Nyt alkoi raitistuminen!

Kun pääsiäisen kestäisi vielä... Tulin kotipaikkakunnalle tänään ja ai että tekisi niin mieli kavereiden kanssa suunnistaa grillaamaan kaljan kanssa. Noh, nyt salille, se vähentää ärsytystä :D Jos pystyn niin toki olen juomatta kesään asti. Kesän alussa pääsen kavereiden kanssa salille ja olisi kiva kun jaksaisi treenata, koska ei ole juonut pitkään aikaan, eikä tekisi mieli juoda, kun pääsee treenaamaan. Kerrankin joku asia menee oikein päin. Jos joku ymmärsi mun epäselvää suomea ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lokakuun 22. päivä join viimeks, sitä ennen tuli juotua melkein joka viikonloppu ja baarissa ollessa aina tappiin asti. Ensimmäiset 2 kk oli rankkaa mut nykyään ei tee ees mieli. Kaverit ruikutti aluks mut sekin on loppunu, baariin en mene.

Kummasti loppu riidat kotona ja rahaa on jatkuvasti taskussa. Kyllä se vaan on paljon siistimpää elää raittiina.

Minäkin voisin ryhtyä tällaiseen proggikseen.
Se perjantaipullo on ollut tapana jo aivan liian pitkään. Aivan turha ja epäterveellinen jokaviikkoinen rasti.
Tavoitteena vaikkapa säästää juomiset oikeisiin juhlapyhiin ja merkkipäiviin, kuten (omat) synttärit ja joku vappu.

Kyllä! Aattelin olla nyt ainakin juhannukseen asti selvinpäin, eli 3kk.. Viikonloput duunis niin aika helppoa on.

Joo. Naltreksoni ei ole mikään ihmelääke. Se toimii parhaiten silloin kun kyse on vielä enemmän tottumiseen perustuvasta alkoholiongelmasta (juodaan kun on totuttu siihen että se on kivaa) eikä fyysisestä tai sosiaalisesta riippuvuudesta.

Tämä Naltreksoni on taas oikea malliesimerkki tämän päivän kemikaalivallankumouksesta. Otetaan yhtä myrkkyä, että päästään eroon toisesta myrkystä. Ja eikö ihmisiä oikeasti ketään hirvitä tollasten lääkkeiden vaikutukset, mahdollisesti pysyvät sellaiset. Mennään sorkkimaan nuppia ja mielihyväkeskustä tollasilla, niin kohta mikään ei tunnu miltään. Sittenhän se kivaa ois...
Kuka oikeesti tahtoo muuttaa käyttäytymistään ja persoonallisuuttaan tahallisesti ja ehkä lopullisesti kemikaaleilla?

Jos siitä röökistä tai viinasta eroon pääsee, niin homman kykenee hoitamaan ilman troppejakin. Tämä on mun ajattelutapa ja sille piste.

Jos siitä röökistä tai viinasta eroon pääsee, niin homman kykenee hoitamaan ilman troppejakin. Tämä on mun ajattelutapa ja sille piste.

Tulipas avautuminen. :D

Naltreksoni ei ole jatkuvaan käyttöön, vaan tarvittaessa ja lopulta sitä ei tarvita ollenkaan kun on sen avulla opittu pois juomisesta. Näin kävi itselläni. Persoonallisuutta muuttavia lääkkeitä... justiin. :rolleyes: Kyllä se muutos tulee omasta mielestä. Lääke on vain apuna siinä.

Mun mielestä on erinomainen juttu, että löytyy troppeja joilla vaikeat asiat tehdään helpommaksi. Vitutti lapsenakin, kun aina sanottiin, ettei pikkukipuihin oteta kipulääkkeitä. Paskat. Ihan turha kärsiä jos tropit löytyy.

Mun mielestä on erinomainen juttu, että löytyy troppeja joilla vaikeat asiat tehdään helpommaksi. Vitutti lapsenakin, kun aina sanottiin, ettei pikkukipuihin oteta kipulääkkeitä. Paskat. Ihan turha kärsiä jos tropit löytyy.

Onnea valitsemallesi tielle. Ajattelin ennen itsekin ihan samalla tavalla. Sitten satuin jonkun aikaa näkemään vähän liian monen ihmisen lääkitykset ja napitukset. Muuttui käsitykset aika äkkiä. Nykyään melkeen ruoankin lisäaineet hirvittää.

Mutta anteeksi offtopic, jatketaan viinalinjalla, piis:thumbs:

Nykyään vedetään pillereitä vähän joka vikaan, ja ainahan niitä syitä voi keksiä lisää että saa olla rauhoittavien/särkylääkkeiden ansiosta kohmeessa 24/7.

Napit niille jotka niitä sairauden takia tarvitsee.

Tilannetietoja tännekin: Eka suoritus takana, nimittäin pääsiäinen! Tuli otettua siinä kahtena iltana - toisena lasi punkkua ja toisena yksi bisse. Eli onnistuminen. Eikä oikeastaan edes ollut polttoja valoihin, kun olin psyykannut siihen malliin, että nyt ei oteta.

Pahasti näyttää, että alkaa olotkin vähitellen normalisoitumaan, kun saa jopa nukuttua eikä ole kaikkia mahdollisia fyysisiä ja etenkin henkisiä erikoisoireita kaiken aikaa.

Mutta ei ole valmista vielä, alkuunkaan. Tässä linjassa pitää seistä nyt toistaiseksi koko ajan. Seuraavat houkutuksethan ovat jo ovella...

Jos pystyy ilman pillereitä niin tottakai eletään ilman niitä.

Itse käytän nyt Antabusta kun olen työtön, enkä oikein luota itseeni että pysysisin raittiina ilman lisäapua.

Sitten kun saan töitä niin Antabukset voi lopettaa.
Minulle Antabus on ollut erittäin hyvä apu.

itsekkin voisi tota alkomahoolinkäyttöä vähentää sellanen fiilis nyt pääsiäisloman jälkeen.. vappuun asti selvippäin. ja siitä sitten vähentämään edelleen.. tuntuu että tää roppa alkaa purkamaan sopimusta..

2 vk 2 päivää raitista elämää takana, enää ei hermot mene joka asiaan eikä tarvii paiskoa tavaroita. Yleensä on tehnyt mieli juoda kun hermot menee, eilen oli eka kerta pitkään aikaan että halusin juoda koska se olisi ollut kivaa. Kaverin seurassa olisin 2 kaljaa ja 2 siideriä ottanut. 3h sitä kidutusta kesti ja sitten ei tehnyt enää mieli. Ja aamulla olin onnellinen :D

Tuo jopen 3h on kyllä tiedossa. Toisinaan näyttää kannattavan miettiä jopa lyhyempiä aikoja kerrallaan, joina on ottamatta. Ja se näyttää mulla ainakin auttavan: Päätän etten vielä ota ainakaan tuntiin ja sitte taas tuntiin, niin sehän menee vähitellen ohi. Ja niitä houkutuksia todellakin tulee jatkuvasti ja viimeistään viikonloppuna sitä tahtoo löytää itsensä petailemasta juomistilanteita / -mahdollisuuksia. Pitää nyt vaan koko ajan muistaa tämä päätetty uusi linja.

Originally Posted by Kermiitti
Tarkoitan siis, että tupakoitsija on aina enemmän tai vähemmän koukussa tupakkaan ja aika vaikea kuvitella tupakan kohtuu käyttäjää.

Täytyy sanoa että olen täysin eri mieltä ihan oman kokemukseni perusteella.

:anssi: Tupakka ei aiheuta riippuvuutta

Meinaatko että on paskapuhetta ettei tupakka aiheuta riippuvuutta?

Itse olen sellainen kohtuukäyttäjä joka polttaa ainoastaan kun on ottamassa kuppia. Eli jotain yhden käden sormilla laskettavan määrän vuodessa. Joskus saatan selvinpäinkin muodon vuoksi kiskaista yhden pöllin jos tarjotaan. Vakituisen käytön lopetin muutamia vuosia sitten, ja lopetin ihan seinään. Mulle tupakka ei ole ikinä aiheuttanut minkäänlaista fyysistä riippuvuutta. En silti kiellä sitä etteikö se olisi riippuvuutta aiheuttavaa, kun niin moni siihen on pahasti koukussa. Kai ihmisetkin on erilaisia.

Kyllähän sillä riippuvuuden saa aikaiseksi mutta sinun väitteesi kuuluikin: "Tarkoitan siis, että tupakoitsija on aina enemmän tai vähemmän koukussa tupakkaan ja aika vaikea kuvitella tupakan kohtuu käyttäjää."
Joka ei pidä paikkaansa. Tietysti voit määritellä tupakoitsijan sellaiseksi joka vetää askin tai pari joka armas päivä, mutta tupakkaa käytetään myös muilla tavoilla. Minä tiedän montakin tupakan, lähinnä sikarien ja piipun kohtuukäyttäjää itseni mukaan lukien.

Kumma juttu tuon tupakan kanssa itsellä ollut että noin 10 vuotta tuli polteltua säännöllisesti 5-10 röökiä päivässä ja voi sanoa että oli niin fyysisesti kuin psyykkisestikin melkoisen koukussa ja jos yritti lopettaa niin olotilat oli ensimmäisinä päivinä melkoisen vaikeat.

Parin viime vuoden aikana rööki on vaan pikkuhiljaa jäänyt vähemmälle ihan itsestään ilman mitään sen kummempia pinnistelyitä. Ja viime vuonna olin jopa 4 kuukautta täysin polttamatta ilman suuria tuskia. Tällä hetkellä menee ehkä 1-2 röökiä päivässä ja jatkuvasti tulee päiviä jolloin en polta yhtään, ei vaan maistu yksinkertaisesti.

En tiedä mistä sitten johtuu. Ruokavalio muuttunut viimeisten vuosien aikana saliharrastuksen johdosta melko "puhtaaksi" joten mahtaisiko sillä olla jotain merkitystä ? Tottakai myös liikunta itsessään tutkitusti hillitsee noita riippuvuuksia mutta aktiivinen liikkuja olen ollut koko ikäni joten ei pitäisi siitä johtua röökaamisen vähentäminen.

Tuntuu vaan nykyisin entistä useammin ettei halua pilata hyvää oloa alkoholilla tai tupakalla. Toki myös elämäntilanne vaikuttaa jonkin verran noiden päihteiden käyttöön.

Eli hieman stressaavissa elämänvaiheissa tulee herkemmin pulloon ehkä tartuttua mutta nykyään tulee kyllä pienen stressinkin yllättäessä suunnattua ennemmin salille kuin kuppilaan kun tietää vastineen olevan moninkertaisesti parempi.:D Tämä tälläistä pelkkää mutuilua omien kokemusten pohjalta.:)

Raitistuminen on osoittautunut hankalaksi hommaksi. Juopottelu alkoi 2007 tammikuussa tarkalleen, kun koko paletti meni sekaisin ja elämä kääntyi ylösalaisin.

Tämän vuoden alusta asti yritetty tipattomalla lopettaa, ja itsekuria pyritty pitämään. Ei onnistu.

V***u.

Aloittaisi vaikka tänään sillä, ettei päivittäisen kauppareissun aikana otakkaan edes niitä paria sauna/leffakaljaa, jotka tarttuu lähes automaattisesti mukaan.

Katsotaan miten käy...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom