Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mun on pakko lopettaa vissiin kiristelyt, taannoin kun olin melkein tyhjällä salilla jumppailemassa niin ihan viereen tuli puuhastelemaan tosi timmi ja nätti pirkko. Ei siinä mutta se alkoi juttelemaan niitä näitä, pakko johtua jostain näihin liittyvistä.

Oikeasti tässä pohtinut miksi rääkkää itseään, aiemmin asetetut tavoitteet on saavutettu. Tosin toi stanan kessi ei vaan häviä mihinkään ja miettinyt katsoisko kumpi lähtee ennemmin, järki päästä vai läski siitä.

Mä kävin hammaslääkärissä tänään. Pari hammasta pitää paikata ens kerralla mutta mun toinen etuhammas on 30 vuotta sitten saanut tällin ja kuollut ja se pitää ens kerralla kuvata koska siellä saattaa olla tulehdus juuressa. Mikä tarkoittaa että se pitää vetää irti 😳😱😭😭😭
Siis miettikää mikä katastrofi olla ilman etuhammasta puoli vuotta!! Mä ennemmin vaikka kuolen tai jotain 😲😭😭

Mä kävin hammaslääkärissä tänään. Pari hammasta pitää paikata ens kerralla mutta mun toinen etuhammas on 30 vuotta sitten saanut tällin ja kuollut ja se pitää ens kerralla kuvata koska siellä saattaa olla tulehdus juuressa. Mikä tarkoittaa että se pitää vetää irti 😳😱😭😭😭
Siis miettikää mikä katastrofi olla ilman etuhammasta puoli vuotta!! Mä ennemmin vaikka kuolen tai jotain 😲😭😭
Liimaahan ne siihen väliin sentään näön vuoks uuden siks aikaa että saa kunnon tekohampaan

"Ei ollut yhtään liian makea."

Sanoo ne samat ihmiset, jotka mättävät kilotolkulla irtokarkkeja ja juovat sokerilimsoja 🙄

Lähiaikoina olen kuullut useasti "teet sitten oman kunnon mukaan". Niinku miten voisi tehdä jonkun toisen kunnon mukaan? Jos lähden lenkille, niin voinko tehdä Usain Boltin kunnon mukaan? Toki voisi ajatella, että joku treenaisi liian laiskasti eli sen 80-vuotiaan halvauspotilaan kuntoisesti ja hänelle siten huomautettaisiin alisuorittamisesta, mutta kun tuo sanotaan aina tilanteessa, jossa joku epäilee treenin olevan itselle liian kovan 😖

Oikeasti? Mä kuvittelin että pitää olla reikä rivissä puoli vuotta ennenkuin saa implantin
Kaippa se vähän riippuu, mutta väliaikainen näkösuoja kait mahdollinen.
Mikäli se hammas ei ny ole täysin kaput eikö sitä voi juurihoitaa?

Mullakin oli tuollanen kolhun saanut joka tyhjäksi mennyt, kesti vuosia hyvin. Tohtori halusi sitten rosoreunaisen paikan vaihtaa ja huomasi hampaan tyhjäksi...
Teki sitten juurihoidon jonka jälkeen se hajos täysin.

Tohtorointi ei aina kannata.

Oikeasti? Mä kuvittelin että pitää olla reikä rivissä puoli vuotta ennenkuin saa implantin

Käsittääkseni sellaisen luuhun ruuvattavaan implanttiin on jotain aikarajoja. Mutta jos jollain muulla tekniikalla. Joku tuki vierekkäisistä hampuleista 🤔 Ei kai nyt puolta vuotta voi olla ilman näkyvällä kohdalla olevaa hammasta 😦

Ainakaan neiti-ihminen.

Käsittääkseni sellaisen luuhun ruuvattavaan implanttiin on jotain aikarajoja. Mutta jos jollain muulla tekniikalla. Joku tuki vierekkäisistä hampuleista 🤔 Ei kai nyt puolta vuotta voi olla ilman näkyvällä kohdalla olevaa hammasta 😦

Ainakaan neiti-ihminen.
Neiti-ihminen voi aina vetää huomion muualle ja olla hymyilemättä.

Kaippa se vähän riippuu, mutta väliaikainen näkösuoja kait mahdollinen.
Mikäli se hammas ei ny ole täysin kaput eikö sitä voi juurihoitaa?

Mullakin oli tuollanen kolhun saanut joka tyhjäksi mennyt, kesti vuosia hyvin. Tohtori halusi sitten rosoreunaisen paikan vaihtaa ja huomasi hampaan tyhjäksi...
Teki sitten juurihoidon jonka jälkeen se hajos täysin.

Tohtorointi ei aina kannata.
Se on jo juurihoidettu silloin kun siihen tuli tälli ja veret vuoti hampaan sisälle. Sen voi kokeilla yhden kerran hoitaa uudestaan ellei tulehdus juuren alla oo liian suuri.

No nyt ois retee kesärassi:

Jotenkin tuo on vaan kaunis auto minun silmääni. Eläkkeellä, jos olisi Riittävän varakas, niin voisi hankkia ja ajella Arvokkaasti ja rauhallisesti.
#Goldfinger

DB5.webp

Back
Ylös Bottom