Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

eikös kaikkiin kortteihin tullut se maksimivoimassaoloaika, joka saattaa siis erota siitä, että mitä nykyisessä kortissa lukee?
Kortissa, kun en ole uusinut sitä on 70 vuotiaaksi.
Uusittaessa viisi vuotta eteenpäin.

Traficomin sivuilla annetaan ajo-oikeutta 57 vuotiaaksi + 1 kk ja 30 päivää. Mistähän tämä on repäisty?

Kortissa, kun en ole uusinut sitä on 70 vuotiaaksi.
Uusittaessa viisi vuotta eteenpäin.

Traficomin sivuilla annetaan ajo-oikeutta 57 vuotiaaksi + 1 kk ja 30 päivää. Mistähän tämä on repäisty?
🤷🏽‍♂️

Milloin lääkärinlausunto pitää toimittaa poliisille?​

1. Olet saanut kuorma- tai linja-auton ajokortin ennen 19.1.2013 ja ajokorttisi on voimassa 70-vuotiaaksi. Toimita lääkärinlausunto poliisille 5 vuoden välein siitä, kun täytät 50 vuotta eli 50-, 55-, 60- ja 65-vuotiaana.

🤷🏽‍♂️

Milloin lääkärinlausunto pitää toimittaa poliisille?​

1. Olet saanut kuorma- tai linja-auton ajokortin ennen 19.1.2013 ja ajokorttisi on voimassa 70-vuotiaaksi. Toimita lääkärinlausunto poliisille 5 vuoden välein siitä, kun täytät 50 vuotta eli 50-, 55-, 60- ja 65-vuotiaana.

Oon saanut 7 vuotta ja vähän päälle päälle.
Kattoneet, että on niin kovassa kunnossa.

Hetkinen, mites tää nyt menee?
Pikagooglella C-korttia varten pitäisi käydä lekurissa jo 45 vuotiaana.
En ole käynyt.
Kävin katsomassa Traficomin sivuilta, että olenko ajellut jo ilman ajo-oikeutta.

Kortti on voimassa aivan random-päivään asti, jolloin täytän 57 vuotta 1 kk ja 30 pv.
Mitä ihmettä?
Mulla on C ja E, nyt vasta kun kilahti 50v niin komennettiin otille jos haluaa kirjaimet pitää.
Silmät vai kuorsaukseen liittyvää?
Näkö, ei ulko.

Screenshot_20250617_170048_Instagram.webp

Mulla on C ja E, nyt vasta kun kilahti 50v niin komennettiin otille jos haluaa kirjaimet pitää
Juu, sama lääkärikäynti oli itsellä C-kortin takia. Viisikymppisenä se alkaa tuo rahastus ja toistuu viiden vuoden välein. Jos ei halua ajokorttiluokkaa pudottaa. Ja minähän en saavutetuista eduista luovu, vaikka melko harvoin on viime aikoina tarvetta ollut.

Juu, sama lääkärikäynti oli itsellä C-kortin takia. Viisikymppisenä se alkaa tuo rahastus ja toistuu viiden vuoden välein. Jos ei halua ajokorttiluokkaa pudottaa. Ja minähän en saavutetuista eduista luovu, vaikka melko harvoin on viime aikoina tarvetta ollut
Hyvin harvoin nykyään tarttee mutta jos vetää vaikkka peräkärryä missä reilummin painoa/pituutta niin ei tartte miettiä riittääkö merkit pahvissa.
Aika ajoin mulla käynyt joku oikosulku päässä ja miettinyt kuorma-auton ostoa.

Back
Ylös Bottom