Nyt alkoi raitistuminen!

Ikä
35
Okei, tästä oli jonkinlainen ketju, mutta mä en keksinyt hakusanaa millä se olisi löytynyt.

Itsellä on tuo alkoholi mennyt vähän yli, riitaa parisuhteessa ja riitaa porukoiden kanssa. Muisti menee, rahat menee, turpaan ei ole vielä tullut. Kännääminen saattaa venyä neljään päivään, enempää ei kestä ottaa, ennen saattoi mennä seitsemän. Krapulassa kuolemanpelkotila ja krapula kestää kaksi päivää yleensä yhdenkin päivän känneillä.

Joten nyt ajattelin "virallistaa", että aloitan 1 kuukauden raittiin elämän, ei saunakaljoja eikä viininmaistamista. Tulen kertomaan aina välillä miten on jatkunut.

Mielipiteitä? Muita mukana?

PS. Tipaton tammikuu ei pitänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erittäin hyvä päätös! Itsehän lopetin tislaamisen 6kk sitten kun tapasin tuon nykyisen paremman puoliskon. Nykyään reeni kulkee, rahat säilyy lompakossa, muija ei nalkuta ja la/su aamuina ei tarvitse napostella levyllistä buranaa. Kaikki oikein positiivisia asioita siis. Miinus puolina joitain kavereita ei näe enään niin usein, muta eiköhän tämänkin asian kanssa elämään pysty.

Paljon tsemiä valitsemallasi tiellä thejoppe89 :rock:

Toivottavasti päätös pitää! Itse olen ollu kännissä viimeksi uuden vuoden aattona. Tämän vuoden puolella olen juonut enimmillään kaksi kaljaa illassa.

toivottavasti päätös pitää :) se kannattaa.. tein itte ihan saman päätöksen ja on ihan helvetin hywä olla nykyisin

Itsellä raitis olo kesti toissa vuoden joulusta viime vuoden syyskuulle saakka. Kyllästyin jatkuvaan kupitteluun ja baareissa istumiseen. Nyt uudella paikkakunnalla ilman tuttuja ihmisiä on alkanut salaa hiipimään tavaksi istuksia viikonloput baarissa yrittäen tutustua pikkukaupungin ihmisiin. Aika yksin saa edelleenkin istua joten lienee jo vähitellen sama että käykö missään. Viime viikonloppuna tuli käytyä ja oli niin tylsää että päätin taas yrittää itsekin vähän pidempää väliä ilman:kippis1:. Saunaolusen tai kaksi ehkä sallin, mutta siihen jääköön. En tiedä mikä pahe pitäisi hankkia kun viina, naiset sekä laulu on jätetty pois. Viina ja tervakaan eivät kuulu enää joukkoon, joten sauna jää ainoaksi :rolleyes: tosin vuoro ei ole kuin kerran viikossa ja jää toisinaan väliin kolmivuorotyön takia.
Ehkä tämä nettiaddiktio sitten korvannee lopullisesti nuo muut :lol2:

Alkoholi on ihan jees, jos sen ei anna viedä mukanaan. Jos antaa niin kannattaa lopettaa. Minä ainakin kiskon viinaa säännöllisesti, koska se on hauskaa ja katson, että siitä ei ole sellaista haittaa, joka olisi tuota hauskuutta suurempaa. Mitä nyt joskus kännissä avautuu Pakkkisella mutta ainakin toistaiseksi olen kestänyt senkin.

Tsemiä kaverille. Itse olen ollut jo lähes 6-vuotta selvinpäin. Samoja lieveilmiöitä oli kuin ketjun aloittajalla+ paljon, paljon muitakin. Tuli mm. tuomiota ja asunto läks.

Nyt elämä kunnossa. Reeni kulkee, on mukava avokki, duuni ja koulu maistuu.

Itse olen dokannut viimeset 3 vuotta aivan liian paljon. Opiskelut meni päin vittua, parisuhteet kärsi (kun ei tajunnut itse että missä mennään), ja kyllä sen olossa ja vartalossa huomaa. Armeijan aikana onneksi totuttauduin satunnaiseen viikonloppujuomiseen ja se on edelleen pitänyt, joten nykyään treenikin jo kulkee eikä ole tarvinnut hävetä pitkään aikaan ;)

Itellä oli vähän sama juttu kun tuli baari-ikä täyteen viime syksynä, mut en yleensä kyllä juonut kuin yhen päivän tai kaks. Mutta aina loppuun asti ja visa vinku vähätkin rahat tililtä pois. Parin kuukauden jälkeen rupesin miettii, että ei tässä oo nyt mitään järkee ja dokaaminen loppu oikeestaa kuin seinään. Pari kertaa oon suht fiksusti ottanu sen jälkee enkä oo päätöstä katunu. Enää ei tee ees mieli viinaa samalla tavalla ja positiivisia puolia on tässä kyllä paljon enemmän kuin negatiivisia. Jatka samaan malliin vaan thejoppe89 !

Itsellä oli nyt viime uutena vuotena sen verra liskojen yö, että itselle riitti tuo viinan tiputtaminen hetkeksi. Ajattelin suoraan yrittää vuotta ilman mtn alkoholia ja ainakin nyt 2kk ja 9pv:n jälkeen ei tunnu missään toistaiseksi :) Ei vaan tee mieli juoda mtn, ediäkään en kyllä juo jostain kumman syystä :D Mutta tsemppiä vaan thejoppe89:lle :thumbs:

Mä vaihdoin saunaoluset ykköseen ronski kuukaus sitten..makuun tottu nopeasti ja eipä keskaria viikon loppuisinkaan enää tule juotua

Ihan hyvältä maistuu ja sixari maksaa sen 3€

Suosittelen viileästi jos humala ei ole hakusessa :kippis1:

Itsellä sellanen periaate et pelkästään viikonloppusin yhtenä päivänä. Viikolla ei yhtään. Ja baariin ei kuluteta yli 30 euroa kerta.

Itsellä on tuo alkoholi mennyt vähän yli, riitaa parisuhteessa ja riitaa porukoiden kanssa. Muisti menee, rahat menee, turpaan ei ole vielä tullut. Kännääminen saattaa venyä neljään päivään, enempää ei kestä ottaa, ennen saattoi mennä seitsemän. Krapulassa kuolemanpelkotila ja krapula kestää kaksi päivää yleensä yhdenkin päivän känneillä.

Joten nyt ajattelin "virallistaa", että aloitan 1 kuukauden raittiin elämän, ei saunakaljoja eikä viininmaistamista. Tulen kertomaan aina välillä miten on jatkunut.

Tuttua tarinaa.Oikein tuo 0-linja on paras jos ns. kohtuukäyttö ei onnistu. Eli vaan max. 2 annosta per päivä...aika utopiaa monella

Mielipiteitä? Muita mukana?

Yksi koko elämäsi parhaista valinnoista. Oon ollu mukana jo vuodesta 2001...ja täytyy sanoa etten ollut 19v läheskään yhtä viisas kuin sinä :)

PS. Tipaton tammikuu ei pitänyt.

Huonompi homma...

Hyvä homma jos ajattelit lopettaa. Itse jouduin katselemaan juoppoa isäpuolta koko lapsuusiän ja voin sanoa, että oli perseestä. Ihmettelen miten äiti kesti sitä niinkin pitkään. Itse en katselisi hetkeäkään jos puoliso vetää säännöllisesti viikon putkia.

Aluksi se meni monta vuotta ns. nipin napin "normaalin" rajoissa, eli kuukauden tai parin välein melkein viikon putki. Työnsä kuitenkin hoisi, eikä muutenkaan mitään hämminkiä. Välissä lopetti ja oli vuoden ilman tipan tippaa. Sitten lähti käpälästä. Oli melkein koko ajan hiivassa ja joskus saattoi olla välissä selvä päivä. Katkaisussa miljoona kertaa, mutta ei auta. Antabuskaan ei auta kun vetää vaan. Pahan olon voi kiertää kun aloittaa kevyesti ja lisää vähitellen. Korttikin lähti pari kertaa rattijuopumuksesta, mutta kun sekään ei auttanut, vaan ajoi kännissä ilman korttia, niin sitten lähti auto. Lopulta lähti oma firma alta ja kauheat velat perään. Vaimo lähti, talo lähti... Nykyään se hyvää keskiluokkaista elämää elänyt keski-ikäinen tavallinen mies deekuilee ammatikseen, asuu murjussa ja saa tavata lastaan ainoastaan valvonnassa.

Kehotan siis syystäkin varovaisuuteen jos tuntuu siltä, että tulee ehkä otettua liikaa. Se saattaa pahimmillaan johtaa tohon. Eikä pahinta ole se mitä itselle tapahtuu, vaan kaikki se mitä lähimäiset saa kestää yhden juopon takia joka ei pysty lopettamaan. Parempi siis lopettaa ajoissa, koska myöhemmin se on aina hankalampaa.

Jos kiinnostaa tarkastella suhdettasi alkoholiin niin voin suositella Juhani Seppäsen kirjaa Selvästi juovuksissa.

Elämä ilman alkoholia on oikeaa elämää ja hauskaa voi pitää ilman kännäämistä. Kohta 8 vuotta mennyt täysin raittiina, päivääkään en ole katunut! Moni hieno homma meni aikanaan viinan takia päin V:tä, se harmittaa!!

Itsekkin päätin tuossa viime torstaina illalla ~10 aikoihin kaverin kanssa että nyt tipaton kuukausi. Perjantaina ennen 9 aloin ottamaan, kaveri taisi kestää lauantaihin asti(tai sitten pe&la en tiedä) :D
Ei ole helppoa ollenkaan. Vika lienee siinä ettei kukaan tee mitään muuta kuin ryyppää vkl niin jos haluat kavereita nähdä niin baarissa ne on, ja kun muut on änkyrässä ja itsellä on taipumusta viinaan niin ei sitä tarvitse edes ehdottaa että menet selvinpäin mukaan :jahas:

Olen osapuilleen lopettanut alkoholin käytön. Se on toki helppoa kun elämäntilanne on sellainen, että baareissa en käy. Viimeksi otin enempi pikkujouluissa. Mutta sitä tuli kotosalla juotua saunakaljoja turhankin monta mikä on aivan turhaa, totesin että saman tien sitä voi juoda saunan päälle jaffaa. Parempi näin.

Mitäs täällä? Onko jätkät muka ihan oikeasti raitistumassa? :D :david: :hyvä: Ei kyllä multa onnistuisi. Viinan juonti on kyllä niin mukavaa että siitä en luovu vaikka mikä olis. :kippis: Ja missäs niihin naisiin sitten tutustuisi jos pitää pysyä poissa baarista?? :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom