Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Yläkerran vauva itkee taas.
Se on itkeskellyt aika paljon viimeaikoina.
Ollaan asuttu tässä 4,5kk ja vauva oli silloin jo syntynyt. Eli ei mikään ihan vastasyntynyt ole.
Mutta aika itkuinen tuntuu olevan.

Tuo on kyllä periaatteessa rasittavaa. Kesällä yläkerrassa asu joku pojankloppi ja sen baby kun oli kylässä niin sen mukula poras välillä niin, että heräsin siihen aamulla.

Ei siinä mitään, mutta ois nyt vienyt sen itkevän mukulan johki eikä huudattanut aivan patterissa kiinni. Rauhallista minääni alkoi jopa hieman risoa.

Omalla tavallani sitten näytin muutamaan kertaan, miten se huuto pattereita pitkin yöaikaan kuuluu. Hoho. En tiedä oliko sattumaa, mutta tuntui, että nuori isä pureutui asiaan jatkossa huomaavaisemmin.

26230167_1940459432657953_7831576066048854878_n.webp

Kuntit! Oli niin aikainen aamu kun taksi haki ovelta ettei ehtinyt philishavea ja giletteä näyttää.
Mitä veikkaatte, tarttuuko tähän haju: esim pillun?

Liitteet

• 4B8A3412-B142-422E-85FC-515707201E60.webp
    4B8A3412-B142-422E-85FC-515707201E60.webp
    26,3 KB · Katsottu: 166
Tuo on kyllä periaatteessa rasittavaa. Kesällä yläkerrassa asu joku pojankloppi ja sen baby kun oli kylässä niin sen mukula poras välillä niin, että heräsin siihen aamulla.

Ei siinä mitään, mutta ois nyt vienyt sen itkevän mukulan johki eikä huudattanut aivan patterissa kiinni. Rauhallista minääni alkoi jopa hieman risoa.

Omalla tavallani sitten näytin muutamaan kertaan, miten se huuto pattereita pitkin yöaikaan kuuluu. Hoho. En tiedä oliko sattumaa, mutta tuntui, että nuori isä pureutui asiaan jatkossa huomaavaisemmin.

Ei vittu ku nousi verenpaineet tästä. Tiiätkö yhtään miten äärirajoille siinä välillä psyyke menee kun kanniskelee puolen vuoden ajan yötä päivää huutavaa vauvaa, jota ei vaan saa nukahtamaan tai lopettamaan itkua? Siihen joku naapurin pattereiden kolistelu päällee niin alkaa olla valmista matskua lataamoon.

Vaikka teillä itellä ois ollu vaan hirmu helppoja vauvoja, jotka kerran päivässä vähän inahtaa nälkäänsä niin se ei tarkoita sitä, että kaikki vauvat ois sellasia. Kyllä meilläkin isovanhemmat aina hyvin pätevänä sitä vauvaa ottivat syliinsä, että näyttävät meille, miten sitä hoidetaan, mutta yllättäen se palautettiin aina ihan yhtä kärttyisenä.

Ei vittu ku nousi verenpaineet tästä. Tiiätkö yhtään miten äärirajoille siinä välillä psyyke menee kun kanniskelee puolen vuoden ajan yötä päivää huutavaa vauvaa, jota ei vaan saa nukahtamaan tai lopettamaan itkua? Siihen joku naapurin pattereiden kolistelu päällee niin alkaa olla valmista matskua lataamoon.

Vaikka teillä itellä ois ollu vaan hirmu helppoja vauvoja, jotka kerran päivässä vähän inahtaa nälkäänsä niin se ei tarkoita sitä, että kaikki vauvat ois sellasia. Kyllä meilläkin isovanhemmat aina hyvin pätevänä sitä vauvaa ottivat syliinsä, että näyttävät meille, miten sitä hoidetaan, mutta yllättäen se palautettiin aina ihan yhtä kärttyisenä.
Vaikkei asia minuun liity ja saatan kuulostaa epäempaattiselta, mutta kun se ei kuulu minulle tai muille, millaisille rajoille jonkun psyyke menee toteuttaessaan omia elämänvalintojaan, eikä niiden tulisi aiheuttaa ongelmia niille, jotka niihin ovat syyttömiä.

Vaikkei asia minuun liity ja saatan kuulostaa epäempaattiselta, mutta kun se ei kuulu minulle tai muille, millaisille rajoille jonkun psyyke menee toteuttaessaan omia elämänvalintojaan, eikä niiden tulisi aiheuttaa ongelmia niille, jotka niihin ovat syyttömiä.

No tappaako se lapsi sitten pitäisi, jos ei sitä hiljaiseksi saa? Niissä kun ei oo mitään hiljennysnappia, jos et tiennyt.

No joo. Tuo nyt on onneksi sellanen asia, että jos menee isännöitsijälle valittamaan, niin se vastaa, voi kyynel, koita kestää.

Niin, se on myös oma elämänvalinta asua kerrostalossa jossa kuuluu "elämisen ääniä". Yötyöläistä vituttaa naapurin remppaäänet, aamutekijää itkevä lapsi ja kaikkia MM-lätkänaapurit.

En tiedä ketä teitä tuossa tarkoitit mutta jos luet kirjoitukseni niin otin kantaa vain siihen, että vauva on itkuinen.

Eipäs nyt tunteilla liiaksi. En minä ole pattereita kolistellut. Ei ole tapaistani, mutta saa se nyt vaikka naisenkin huutamaan, kun oikeaa nappia painaa. Elämisen ääniä kaikki tyynni. Tärkein on osoittaa, että äänet todella makuukammarista kantautuvat helposti toiseen.

Miksi koiran haukunnasta saa älähtää, mutta ei lapsen itkusta. Höh.

Se päivä kun minä kolistelen pattereita tai hakkaan harjanvarrella vaikka kattoon, niin jo on aikoihin eletty. Kyllä oma huomautukseni sai itselleni hymyn huulille siinä tohinassa ja saa edelleenkin.

No tappaako se lapsi sitten pitäisi, jos ei sitä hiljaiseksi saa? Niissä kun ei oo mitään hiljennysnappia, jos et tiennyt.

No joo. Tuo nyt on onneksi sellanen asia, että jos menee isännöitsijälle valittamaan, niin se vastaa, voi kyynel, koita kestää.
Just, sanoinko niin ?
Pointtini oli se, että ihmisellä, joka ei ole osallinen itse tehdyn valinnan lopputulokseen on täysi oikeus suivaantua ja jopa vittuuntua siitä itselleen aiheutuvaan häiriöön.
Asiasta puhuminen tietty olisi paras ratkaisu ja voitaisiin päätyä järkiratkaisuun, esim. siirretään lapsen sänky pois patterin vierestä, toiseen huoneeseen tms.

Kyllä minä nyt sen ymmärrän, ettei lapsi tahallaan itke ja varmasti kaikki mahdollinen tehdään lapsen rauhoittamiseksi, mutta tämä ei siis poista "tuohtumisoikeutta" syyttömältä naapurilta.

Niin, se on myös oma elämänvalinta asua kerrostalossa jossa kuuluu "elämisen ääniä". Yötyöläistä vituttaa naapurin remppaäänet, aamutekijää itkevä lapsi ja kaikkia MM-lätkänaapurit.
Juu, tämä on kyllä totta, itse asunut kerrostalossa kerran muutaman vuoden, enkä toiste asu. Tai no, jos ostaisi koko kerrostalon, voisin harkita.

En koe, että varsinaisesti olisin valittanut. Mutta totesin, että vauva on itkuinen.
Ihan samalla tavalla voin todeta: ulkona sataa taas.

Minulla on ollut Lilli Piin mainitsemat helpot lapset. Mutta lapsia ne ovat helpot lapsetkin.

Olen pääosan elämästäni ostanut kerrostalossa ja viihdyn hyvin. Sopii minulle parhaiten.

Viime kesänä kun alkoi naapurin ramada häiritsemään niin ensin kävin rähisemässä ja sitten muutin vittuun sieltä.

Tässä mä nyt sitten asun varmaan seuraavat sata vuotta. Tämä on ihanan rauhallinen talo jossa joskus kuuluu vauvan itkua mutta ei sen kummempaa.

Kun mulla oli taannoin täällä bileet niin seinänaapurille seuraavalla viikolla kyselin seinänaapurilta metelin tasosta. "Mitään ei kuulunut.". En tiedä onko se kuuro vai mitä.
Olin kuitenkin laittanut rappuun lapun bileistä ja kehoituksen tulla sanomaan jos meteli yltyy häiritsevälle tasolle.

Höh, istuin työterveyslääkärin odotusaulassa kirjoittamassa superfiksua vastausta edeltävään keskusteluun, mutta rontti lääkäri oli ajoissa niin se jäi kesken. Emmää enää jaksa.

Sain neljä päivää saikkua, wtf. On kuulemma todennäköisesti rs-virus, lastentauti.

Back
Ylös Bottom