa. Onneksi on muistiinpanot hyvät, niin voi niistä joskus tarvittaessa kaivella esiin miten joku homma lasketaan.
 
Varmaan samaan tapaan, kun tästä omasta nykyhommasta. Ne osaa sen aikaa kun tarve ja sen jälkeen hyvä unohtaa.

Tosin, helvatun mielenkiintoisia asioita voi laskee. Suorastaan harmi, että nekin unohtaa. Onneksi on muistiinpanot hyvät, niin voi niistä joskus tarvittaessa kaivella esiin miten joku homma lasketaan.
Minäkin vedin aikuispuolella puolessa vuodessa lukion laajan matikan opinnot koska ne oli oikeastaan ensin ainoa asia siinä.
Yhden kokeen ehdin tekemään niistä ja sekin meni perhana ihan jopa läpi, nyt jos saman kokeen saisi eteensä niin saisi nostaa samantien kädet ylös.
 
Back
Ylös Bottom