Nyt alkoi raitistuminen!

Kyl sine paariin voi selvänäkin mennä tapaa naisia: juo vähemmän, saa enemmän

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite aion olla ainakin koko tämän vuoden 2008 selvinpäin ihan vaan huvikseni, kokeilun vuoksi ja monien muiden syiden takia. Jatkosta päätän sitten sen mukaan, miltä tammikuussa 2009 tuntuu. Olen huomannut, että ihmisiä tuntuu enemmän tai vähemmän häiritsevän tällainen päätös, varsinkaan kun en juuri viitsi/halua/osaa perustella päätöstäni. Ei vaan haluta katsella kaveria selvinpäin. Tuntemattomat tosin aina vakuuttelevat, että sehän on hieno asia, jos joku on "absolutisti" (en ole viitsinyt alkaa selittämään vuoden kokeilusta ja vastaavasta,koska siitä seuraisi vaan lisää kysymyksiä). Toisaalta koen itsekin humalaiset ihmiset aika luontaan työntäviksi viettäessäni (loppu)iltaa baarissa selvinpäin, että kai tunteet ovat vähän molemminpuoleisia :P Seuran ja tekemisen löytäminen selvinpäin viikonloppuisin on aika hankalaa varsinkin vielä näin, kun minä ja melkein kaikki kaverini olemme nyt armeijassa.

Mainittakoon vielä että _kun_ kuulee arvostelua tipattomuudesta tai muuten juomisen vähentämisestä, on arvostelija itse useimmiten joko pilannut omat asiansa viinalla, tai ei tiedä kunnon dokaamisesta mitään. Nimim. ennen helposti 4x viikkoon ja nyt kehdataan ihmetellä jos en joka vkl lähde ulos.

Enpä keksi tähän hätään mitään toista asiaa alkoholin lisäksi josta olisi yhtä paljon vaivaa, ongelmia ja vaikea päästä eroon. Pisteet niille ovat saaneet tai yrittävät saada oman juomisen kontrolliin!

Mie voisin hyvin olla mukana. Miun maailma olisi helpompi, kun alkoholia ei olisi keksittykään, niin ei aina tarvitsisi selitellä kavereille, miksi en lähde baariin :curs: Perkele, en miekään niiltä kysele, että miksi ne lähtee sinne!

Itse olen ollut viimeksi "kännissä" viime kesänä laivalla. Taisin ottaa yhteensä kuusi kaljaa illan mittaan. Noitakaan ei tarvinnut itse maksaa kun kyseessä oli työreissu. Muuten nyt juonut muutaman viikon välein kaljan tai siiderin tai kaksi. Putki ei ole ikinä jäänyt päälle, muistaakseni en ole ikinä edes ollut kahtena peräkkäisenä iltana kännissä. Nykyinen kaveripiirikin sellainen, että yhdessä pystyy viettämään aikaa ilmankin alkoholia. Ja useimmiten vaikka joku vähän kaljaa tai muuta ottaisikin, niin se jää siihen neljään tai viiteen annokseen. Baarissa olen viimeksi käynyt varmaan vuosi tai pari sitten.

Hyvä vaihtoehto baarille on mennä porukalla ravintolaan ja syödä jotain. Hinnastakaan on turha valittaa. Harvalla se baari-iltakaan alle parilla kympillä onnistuu. Siinä ruuan ohessa voi vielä ottaa kaljan tai pari jos mieli tekee. Lisäksi juttelu onnistuu helpommin, kun kaiuttimet eivät huuda paskaa musiikkia parin metrin päässä niin että tärykalvot lepattaa. Kun kuulumisten vaihtaminen on hoidettu ja maha täynnä hyvää sapuskaa, siitä voi hyvillä mielin suoriutua kotiin, mikäli muut jatkavat iltaa baarissa, eikä itseä huvita. Tai sitten voi mennä seuraksi mukaan, kipata pari kaljaa ja lähteä litomaan ensimmäisen vastaantulevan tytön kanssa.

Selvinpäinkin voi saada, kunhan muija on juonut molempien puolesta :jahas:

Tehokkaaksi vieroittajaksi on osoittautunut myös pakkiksen irc-kanava. Se vieroittaa helposti niin viinasta, treenistä, ruuasta, kuin parisuhteestakin jos tarve niin vaatii. Mikä olisikaan hauskempaa kuin viettää viikonloppu tuntemattomien kanssa netissä keskustellen? Terveisiä vain kaikille jotka jäivät kaipaamaan :D

edit. Toisaalta olen saattanut vain joutua niin pahasti tossun alle, etten sitä itse enää edes huomaa...

Messissä. On täsä joku tovi menty jo aika selvällä linjalla. Ei kehtaa tuota kärsinyttä pääkoppaa enään tietentahtoen tuhota.

Mutta voiko ilman viinaa olla hauskaa?

Itelläkin on nyt täysin tipaton alkuvuosi ollut. Ja tarkoitus oli pitää tipaton vuosineljännes (pienimuotoinen veto) mutta on kyllä tuntunut niin hyvältä että aioin vahvasti harkita tipattoman pidentämistä. Parilla käyminen ei ole oikein tuntunut ikinä onnistuvan, vaan se on aina mennyt siihen että jonotetaan taksia neljään aikaan pitsa kädes aivan umpitunnelissa.

Nyt on alkanut treeni kulkemaan paremmin. On outoa kyllä jopa hieman rasvaa lähtenyt vaikka en ole sen koommin mitään ihmeempää tehnyt ruokavaliolle (toisaalta jos normimuki illas on mennä päälle koppa olutta ja jotain drinksuja niin onhan siinä sitä kaloria)

Lähen samalle linjalle, otetaan nyt pari kk ilman ja sitte viim.tuskassa aukee pullot. Mutta nyt meen ilman alkoholia niin pitkään kun vaa pystyy.

Tehokkaaksi vieroittajaksi on osoittautunut myös pakkiksen irc-kanava. Se vieroittaa helposti niin viinasta, treenistä, ruuasta, kuin parisuhteestakin jos tarve niin vaatii. Mikä olisikaan hauskempaa kuin viettää viikonloppu tuntemattomien kanssa netissä keskustellen? Terveisiä vain kaikille jotka jäivät kaipaamaan :D

edit. Toisaalta olen saattanut vain joutua niin pahasti tossun alle, etten sitä itse enää edes huomaa...
Joona on kei.

Mulla on myös vähän toi ylempänä mainittu "ongelma", että suurinta osaa kaveriporukasta näkee pelkästään baarissa porukalla ryyppäämässä. Ei siinä mitään, en ite pidä mun juomista ongelmana, varsinkin kun olen vähentänyt sitä aika paljon verrattuna joihinkin aikoihin, niin kertoja kuin märääkin.

Ite yleensä oon ottanu isompina juhlina vaan jo parin vuoden ajan mut nyt sit aattelin et ainakin kesän loppuun asti jää kokonaan pois. Täytyy sanoa et kyllähän se vitutti ku joka viikonloppuna kaverit kysyy vuorotellen et mikset sä juo, mut nykyään ei nekää enää jaksa. Ryypiskely ei oo vaan mun juttu

Hassua, että joutuu selittämään miksi ei juo alkoholia, vaikka sen luulisi olevan toisin päin.

Olen erittäin vakavasti harkinnut alkon lopettamista kokonaan. Siihen tupakka myös, eli miltei straight edge, mutta joisin vielä kahvia/teetä. Tuli mieleen yksi jo legendaarinen kommentti, jonka kaveri heitti:

"Mä voin lopettaa koska tahansa, mut mä en vaan haluu."

Mulla alkaa nyt kahdeksas kuukausi täysin raittiina.
Viina ei sovi mulle, joten jätän juomatta.

Parasta on se ettei enää ole niitä vitun skitsokrapuloita, jolloin pelästyy omaa peilikuvaansa ja ehkä kaikkein paras juttu on se ettei enää tee mieli viinaa.

Mutta yllättävän paljon absolutismia täytyy selitellä? On tää kyllä aika juoppo maa.
Entinen pomo kysyi kännissä, kun ei selvinpäin kehdannut, että onko mulla joku uskonnollinen vakaumus kun en juo? Meinasin revetä totaalisesti.

Ja ihmiset jotka eivät kehtaa juoda, jos joku on samassa porukassa selvinpäin, ovat varsin huvittavia tapauksia

Hassua, että joutuu selittämään miksi ei juo alkoholia, vaikka sen luulisi olevan toisin päin.

Pidätkö sitä todellakin hassuna, että joudut Suomessa selittämään miksi et juo?

Siis niinhän se just menee, että joudut selittämään, jos et juo. Suomi on kuitenkin sen verran takapajunen ja juoppo maa, että näin se menee.

Ja ihmiset jotka eivät kehtaa juoda, jos joku on samassa porukassa selvinpäin, ovat varsin huvittavia tapauksia

Tuo muuten on ihan totta. Silloin kun vielä join, niin lähinnä ihmetytti, että miten joku jaksoi roikkua selvinpäin meidän muiden muodostaman kääliöjengin matkassa. Selvinpäin olevista oli sitäpaitsi usein hyötyä kuskina ja muutenkin.

Pidätkö sitä todellakin hassuna, että joudut Suomessa selittämään miksi et juo?

Siis niinhän se just menee, että joudut selittämään, jos et juo. Suomi on kuitenkin sen verran takapajunen ja juoppo maa, että näin se menee.
En tietenkään pidä, se nyt vaan oli eräänlainen tapa sanoa. Vituttaahan maan tavat suoraan sanottuna.

Kiitoksia kaikille kannustajille erittäin paljon! On ollut vaikeaa aikaa nyt, unta ei meinaa saada ennen kahta, herään yöllä(johtuu varmaan tavasta ja alkoholista) ja sitten olen v*ttuuntunut koko päivän, koska on alkoholinvieroitusoireet ja univae. Mutta periksi en anna, kolmas päivä menossa, kohta neljäs ja sitten onkin jo viikko täynnä, kun vain viikonlopun yli kestää. Sehän tässä vaikeaa onkin, olen tottunut ottamaan silloin kun alkaa ottaa elämä päähän, ei se päivää katso.

Tuttu juttu. Eräskin jannu joskus lähempänä sitä aikaa kun siihen törmäsin, kysyi suoraan että kieltääkö siulla sit joku uskonto juomasta?? Ja tää ei tarvinnu edes rohkaisevaa ryyppyä kuten tarkemo:n kohdalla. Silloin kieltämättä hieman jäädyin kun en osannu odottaa että joku tosiaan vakavissaan tollasta kysyy. :hyper:

Yksi vaihtoehto on ryhtyä olutharrastajaksi, ts. ostaa niin kalliita kaljoja ettei ole varaa juoda kuin muutama per ilta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom